MS-700T00 Managing Microsoft Teams intensiivkursus

Koolituse eesmärk: Osalejad (soovitavalt ettevõtete IT-spetsialistid ja administraatorid) saavad vajalikud põhioskused Microsoft Teamsi kasutuselevõtuks ja haldamiseks.

Koolituse läbinu:

  • planeerib Teamsi kasutuselevõttu;
  • haldab mitmesuguseid Teamsi keskseid reegleid;
  • jälgib Teamsi kasutust ja ühenduste kvaliteeti;
  • haldab külaliskasutajaid ja nende ligipääse;
  • seadistab ja jälgib Teamsi turvavahendeid;
  • teab ja arvutab Teamsi nõudeid võrguühendustele;
  • loob ja haldab erinevat tüüpi tiime;
  • seadistab tiimipõhiseid reegleid;
  • seadistab ja haldab koosolekute ja sündmuste reegleid;
  • oskab jälgida teenuste tööd ja lahendada erinevaid tõrkeid.

Sihtrühm ja eelteadmised: Kõik Microsoft 365 või spetsiaalselt Ms Teamsile spetsialiseerunud administraatorid. Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad ettevõttes alustada Teamsi juurutamist või lihtsalt täiendada oma teadmisi Teamsi põhiliste haldusoskuste osas. Mõningased kogemused Teamsi administreerimisega on soovitatavad kursuse edukaks läbimiseks.

Õppevahendid: Internetiühenduse ja veebibrauseriga arvuti. Soovi korral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

  • Teamsi kasutuselevõtu plaanimine
  • Teamsi kesksete reeglite haldus
  • Teamsi kasutuse ja ühenduste kvaliteedi jälgimine
  • Külaliskasutajate ja nende ligipääsude haldus
  • Teamsi turvavahendite seadistamine ja haldus
  • Teamsi võrguühenduste nõuded ja nende arvutamine
  • Tiimide loomine ja haldus
  • Tiimipõhiste reeglite seadistamine
  • Koosolekute ja sündmuste reeglite haldus
  • Teenuste töö jälgimine ja tõrgete lahendamine

Koolitus põhineb Microsofti ametliku 5-päevase koolituse „MS-700 Managing Microsoft Teams“ materjalidel.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi Microsoft Teamsi. Koolituse maht on 16 tundi sh 8 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas. Harjutused on mõeldud teemade kaupa õppetöö toetamiseks ja neid tehakse selleks spetsiaalselt ette valmistatud virtuaalmasinate pilvekeskkondades.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab:

  • Vabalt valitud Microsofti sertifitseerimiseksami sooritamise võimalus 6 kuu jooksul peale kursusel osalemist
  • Ligipääs MS-700 täispika kursuse õppematerjalidele ja harjutustele läbi laborikeskkonna
  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

PRAKTIKUM Power BI

Praktikumi eesmärk: Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse Power BI

Õppevahendid: Praktikumil osalemine toimub osaleja oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada BCS Koolituskeskuse arvutit.

Programm: 

  • Andmete importimine ja korrastamine
    • Andmete võtmine erinevatest allikatest (failid, kaustad)
    • Andmete korrastamine (asendused, veergude tükeldamine ja ühendamine, andmetüüpide määramine…)
    • Uute arvutusveergude lisamine
    • Päringuga saadud tabelite ühendamine
  • Andmemudeli loomine
    • Seoste loomine
    • Lihtsamate mõõdikute arvutamine DAX funktsioonide abil
  • Algandmete kujundamine
    • Kuupäevad, komakohad, raha formaat, protsent
    • Asukoha kategooria
  • Raporti loomine
    • Visuaalide lisamine raportisse (tulpgraafikud, joongraafikud, pirukad, kaskaadgraafik, tabelid, maakaardid, jt….)
    • Filtreerimise võimalused
      • Slicer visuaal
      • Filtripaneel
      • Visuaalide interaktiivsuse seadistamine (Filter/Highlight)
    • Visuaalide kujundamine (fondid, andmesildid, värvid…)
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine visuaalides
    • Järjehoidjate kasutamine raporti kasutamise lihtsustamiseks
    • Graafiku lisamine jutumulli (tooltip) sisse

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 5 tundi sh 4,5 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Praktikumi lõpetamine: Praktikumi lõpetaja saab soovikorral tõendi.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Power BI

3-päevane Power BI koolitus tutvustab võimsat tööriista, mis aitab hõlbustada läbimõeldud otsuste tegemist. Power BI-ga saab andmeid koguda, korrastada, ühendada andmemudeliks ja lõpuks visualiseerida.

Koolitusele on oodatud kõik,  kes soovivad baasoskusi, kuidas kasutada Power BI rakendust andmeanalüüsi töövahendina.

Eeltingimuseks on MS Excel programmi kasutamise kogemus algtasemel st: saab aru andmetüüpidest, koostab ja kujundab lihtsamaid tabeleid; kasutab lihtsamaid funktsioone (liitmised, lahutamised, keskmised jt); loob tabeli illustreerimiseks diagramme.

Õppevahendid:  Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Power BI Desktop rakendus.

Programm:

  • Päringute loomine Power Queryga
    • Andmete importimine erinevatest allikatest
      • Veebist
      • Andmebaasist
      • Tekstifailidest
      • Exceli tabelitest
      • Facebookist, Outlookist…
    • Tabelite ühendamine
      • Tabelite liitmine
      • Andmete võtmine teisesest tabelist ehk tabelite sidumine
    • Andmete korrastamine
      • Filtreerimine ja sorteerimine
      • Päiste määramine
      • Veergude ühendamine ja tükeldamine
      • Andmetüüpide määramine
      • Risttabelist (Pivot)  tavatabeli tegemine
      • Arvutustega veergude lisamine
    • Päringute värskendamine ja redigeerimine
    • Funktsioonid päringutes (“M”-funktsioonid)
      • Tingimuslaused
      • Formaadi muutmise funktsioonid
      • Ajafunktsioonid
      • Tekstifunktsioonid
      • Statistikafunktsioonid
  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
    • Rakenduse paigaldamine
    • Töökeskkond
    • Andmemudeli loomine
    • Võtmenäitajad (KPI)
      • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
      • Tabelid ja maatriksid
    • Graafikud
      • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Geograafilise asukohaga diagrammid
        • Asukoha tüübi määramine
        • Punktid  kaardil
        • Piirkonnad
    • Tabelid ja maatriksid
    • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
      • Viilutajad
      • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
      • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
    • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
    • Visualiseerimisobjektide kujundamine
      • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine
      • Skaalade seadistamine
      • Dünaamiliste joonte lisamine
  • Töölaua jagamise võimalused
  • Praktilised näited Power BI lahendustest

Soovitame antud koolitusele lisaks Power BI praktikumi päeva.

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 18 tundi sh 8 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Koolituse hind sisaldab

  • kohvipause koolituskeskuses
  • 2 nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

The Ultimate Agile Product Ownership program – Certified Scrum Product Owner (CSPO) and Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO)

Cultivate vital skills in agile product ownership through Scrum practices via the CSPO program, and elevate agile product ownership through advanced product discovery, strategy and roadmap, product prioritisation, stakeholder management and more via the Advanced CSPO program.

The Ultimate Agile Product Ownership program contains two modules both ending with the unique separate certification.

Product owners have a unique and demanding role on agile teams.

A product owner decides what the team will create next to deliver more value to the customer. In The Ultimate Agile Product Ownership program (CSPO® + A-CSPO® ) class, you’ll learn the framework, principles, and values that make scrum work, plus key skills and tools you need to be effective.

You will discover how to juggle multiple stakeholders’ needs, get hands-on practice creating a product vision, and learn new ways to get to know your customers so that you can choose the right next piece of value to bring to market for them.

What are the benefits of The Ultimate Agile Product Ownership program?

By earning a Certified ScrumMaster® certification you:

  • Learn the foundation of Scrum and the scope of the Certified Scrum Product Owner’s role from the best minds in Scrum.
  • Demonstrate to employers and peers your attainment of core Scrum knowledge.
  • Expand your career opportunities by staying relevant and marketable across all industry sectors adopting Agile practices.
  • Engage with a community of recognized Scrum experts who are committed to continuous improvement.

As a CSPO, you will be able to fulfil the role of Product Owner on a Scrum team. You will also have access to a 2-year membership with Scrum Alliance. Through this membership, you can join local user groups, and online social networks, and gain access to deep discounts on gatherings, and additional member-only resources. In addition, CSPOs can use a specially designed logo to highlight their credentials.

Who should take the course?

Anyone who enjoys (or wants to become more familiar with) the business side of projects can benefit from participating in The Ultimate Agile Product Ownership program (CSPO + A-CSPO).

CSPOs decide what the team will create, ordering the work to ensure that the most valuable, impactful products reach customers at a regular cadence.

The training will be beneficial to:

  • Product owners or product owner candidates;
  • Product and portfolio managers;
  • Business representatives;
  • Business experts;
  • Executives, managers, and support staff who are interested in improving product development through an in-depth hands-on workshop;
  • Anyone curious about how to enhance products;

MODULE 1 – Certified Scrum Product Owner (CSPO) 11 – 12.12.2024

Course content: 

  • Understanding Customers and Users
    • Why product discovery
    • Segmenting customers and users
    • Creating a shared understanding of customer needs
    • Prioritizing conflicting customers’ needs
    • Persona concepts and application
  • Validating Product Assumptions
    • How to validate within Scrum Framework
    • Validation methods and selection
  • Product Purpose and Strategy
    • Create and describe Product Vision
    • Product Strategy
    • Roadmap and Release planning
  • Prioritization
    • Define and measure the value for products
    • Models and techniques for prioritizing product features
  • Product Backlog and Product Goal
    • Product backlog and its characteristics
    • Product Backlog Item (PBI) and its characteristics
    • User Stories
    • Product Backlog Refinement – a powerful vehicle
      • when, why and how
      • Methods for slicing larger needs into smaller product backlog items
  • Scrum Framework Introduction
    • Scrum framework overview
    • How to benefit from Scrum framework to build a fantastic product
    • Agile estimation and release planning
  • Summary of Product Ownership
    • Core competencies of a product owner
    • Key benefits of Product Ownership
    • Differentiating outcome and output
    • Collaboration with stakeholders
    • Collaboration with developers
    • Working with multiple Scrum teams
  • Next steps to be a great Product Owner

MODULE 2 – Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO) 03 – 05.03.2025

As a Certified Scrum Product Owner® (CSPO®), you’ve been taught the Scrum terminology, ceremonies, and principles that enable you to fulfil the role of Product Owner on a Scrum team. You’re focused on maximizing business value and prioritization and understand how to do the best possible job to satisfy key stakeholders. One of your priorities should be your own success! Becoming Agile is a lifelong journey and incorporating Scrum values and Agile principles into your world of work takes diligence, patience, and a commitment to continuous improvement.

Now, to further enhance your knowledge and skills, the next step is achieving an Advanced Certified Scrum Product Owner™ (A-CSPO™) certification from Scrum Alliance®.

All attendees of this module must have the Certified Scrum Product Owner certification (CSPO) and some practice prior to this workshop.

Course content:

  • Product Essentials
    • Product basics
    • Product life cycle concept and corresponding strategy
  • Empathizing Customers and Users
    • Perform customer research
    • Interview and tips for an insightful interview
  • Advanced Product Assumption Validation
    • Cognitive biases and their impacts on product
    • Hypothesis Driven Development (HDD)
    • Compare different HDD approaches
    • Incorporating HdD into Scrum framework
    • Develop HDD and design validation plans
  • Advanced Purpose and Strategy
    • Developing product vision and strategies
    • Advanced road mapping and its development
    • Advanced product planning and forecasting
    • Release planning
  • Advanced Product Backlog Management
    • Model and measure the value for a product
    • Advanced Product Backlog Ordering
    • Linking Product Backlog Ordering to product Strategy
    • Enhancement of slicing user story techniques
  • Product Owner Core Competencies
    • Skills, capabilities, and practices of a Product Owner
    • A mindset of a Product Owner
      • Maximizing outcome and minimizing output
    • Facilitation skills of a Product Owner
    • Advanced stakeholder collaboration
      • Identify stakeholders and key stakeholder groups
      • Stakeholder management techniques
      • Collaboration methods and decision-making with stakeholders
    • Advanced Development Team collaboration
      • Define technical debts
      • Technical practices to help improve quality and ways of working
      • Practice value maximization per sprint
    • Collaboration with multiple development
      • Recognize scaling manifestos
      • List scaling frameworks
      • Working with dependencies
  • Next steps for product owners

As a Product Owner, you know there are rarely enough hours in the day to do what really matters — building great products for your customers and end users. With our new role-specific educational program, you’ll learn specific tools and techniques so you can truly deliver the business value that matters. You’ll gain new skills and deepen your knowledge in these areas, and most importantly, you’ll learn how to say “yes” to your career by saying “no.”

Assessment method:
The achievement of learning outcomes is assessed on the basis of feedback-based practical exercises carried out during the training.

Graduation criteria:
A graduate of the training receives a certificate if he performs all the practical exercises given during the training.  Participants who have not achieved the learning outcomes will be issued a certificate of participation in the training upon request.

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus

Lecturer’s LinkedIn

MS Excel edasijõudnutele

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad sügavamad oskused MS Exceli funktsionaalsuste kasutamiseks.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel vajadus muuta oma tööd efektiivsemaks kasutades selleks MS Exceli laiemat funktsionaalsust.

Osalejalt ootame koolitusel „MS Excel põhikursus“ käsitlevate teemade valdamist.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

MS Excel edasijõudnutele programm:

  • Töökeskkonna (MS Excel) kohaldamine
  • Dünaamiliselt seotud tabelite koostamine erinevatele töölehtedele:
    • töölehtede grupeerimine
    • valemid erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • absoluutne- ja suhteline aadress valemites, tekstivalemid
    • funktsioonide kasutamine (nt SUM, SUMIF, IF, AVERAGE, ROUND, MAX, MIN, COUNT, VLOOKUP, TODAY jt)
    • tabeli põhjalikum kujundamine, kujunduse kopeerimine
    • diagrammide koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • tingimuslik kujundamine (Conditional Formatting)
    • piirangute seadmine andmete sisestamisel
  • Eesmärgistatud otsing (Goal Seek)
  • Faili, töölehe ja tabeli kaitsmine
  • Ridade, veergude ja valemite peitmine
  • Tabelite analüüs:
    • ridade, veergude külmutamine, töölehe tükeldamine
    • suure tabeli printimine
    • veergude jagamine ja ühendamine
    • sorteerimine
    • filtreerimine
    • vahekokkuvõtted
    • risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on  16 tundi sh 10  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • Tasuta MS Excel edasijõudnutele praktikumil osalemist
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Järgmisteks kursusteks soovitame: Power BI põhikursust või MS Excel profikursust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Täiskasvanute ümberõppeprogrammi “Vali IT!” moodul “Praktiline õpe ettevõttes”

Praktilise õppe peamine eesmärk on anda õppijatele tarkvaraarenduse töö kogemus ettevõttes, täiendavad oskused ja kompetentsid meeskonnatöös ja reaalsete ülesannete lahendamise võimekus ning luua eeldused töösuhte alustamiseks uues rollis.  

Praktilise õppe edukalt läbinud õppijad on võimelised alustama tööga ettevõttes või organisatsioonis noorem-tarkvaraarendaja, testide automatiseerija, andmebaaside skriptija, analüütiku, projektijuhi või muus sarnases rollis.

Praktilise õppe käigus omandatakse: 

  • teadmine ja arusaam meeskonna koosolekutest ja kliendikohtumistest;
  • oskus kavandada toote lahendusi (rakenduse, süsteemi osa) ja selle arhitektuurilisi lahendusi (meeskonnas ja juhendaja abil); 
  • oskus koodi kirjutada ja testida;
  • oskus osaleda nii iseseisvas kui ka meeskonnapõhises tarkvaraarendustöös;
  • oskus osaleda arendusprotsessi erinevates tööviisides ja rollides.

„Vali IT!” ümberõppeprogrammi praktilise õppe moodulis osalejad läbivad 8-nädalase täismahus õppe (5 päeva nädalas, 8 tundi päevas). Praktiline õpe toimub reaalses töökeskkonnas ettevõttes kohapeal või üle veebi vastavalt kokkuleppele ettevõttega. 

Praktiline õpe ettevõttes alates 18. märts 2025.a.

Keda oodatakse kandideerima? Õpilased, kes on läbinud „Vali IT!“ kontaktõppe. 

Millised on keelenõuded? Kandidaat peab valdama eesti ja inglise keelt vähemalt B2 tasemel.

Toimumiskoha aadress? Praktiline õpe toimub reaalses töökeskkonnas ettevõttes kohapeal või üle veebi vastavalt kokkuleppele ettevõttega. 

Õppekava SIIN

Äri- ja süsteemianalüüsi baaskoolitus

Osalejad saavad teadmised ja oskused, et iseseisvalt läbi viia ja dokumenteerida äri- ja süsteemianalüüsi.

Viiest päevast koosnev kursus katab ära järgmised teemad:

  • ülevaade IT projektidest ja analüüsi teostavatest rollidest, kasutatavatest tehnikatest;
  • dokumenteerimise korraldamine;
  • ärianalüüs, sh nõuete ja protsesside analüüs koos praktiliste ülesannete läbitegemisega;
  • IT-süsteemide arhitektuuri ülevaade;
  • süsteemianalüüsi erinevad tehnikad koos praktiliste ülesannete läbitegemisega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Kursus on mõeldud kõigile ametitele, kes teostavad oma organisatsioonis äri- ja süsteemianalüüsi või soovivad sellesse rolli liikuda (näiteks ärianalüütik, süsteemianalüütik, tooteomanik, tootejuht, lahenduse arhitekt, IT projektijuht). Varasem kogemus äri- ja süsteemianalüüsis on kasulik, kuid mitte nõutav.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti.
Soovi korral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.
Üle Teamsi ühinejatel on soovitav lisaks eelkirjeldatud arvutile kasutada kahte monitori – ühel Teams ja teisel Microsoft Visio kasutamiseks.

Programm:
Kursus koosneb viiest moodulist

1. aprill
IT-analüüsi alused

  • Leia oma roll ja vastutussala erinevates projektijuhtimise metodoloogiates
  • Nõuete väljaselgitamiseks vajalikud suhtlusoskused
  • Produktiivne koostöö
  • Ajakohase dokumentatsioonihoidla loomine ja haldamine
  • Raamistikute, standardite ja tööriistade kasutamine edu saavutamiseks

8. aprill
Ärianalüüsi alustamine

  • Tugeva aluse loomine terminite sõnastiku abil
  • Eesmärkide seadmine ja skoobi hoidmine
  • Valupunktide ja riskide analüüs
  • Nõuete kaardistamise mõistmine

15. aprill
Ärianalüüsi põhioskused

  • Rollide kaardistamine äriprotsesside jaoks
  • Erinevad protsesside kaardistamise tehnikad ja millal neid kasutada
  • Andmete kaardistamine

22. aprill
Süsteemianalüüsi alused

  • IT-arhitektuuri põhitõed
  • Kasutajaliidese analüüs
  • Taustakomponentide korraldamine

29. aprill
Süsteemianalüüsi põhioskused

  • Andmebaasi disaini alused
  • API-de ja integratsioonide analüüs
  • Turvameetmete paikapanek autentimise ja autoriseerimise abil

Kõigil koolituspäevadel on nii teoreetilised kui ka praktilised osad, mis annavad hea ülevaate õpitavatest teadmistest.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Teams. Koolituse maht on 40 tundi sh 15 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Tagasiside eelmistelt koolitustelt:

  • Alustavalt ärianalüütikult: See koolitus aitas mul aru saada, kuidas erinevad teemad kokku sobivad ja seostada oma ülikoolis õpitut päriseluga. Sain palju nippe, kuidas oma tööd paremini teha!
  • Kogenud süsteemianalüütikult: Iga teema juures sain uusi mõtteid ja nippe, kuidas erinevatele teemadele läheneda. Kaja jagatud kogemuslood ja praktilised näpunäited aitasid paremini lahti mõtestada ka oma tööd ja kuidas seda teha parimal viisil.
  • IT-väliselt inimeselt, kes tellib IT-lt projekte: Tänu sellele koolitusele sain paremini aru, kuidas IT-ga koostööd teha, mida erinevad rollid IT-s teevad ning mida nad minult ootavad millises projekti etapis. Oskan nüüd ennetada mõnesid tekkida võivaid probleeme ja olla IT-le parem koostööpartner. Samuti oskan nüüd paremini lugeda jooniseid, mida IT-inimesed on mulle varemgi näidanud.

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus.

Konfiguratsioonihaldussüsteemid Ansible, Chef ja Puppet

Koolituse eesmärgiks on anda ülevaade ja praktilised kogemused konfiguratsioonihaldussüsteemidest. Vaadeldakse kolme erinevat platvormi, millega saab hallata Windows, Linux ja Macintosh kliente ja servereid.

Sihtgrupp: Koolitusele ootame inimesi, kes soovivad juurutada klientide/serverite tsentraalset haldust ja seadistamist.

Programm:

  1. Konfiguratsioonihaldussüsteemidest üldiselt. Seadistuste unifitseerimine, deklaratiivsed keeled
  2. Puppet, Ansible, Chef, Microsoft DSC – erinevused/sarnasused.
  3. Haldussüsteemide integreeritus linuxi distributsioonide tarkvarahoidlatesse
  4. Seadistamine: klient ja kliendi võimekused. “Hello World”.
  5. Süntaks. Elemendid, soovituslik kujundus, abivahendid.
  6. Ressursid: tarkvarapakk, teenus, fail.
  7. Tarkvarapaki võimalikud olekud, seadistamine.
  8. Teenuse olekud, teenuste seadistamine.
  9. Faili distributeerimine, muutmine, olemasolu kontroll.
  10. Kasutajate haldus. Kasutajainfo. Kasutajate loomine / kustutamine.
  11. Muutujad, töö muutujatega. Tingimuslausendid.
  12. Suhted ressursside vahel.
  13. PKI, sertifikaadihaldus, push-pull metoodikad. Kliendi liitmine haldusserverisse.
  14. Klientide grupeerimine rollide / asukoha vms järgi. Profiilid.
  15. Pull-metoodika seadistamine.
  16. Haldus ja Windows-klient ja Mac-klient. Teenused, sidustamine.

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Õppemeetod: Praktilised harjutused, loeng.

Hind sisaldab

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunaid

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Veebireklaamide ja veebirakenduse visuaali- ja prototüübi loomine Figma baasil

Koolituse eesmärgiks on arendada osaleja oskusi veebireklaamide, veebilehtede ja rakenduste kujundamiseks kujundusprogrammi Figma tasuta võimaluste baasil.

Sihtgrupp: ootame koolitusele disainereid, turundusinimesi, projektijuhte ning kõiki teisi, kes vajadusel peavad looma lihtsamaid kujundusmaterjale, veebireklaame ning looma veebirakenduste visuaale.

Programm:

  • Ülevaade teostusvõimalustest (visualiseerimise ja prototüübi loomise keskkonnad, põhimõisted (vektor-ja pikselgraafika), failiformaadid
  • Figma võimaluste ja töökeskkonna tutvustus
  • Uue töö loomine, lehtede lisamine (desktop, tablet, phone)
  • Kujundite loomine (järjestamine, joondamine, grupeerimine, ühendamine ja tükeldamine)
    • Ikoonide lisamine (SVG, fonts)
  • Teksti lisamine ja kujundamine
  • Pildi lisamine (tasuta pildipangad, töötlus, lõikamine, failiformaadid, mahud)
  • Efektide lisamine (blending modes)
  • Abivõrgustik (Grid system)
  • Stiilide loomine
    • värvistiilide loomine
    • tekstistiilide loomine
    • korduvad komponendid
  • Keerukamate kujundite, ikoonide loomine (Pen tool)
    • piltide maskimine
  • Prototüübi loomine
  • Vaadete sidumine, avatava menüü loomine (Navigate To, Overlay, Swap)
  • Õiguste välja jagamine
  • Kommentaaride lisamine
  • Eksport
  • CSS kood
  • Plugins

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Klassikoolitustel oleme omalt poolt võtnud kasutusele kõik ettevaatusabinõud, et koolitustel osalemine oleks teile meeldiv ja turvaline kogemus. Loe lähemalt klassis toimuvate koolituste kohta siit.

Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.

Hindamismeetod: Iseseisev praktiline harjutus

Hindamiskriteerium: Veebilehe kujundamine

Hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Linuxi administreerimine- algajast meistriks

Koolituse eesmärk: Läbi kolme erineva mooduli õpivad osalejad põhjalikult kasutama Linuxi operatsioonisüsteemi ja rakendama selle peamisi teenuseid, ressursse ning seadistusmetoodikaid.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad täiendada teadmisi operatsioonisüsteemidest, omandada võimekust Linuxi seadistamiseks ja on tuttavad operatsioonisüsteemide kasutamisega. Samuti need, kes soovivad alustada karjääri IT-spetsialistina  ja omavad algtasemel Linuxi kasutamiskogemust.

Õppevahendid: Linuxi operatsioonisüsteemil toimiv arvuti

Programm:

Moodul 1

  • Linux kui operatsioonisüsteem, Linuxi ajalugu, distributsioonid;
  • installeerimine: kõik vajalik installeerimiseks: kettavormingud, kettajaotiste tegemine, baaskomplekt tarkvarast;
  • vahendid: lisainfo allikad, töö käsureal, kest (shell), skriptid, utiliidid, konfigureerimisvahendid;
  • tarkvara installeerimine, uuendamine: DEB, RPM ja tar paketid, repositooriumid, turvauuendused
  • kasutajate haldamine: kasutaja mõiste, kasutajate loomine, keskkonna konfigureerimine, eriprivileegide jagamine, PAM autentimismoodulid;
  • algkäivitusprotseduur: grub. SysV-init ja systemd. käivitumisskriptid, töötasemed;
  • failisüsteemide haldamine: failisüsteemi ehitus, viidad, pääsuõigused, uue failisüsteemi loomine, monteerimine (mount), kontroll, kvootide määramine;
  • protsesside haldamine: ülevaate saamine, protsesside tapmine, prioriteedid, cron ja at teenus;
  • logimise konfigureerimine ja jälgimine;
  • varundamine;

Moodul 2

  • Linuxipõhine taristu;
  • läbiproovitud ja turvaline füüsiline kiht – tarkvaraline RAID, dünaamiline partitsioneerimine LVM abil;
  • uus ja põnev füüsilisel kihil – failisüsteemid BTRFS ja ZFS;
  • võrk virtualiseerimiskeskkonnas – sillaga või maskeerimisega;
  • kernelipõhine virtualiseerimine QEMU / KVM, käsurida, graafilised vahendid, QEMU failiformaadid;
  • füüsilisest virtuaalseks: LXC konteinerid, konteinerite manipuleerimine;
  • Diskless-töökohtadega tsentraalselt hallatav võrk LTSP;
  • tsentraalsed konfiguratsioonihaldussüsteemid – Chef, Puppet, Ansible.
  • praktiline serveriseadistamine Puppeti abil

Moodul 3

  • võrgu seadistamine;
  • DHCP teenuse seadistamine (ISC DHCP server, dnsmasq);
  • domeenikontrolleri seadistamine (Samba)
  • Failiserveri seadistamine (NFS, SMB)
  • Võrgust alglaadimine (PXE, LTSP)
  • Veebiserveri konfimine (Apache, Nginx veebiserver)
  • PAM autentimismoodulid, LDAP autentimine
  • E-postiteenuse seadistamine (Postfix/ Dovecot)
  • Marsruutimise seadistamine, tulemüür
  • Secure Shell seadistamine, avaliku võtmega autentimine
  • Kaugligipääsud – OpenVPN, IPsec
  • Esmane turvaskaneerimine ja ründetõrje (nmap, fail2ban)
  • Skriptimine – Bash
  • Tarkvara paigaldamine lähtekoodist

Turvaküsimusi käsitletakse jooksvalt iga teema juures.

Koolitus on loodud LPI ametliku programmi põhjal.

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 72 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 45 tundi)

Hindamismeetod: Praktiliste tööde sooritamine klassis

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.