Küljendamise põhikursus (Adobe InDesign CC baasil)

Koolituse eesmärgiks on arendada osaleja oskusi erinevate trükiste (reklaamid, plakatid, voldikud) loomiseks ja trükikõlbulikuks PDF-iks vormistamiseks.

Programm:

  • Töökeskkonna tutvustus ja kohaldamine
    • suurendus, vähendus tööriistad, paletid, mõõtühikud
    • põhimõisted
    • import/eksport
  • Uue töö loomine
    • lehe määrangud
    • lehtede lisamine, kustutamine
    • abivõrgustiku ja –joonte kasutamine
    • põhjade (master) loomine, ülekandmine
    • lehekülgede numereerimine
  • Töö tekstiga
    • teksti kujundamine
    • teksti importimine (autoflow)
    • töö tekstikastiga
    • teksti poolitamine nii käsitsi kui automaatselt
    • täpp- ja numberloetelud ka mitmetasandiline numereerimine
    • Lihtsamate tekstitabelite loomine (Tabs)
  • Tekstistiilid
    • erinevate tekstistiilide loomine, peale kandmine ja muutmine
  • Töö objektidega
    • joondamine, järjestamine, grupeerimine
    • (Pen) tööriista kasutamine
  • Töö tabeliga
    • tabeli loomine ja kujundamine
    • ridade veergude lisamine/eemaldamine, ühendamine/lahterdamine
    • tabeli teisendamine tekstiks ja vastupidi
    • MS Excel tabeli import
  • Värvimine
    • värvimudelid (CMYK, RGB,Spot, Process)
    • üleminekud (Gradient)
  • Töö piltidega
    • piltide sissetoomine (Embed file, Link)
    • resolutsioon ja failitüübid
    • pildi asetamine teksti (Text Wrap)
  • CC Libraries
    • tekstistiilide, värvide, objektide lisamine
    • kasutamine
  • Töö salvestamine
  • Töö eksport PDF-iks
  • Publish Online
    • hüperlingid, nupud, videod
  • Praktilised harjutused

Eelteadmised: töökogemus Windows keskkonnas kasutaja tasemel

Sihtgrupp: koolitusele ootame inimesi, kelle tööülesannete hulka kuulub info- ja reklaammaterjalide kujundamine/küljendamine

Õppemeetod: praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamiskriteerium: õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö

Hind sisaldab:

  • tasuta Adobe InDesign`i praktikumi, kus saate õpitud teadmisi kinnistada ning enda töös esinenud probleemidele lahendust otsida koos lektoriga. Praktikumil osalemise kinnitamiseks on vajalik eraldi registreerimine praktikumi lehelt.
  • kohvipause koolituskeskuses

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Väga hästi korraldatud koolitus. Suurepärane õpetaja, põhjalikult, rahulikult ja arusaadavalt tegi kõik selgeks. Kenasti ajakavast kinnipidamine on alati suur pluss. Kiidan väga!”

SharePoint koolitus peakasutajatele ja spetsialistidele

Osalejad saavad süsteemse teadmiseSharePoint saidikollektsiooni võimalustest ja nende administreerimisest  peakasutaja rollis.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes tunnevad juba MS Sharepointi tavakasutaja tasemel ning soovivad jätkata karjääri peakasutaja ja spetsialistina. Koolitus annab põhjaliku ülevaate SharePointi võimalustest, et töötada ettevõttes peakasutaja rollis.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

  • SharePoint administreerimise ülevaade
    SharePoint Site Collection administraatori roll ja SharePoint põhilised võimalused
  • Site Collection ja alamsaidid
    SharePoint Site Collection ideoloogiad, alamsaitide loomine, saitide erinevus ja saitide loomise parimaid praktikaid.
  • Loendid ja teegid
    SharePointi loendid ja teegid – nende ülesehitus, võimalused ja parimad haldamise praktikad.
  • Kasutajaõigused
    SharePointi kasutajaõiguseid, nende haldamine site collectioni, saidi, loendi ja üksiku elemendi tasemel
  • SharePointi sisu haldamine
    SharePointi sisu haldamise vahendid: teavitused, dokumentide haldus, vaated, veebiosad, Sharepoint’i ühildamine teiste MS365 rakendustega

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 16  tundi sh 8  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori LinkedIn

Kliendi tagasiside:

“Koolitaja on kindlasti enda erialas professionaal, mis aitas tal ka koolituse sisu rääkida väga arusaadavalt. Koolituse sisu oli väga kergesti arusaadav. Lisaks ka praktilised harjutused, mis andsid parema arusaama teemast . Korraldus oli ka väga hea.”

“Koolitus oli hästi ülesse ehitatud, sisutihe, teooriat toetasid praktilised ülesanded.”

Linux põhikursus

Koolituse eesmärk: Osalejad õpivad kasutama Linuxi operatsioonisüsteemi ja rakendama selle peamisi teenuseid 

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad täiendada teadmisi operatsioonisüsteemidest, omandada võimekust Linuxi seadistamiseks ja on tuttavad operatsioonisüsteemide kasutamisega. Samuti need, kes soovivad alustada karjääri IT-spetsialistina  ja omavad algtasemel Linuxi kasutamiskogemust.  

Õppevahendid: Linuxi operatsioonisüsteemil toimiv arvuti

Programm:

  • Linux kui operatsioonisüsteem, Linuxi ajalugu, distributsioonid; 
  • installeerimine: kõik vajalik installeerimiseks: kettavormingud, kettajaotiste tegemine, baaskomplekt tarkvarast; 
  • vahendid: lisainfo allikad, töö käsureal, kest (shell), skriptid, utiliidid, konfigureerimisvahendid; 
  • tarkvara installeerimine, uuendamine: DEB, RPM ja tar paketid, repositooriumid, turvauuendused 
  • kasutajate haldamine: kasutaja mõiste, kasutajate loomine, keskkonna konfigureerimine, eriprivileegide jagamine, PAM autentimismoodulid; 
  • algkäivitusprotseduur: grub. SysV-init ja systemd. käivitumisskriptid, töötasemed; 
  • failisüsteemide haldamine: failisüsteemi ehitus, viidad, pääsuõigused, uue failisüsteemi loomine, monteerimine (mount), kontroll, kvootide määramine; 
  • protsesside haldamine: ülevaate saamine, protsesside tapmine, prioriteedid, cron ja at teenus; 
  • logimise konfigureerimine ja jälgimine; 
  • varundamine; 

Turvaküsimusi käsitletakse jooksvalt iga teema juures. 

Koolitus on loodud LPI ametliku programmi põhjal.  

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 24 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 15 tundi) 

Hindamismeetod:Praktiliste tööde sooritamine klassis

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas 

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.   

Hind sisaldab:

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke 

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Kliendi tagasisided:

“Koolituse sisu algajale sobilik, koolitaja on pädev ja korralduse osas koolituse formaat hea.”

“Koolitus oli heas tempos, sai praktiliselt palju ülesandeid läbi tehtud. Koolitaja edastas materjali huvitavalt lisades juurde põnevaid näiteid päriselust.”

JavaScript Fundamentals

The course provides an introduction to JavaScript with the aim of helping students to write rich and well-structured web applications. This includes defining and using variables, performing looping and branching, capturing and validating user inputs and carrying out other DOM-related operations.

Target audience: Professional and non-professional developers are equally welcomed to take part of the course. Some recommendations based on previous experience:

  • Professional developers with 6-12 month of programming experience
  • Non-professionals with 6-12 month experience of creating web applications
  • People without a developer background, but who are interested in learning to create web applications

Programme:

Day 1: Basics and DOM

  • Introduction to JavaScript
  • Variables
  • Objects and types
  • Styles and UI enhancements
  • Document Object Model (DOM)
  • HTML5 and DOM
  • Forms
  • Events
  • Debugging JS

Day 2: Classes, objects, asynchronous JavaScript, arrow functions

  • Classes and objects
  • Asynchronous JavaScript and Promises
  • Fetch API
  • Arrow functions
  • Regular expressions 

Learning methods: Practical exercises, independent work
Assessment methods: Execution of independent work
Price includes coffee breaks and lunhces in

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Veebi- ja trükireklaamide loomine (Adobe Illustrator, Photoshop CC baasil)

Kursuse eesmärgiks on anda põhioskused veebi-ja trükireklaamide loomiseks, olemasolevate PDF kujunduste muutmiseks.

Programm:

  • Abobe Illustratori töökeskkonna tutvustus ja kohaldamine
    • programmi seadistamine, põhimõisted (Bitmap/Vector, RGB, CMYK)
  • Töö tekstiga
    • teksti kirjutamine, kujundamine
  • Töö objektidega
    • objektide loomine, joondamine, järjestamine, grupeerimine
    • efektide lisamine, läbipaistvus
  • Töö värvidega
    • tavatäited, üleminekud (Gradient)
    • Swatches
  • Piltide sissetoomine ja töötlemine Adobe Photoshop’iga
    • Piltide lõikamine, paigutamine kujundite sisse (Clipping mask)
    • linkimine ja uuendamine
  • Veebireklaami loomine, salvestamine (jpg, png, gif)
  • Trükireklaami loomine, salvestamine (pdf)
    • teksti muutmine kurviliseks (Outline)
  • Piltide väljapuhastamine taustast (Adobe Photoshop)
    • Select and Mask, Color Range
  • Pildi montaažid
    • töö kihtidega (Layers)
  • Animeeritud veebireklaami loomine, salvestamine (gif)
  • PDF faili muutmine Illustratoris
    • mõõdu muutmine, ümber disainimine
    • Layer’ite kasutamine
  • PDF faili muutmine Photoshopis
    • ebavajaliku info kaotamine
    • uue info lisamine, lõikamine

 

Sihtgrupp: koolitusele ootame inimesi, kelle tööülesannete hulka kuulub nii veebi kui trükireklaamide kujundamine

Õppemeetod: praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisva töö loomine

Hindamiskriteerium: õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö

Hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses.

Provisioning SQL Databases (MOC#20765)

This course is designed to teach students how to provision SQL Server databases both on premise and in SQL Azure.

Prerequisites:

  • Basic knowledge of the Microsoft Windows operating system and its core functionality.
  • Working knowledge of Transact-SQL.
  • Working knowledge of relational databases.
  • Some experience with database design

Program:

  • Module 1: SQL Server Components
  • Module 2: Installing SQL Server
  • Module 3: Upgrading SQL Server to SQL Server 2017
  • Module 4: Working with Databases
  • Module 5: Performing Database Maintenance
  • Module 6: Database Storage Options
  • Module 7: Planning to Deploy SQL Server on Microsoft Azure
  • Module 8: Migrating Databases to Azure SQL Database
  • Module 9: Deploying SQL Server on a Microsoft Azure Virtual Machine
  • Module 10: Managing databases in the Cloud

Target audience: database administrators, individuals who develop applications that deliver content from SQL Server databases.
Learning methods:
 Practical exercise.
Assesment methods: Execution of independent work.
Assesment form: Independent practical tasks on relevant topics.

More information:

  • Coffee breaks and lunch in restaurant “Lusikas” are included in the price.
  • Free Microsoft certification exam within the period of 6 months after finishing the course

Hunt the Hacker (HtH)

Participants will understand what threat hunting is, be utterly convinced of the need for it, know what infrastructure is required to facilitate it, and be able to start doing it with confidence within their own organizations.

(veel …)

Andmebaaside kasutamine ja loomine (MS Access baasil)

2-päevane koolitus annab teadmised andmebaasidega töötamise alustest ning praktilised oskused MS Accessi võimaluste kasutamiseks, uute andmebaaside loomiseks, tüüpiliste andmesisestusvormide loomiseks ja aruannete disainimiseks.

Koolitus koosneb kahest moodulist:

  • I moodul – Accessi ülesehitus ja valmis (Accessi) andmebaaside kasutus
  • II moodul – Andmebaaside loomine

I moodul – Accessi põhimõte ja valmis (Accessi) andmebaaside kasutus

  • Töö alustamine programmiga MS Access
    • Accessi käivitamine
    • Andmebaaside avamine ja sulgemine
    • Accessi andmebaasis olevate objektide tutvustus
  • Töövälja kasutamine
    • Menüüd
    • Nupuribad
  • Andmebaasi põhialused
    • Mille poolest erinevad andmebaasid Exceli tabelitest
    • Kuidas andmebaasis andmeid hoitakse
    • Copy/Paste abil andmete lisamine Accessi andmebaasi
  • Päringute loomine andmete otsimiseks ning päringute kasutamine
    • Päringud andmete otsimiseks
    • Päringud risttabelite koostamiseks
    • Filtrite kasutamine
  • Ekraanivormide kasutamine andmete sisestamiseks ja otsimiseks
    • Vormide abil andmete sisestamine andmebaasi
    • Andmete otsimine vormil
  • Lihtsamate aruannete loomine ja kasutamine
    • Aruannete trükkimine ja lehekülje määrangute muutmine
    • Lihtsamate aruannete loomine ja disainimine
  • Andmevahetus
    • Kuidas saada andmebaasist andmeid MS Wordi ja MS Exceli

II moodul – Andmebaaside loomine

  • Andmebaasi põhialused
  • Andmebaasi loomine
  • Tabelite loomine
  • Päringute loomine ja kasutamine
  • Tegevuspäringud
  • Ekraanivormide loomine ja andmete lisamine tabelitesse
  • Aruannete loomine ja disainimine
  • Makrode koostamine
  • Andmevahetus (andmete importimine ja eksportimine)
  • Töövälja kujundamine

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisva töö sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause ja ühiseid lõunasööke

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Writing Effective Use Cases with Alistair Cockburn

This course provides attendees with both theory and practice in writing use cases for the requirements of a system to be designed. People will work through sequenced exercises in small groups, discussing the results with the class at large.

In each section of the course a concept gets introduced, the groups do an exercise and discuss, and the entire room discusses their results. In this way, each person gets to participate in both exercises and discussions.

Several different domains will be used for exercises, for different degrees of difficulty. For each exercise, we shall write, then peer review the writing, and discuss the issues that came up in the writing. There are many aspects of writing use cases in a consistent way that bedevil the writer, and many ways of dealing with those difficulties. Each person will have a chance to develop their own preferences.

Topics Covered:

  • What is a use case? What does one look like?
  • How do use cases fit into the overall requirements process and requirements document?
  • The four steps in writing a use case.
  • Finding the boundaries of the system.
  • Searching for actors and their goals.
  • Establishing the scope and level of the use case.
  • Writing a simple scenario of usage.
  • Searching for exceptional and failure situations.
  • Linking use cases.
  • Layering use cases for larger systems.
  • Protecting against technology change.
  • Making use cases easier to read.

Course goals for attendees:

  • Able to describe to others what a use case is, is good for, and ways of writing them.
  • Able to collect and organize information about the users’ goals for the system, and to draft the functional requirements for a system.
  • Knowing the limitations of use case requirements, as well as alternative writing forms.

Target audience: Beginner and Intermediate level. Anyone tasked with writing, reviewing, or working from use cases, whether from an organizational process perspective, or from the perspective of describing the behavior of a technical system to be designed. Best if a mix of people from business and technical design are included.

Linux edasijõudnutele

Koolituse eesmärkOsalejad saavad teadmised Linuxi teenustest, ressursijuhtimisest, seadistusmetoodikatest 

Sihtrühm ja eelteadmised:Koolitusele on oodatud süsteemiadministraatorid, kelle tööülesannetele on lisandunud või lisandumas Linuxi serverite teenuste paigaldus ja haldus. Samuti on oodatud need, kes eelnevalt läbinud kursuse Linuxi administreerimise algkursus 1. 

Õppevahendid: Linuxi operatsioonisüsteemil toimiv arvuti

Programm:

  • võrgu seadistamine
    • DHCP teenuse seadistamine (ISC DHCP server, dnsmasq); 
    • domeenikontrolleri seadistamine (Samba) 
    • Failiserveri seadistamine (NFS, SMB) 
    • Võrgust alglaadimine (PXE, LTSP) 
    • Veebiserveri konfimine (Apache, Nginx veebiserver) 
    • PAM autentimismoodulid, LDAP autentimine 
    • E-postiteenuse seadistamine (Postfix/ Dovecot) 
    • Marsruutimise seadistamine, tulemüür 
    • Secure Shell seadistamine, avaliku võtmega autentimine 
  • Kaugligipääsud – OpenVPN, IPsec
  • Esmane turvaskaneerimine ja ründetõrje (nmap, fail2ban)
    • Skriptimine – Bash
    • Tarkvara paigaldamine lähtekoodist

Kursusel käsitletu on abiks eksamiks LPIC-2 202 valmistumisel (https://www.lpi.org/study-resources/lpic-2-202-exam-objectives/)

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 24 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 15 tundi) 
Hindamismeetod: Praktiliste tööde sooritamine klassis 
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.   

Hind sisaldab: 

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke 

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Kliendi tagasisided:

„Koolitus kus osalesin oli hea lühike kuid sellegipoolest sai piisavalt praktilist kogemust.“

„Palju kasulikku ja huvitavat, asjalik koolitaja ja hea korraldus“

„Väga hea koolitus, annab palju praktilist teadmist.“