MS Viva Goals ja Planner organisatsiooni eesmärkide planeerimise ja teostamise tööriist

Osalejad saavad teadmised, kuidas kasutada Viva Goalsi organisatsiooni eesmärkide seadmiseks, jälgimiseks ja saavutamiseks OKR-ide (Objectives and Key Results) abil. Lisaks õpitakse looma OKR-e ja algatusi ning haldama oma OKR-e, värskendades võtmetulemusi, eksportides andmeid ja kasutades otsingufunktsiooni. Kursuse lõpuks suudab osaleja seadistada Viva Goalsi. Samuti, jälgida nii isiklikke kui ka oma meeskonna eesmärke ning võtmetulemusi. Lisaks saab osaleja teadmised, kuidas rakendada MS Plannerit igapäevaselt nende eesmärkide saavutamiseks ja vajalike tööülesannete haldamiseks.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel on vaja juhtida organisatsiooni strateegiliste eesmärkide planeerimist ja teostamist. Samuti kõik, kes soovivad kasutada MS Plannerit oma igapäevasete tööülesannete paremaks haldamiseks. Eelduseks arvutikasutamise oskus kasutaja tasemel.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti koos litsentsiga „Microsoft Viva komplekt“. MS Planner kuulub Microsoft 365 tavapaketti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millest palume koolitusettevõtet teavitada.

Programm:

Sissejuhatus

  • Mis on MS Viva Goals?
  • Lühikokkuvõte eesmärkide seadmisest OKR-idega
  • Juurdepääs Viva Goals’ile veebis ja Teams’i kaudu
  • Viva Goals’i juhtpaneeli ülevaade

Meeskonna seadistamine

  • Viva Goals’i seadistamine oma organisatsioonile
  • Meeskondade loomine

Eesmärkide seadmine

  • Eesmärkide seadmine ja vaatamine Viva Goals’is
  • Uue eesmärgi loomine
  • Võtmetulemuste loomine
  • Võtmetegevuste lisamine

Eesmärkide ühendamine ja jälgimine

  • Eesmärkide ühendamine ja kokkusobitamine organisatsioonis
  • Tulemuste jälgimine ja mõõtmine Viva Goals’is
  • Edusammude fikseerimine
  • OKR-ide sulgemine perioodi lõpus

Kohandamine ja haldamine

  • Viva Goals’i kohandamine
  • OKR-perioodide haldamine
  • Teavituste haldamine

MS Planner’i kasutuselevõtt

  • MS Planner’i seadistamine
  • Ülesande (Task) loomine
  • Ülesannete filtreerimine ja grupeerimine
  • Ühilduvus teiste programmidega

MS Planner’i kasutamine koos Viva Goalsiga

  • MS Planner’i kasutamine eesmärkide ja tegevuste haldamiseks Viva Goals’iga
  • MS Planner’i integreerimine eesmärkide jälgimisse ja planeerimisse
  • MS Planner’i kohandamine ja haldamine

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 8  tundi sh 4  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

MikroTik Certified Network Associate (MTCNA)

Koolituse eesmärk Osalejad saavad baastadmised MikroTik RouterOS tarkvarast ja RouterBoard seadmetest. Lisaks oskused, kuidas osutada arvutivõrgus teenuseid kasutades selleks MikroTik riist- ja tarkvara.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitus on suunatud arvutivõrkudega  töötavatele spetsialistidele, kes soovivad täiendavaid teadmisi arvutivõrkudest ja õppida kasutama MikroTik RouterOS võimalusi.

Koolitusel osalemise eelduseks on head baasteadmised arvutivõrkudest ja IP IPv4 protokollist, sh IP aadresside ning nende alamvõrkudeks jagamise oskused.

Õppevahendid: Koolitusele palume kaasa võtta oma Windows operatsioonisüsteemiga sülearvuti kuhu on eelnevalt installeeritud MS Edge, Google Chrome ning SSH klient (nt Putty).

Koolitusel osaleja saab L4/P1 litsentsi (kasutamiseks nt virtuaal serveris) ja ruuteri.

Arvutil peab olema nii WiFi kui ethenet võrguliides!

Laadige eelnevalt arvutisse all MikroTik Winbox ning veenduge, et see töötab. Winbox’i leiate aadressilt https://mikrotik.com/download

Veenduge, et teil on arvutis administraatori õigused ja saate muuta nii võrgu kui ka tulemüüri sätteid.
Soovikorral on võimalus rentida arvutit BCS koolituskeskusest.

Programm:

  • Sissejuhatus MikroTik RouterBoard seadmete ja RouterOS tarvara kasutamisse;
  • DHCP protokoll, klient ja server;
  • Sildamise (Bridge & Switch) ülevaade;
  • Marsruutimine, võrgulüüside seadistamine;
  • Raadiovõrgud, erinevad töörežiimid: klient, pääsupunkt;
  • Tulemüür, ülesehitus, planeerimine, reeglid, monitooring;
  • QoS, Järjekorrad (Queue), liikluse prioriseerimine, kiiruste piiramine ja jagamine;
  • Tunnelid, PPP, VPN kliendi ja serveri seadistamine, võrkude ühendamine;
  • RouterOS tööriistad, logimine, montitooring;
  • Sertifikaadi eksam (inglise keeles).

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassikeskkonnas 27 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 17 tundi)

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas ning eksamiga koolituse lõpus.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab MTCNA sertifikaadi, kui läbib koolituse lõpus toimuva eksami (registreerimiseks eksamile palume esitada pildiga dokument). Sertifikaat kehtib 3 aastat. Osalejatele, kes eksamit ei tee ning seega õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Kliendisuhtluskoolitus IT-spetsialistidele ja kasutajatoele

Koolituse kuupäevad:15. ja 29. aprill

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad 2-päevase koolituse jooksul teadmised efektiivsetest kommunikatsioonitehnikatest. Lisaks oskused koostöö loomiseks ning professionaalseks suhestumiseks kolleegide ja klientidega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud ITspetsialistid, tiimijuhid, tehnilise toe töötajad, helpdeski töötajad ja kliendihaldurid.

Programm:

  • Kommunikatsiooni liigid
  • Suhtlemisprotsess
  • Sõnade valik
  • Taju ja mõju suhtlemises
  • Vestluse juhtimine
  • Mõjutamistehnikad
  • Probleemide lahendamine
  • Ajaplaneerimine
  • Kaugkanalite efektiivne kasutamine
  • Klienditeenindus konkurentsivahendina
  • Hoiakute ja rolliootuste analüüs
  • Taktikaline lähenemine klientidele, sh nõustamisoskused (küsimine ja aktiivne kuulamine)
  • Erinevate klienditüüpidega toimetulek
  • Teenindusstandard
  • Sisekliendisuhtlus ja meeskonnatöö

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassikeskkonnas 16 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 8 tundi). Toimuvad arutelud, millele järgnevad kogemusharjutused ja reflektsioon. Kahe koolituspäeva vahelisel ajal saab esimesel koolituspäeval saadud teadmisi praktiseerida.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki mõlemal koolituspäeval.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus. 

Lektori CV

Koolitusprogramm “Andmetark”

PROJEKTI TEGEVUSED: 

Programm pakub kahele koolitusgrupile andmete valdkonna sisekoolitaja õpet, mis toimub Tallinnas 2025.a. jaanuarist oktoobrini. Koolitus toimub kahes grupis, kummaski 17 osalejat.

  • I koolitusgrupp (8. jaanuar – 25. september 2025)
  • II koolitusgrupp (30. jaanuar – 16. oktoober 2025) 

Programm hõlmab 12 päeva kontaktseminare, 4 veebiseminari, iseseisvat tööd ja praktikat oma asutuses. Programmi kogumaht on 134 akadeemilist tundi. Kavas on andmevaldkonna sisekoolitajate võrgustiku loomine ja võrgustikuüritused.  

Koolituse eesmärk on arendada sisekoolitajate kompetentse andmevaldkonnas. Programm keskendub nii teadmistele andmehaldusest ja -analüütikast kui ka koolitaja oskustele nagu esinemine, õppematerjalide koostamine ja täiskasvanud õppijate vajaduste mõistmine. Osalejad saavad juhendajate toetusel praktiliselt läbi harjutada kõik sisekoolitajale olulised tegevused. Lisaks pakub programm võimalust liituda ulatusliku võrgustikuga, kuhu kuuluvad kolleegid ja tulevased sisekoolitajad mitmetest asutustest. 

See on põhjalik koolitus neile, kellel on soov ja vajadus saada sisekoolitajaks, et toetada ja juhendada kolleege andmevaldkonna teemadel. 

PROGRAMM:

Koolitusprogramm sisaldab 12 päeva kontaktseminare, 4 veebikoolitust ning iseseisvat õpet ja praktikat – 1-2 sisekoolituse läbiviimist oma asutuses.

    Kuupäevad I koolitusgrupp Kuupäevad II koolitusgrupp
 1. Kontaktseminar 1 (2 päeva) – Sissejuhatus programmi + sissejuhatus andmetesse – Andmepõhine organisatsioon ja – riik 8.-9.01.2025 29.-30.01.2025
 2. Veebiseminar 1 – Andmehaldus. Andmete inventuuri läbiviimine  16.01 06.02
3. Kontaktseminar 2 (2 päeva) – Andmehaldus. Avaandmed – Täiskasvanud õppija eripärad. Koolitaja kompetentsid. Asutuse külastus 12.-13.02              19.-20.02
4. Kontaktseminar 3 (2 päeva)  – Koolitusvajadusse hindamine ja koolitusprotsessi kavandamine – Õppemeetodid. Koolituse hindamine ja tagasisidestamine 5.– 6.03 12.-13.03
5. Veebiseminar 2         – Andmete valdkonna sisekoolitaja kompetentsid 26.03 27.03
6. Kontaktseminar 4 (2 päeva)    – Andmeanalüütika. Andmekultuuri juhtimine – Tehisintellekt 2.-3.04 9.-10.04
7. Veebiseminar 3          – Koolitusprogrammi detailne väljatöötamine. – Esmaste koolituskavade analüüs ja tagasisidestamine 24.04 15.05
8. Kontaktseminar 5 (2 päeva)   – Õppematerjalide loomine – Esinemis- ja kommunikatsioonioskused 7.-8.05 21.-22.05
9. Veebiseminar 4   – Koolitamine veebis ja koolitamine koolitusruumis 29.05 11.06
10. Kontaktseminar 6 (1 päev)  – Koolitaja kompetentsid. Ettevõtte külastus 5.06 7.08
11. Kontaktseminar 7  (1 päev) – Läbiviidud koolituste reflektsioon ja analüüs. – Koolituste ja käesoleva programmi mõjuanalüüs – Koolitajate võrgustiku kavandamine. Kokkuvõte. Lõpetamine  25.09 16.10

KOOLITUSE SISUPROGRAMMI JUHID JA JUHTIV LEKTORID:

  • Andres Kukke vastutab andmevaldkonna tervikliku käsitluse eest andmete teema programmijuhi, peamise koolitaja ja teiste koolitajate valija, suunaja ja toetajana. Andres Kukke senine kogemus andmevaldkonna analüütiku ja tippspetsialistina, koolitajana ja ka valdkonna eest vastutava riigiametnikuna Statistikaametis, muudab ta konkurentsitult parimaks juhtivlektoriks ja sisuprogrammi juhiks antud programmi jaoks. 

  • Sigrid Aruväli vastutab programmi metoodilise ülesehituse ning andragoogika valdkonna tervikliku käsitluse eest. Sigridil on täiskasvanute koolitaja kutse, tase 8, ta on täiskasvanute koolitaja kutse taotlejate hindaja, Innowise Koolitaja Kompetentsikeskuse asutaja, tegevjuht ja koolitaja ning Tallinna Ülikooli andragoogika eriala külalisõppejõud. Sigrid on koostanud ja juhtinud mitmeid koolitajate arenguprogramme ning nõustanud asutusi ja ettevõtteid koolitustegevuse planeerimise osas.  

KORRALDUSEST: 

  • Kontaktseminarid sisaldavad lõuna ja kohvipause koolituskeskuses. 

KANDIDEERIMISEST:

Kui soovid koolitusele kandideeridasaada hiljemalt 22. novembriks e-posti aadressile regina.mathisen@bcs.ee CV ja motivatsioonikiri ning oma asutuse soovituskiri.

  • Motivatsioonikirjas kirjelda oma senist kogemust ja teadmisi nii andmete valdkonnas kui koolitamisel. Põhjenda, miks Sa soovid andmete sisekoolitajaks saada ning missugust mõju näed tulevikus oma sisekoolitaja tegevuses oma asutuse või valdkonna andmeküpsuse edendamisel.  
  • Soovituskiri on Sinu asutuse juhi või personalijuhi või vahetu juhi kinnitus  andmete sisekoolitaja vajalikkuse kohta Sinu  asutuses ning toetus Sinu kandidatuurile. 

NB! Sisekoolitajana võid tegutseda nii üksi kui ka tandemina. Seepärast võid kandideerida koolitusele ka koos kolleegiga, kellega tulevikus näed end koos tegutsevat. 

Lisaküsimuste korral võta palun ühendustBCSi programmijuhi Ants Sillagants.sild@bcs.ee 

Koolitusprogrammi rahastab Euroopa Liit – NextGenerationEU ja see on osalejatele tasuta.


LISAINFO:

 

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad oskused, kuidas rakenduse Power Query abil saab erinevatest andmeallikatest andmeid importida, omavahel ühendada, korrastada ning lõpuks Pivot Table abil analüüsida.

Sihtgrupp: Koolitusele on oodatud kõik, kellel vajadus luua andmetest raporteid ja kokkuvõtteid ning saadud tulemusi võrrelda ja analüüsida. Koolitusel osalemine eeldab Exceli kasutuskogemust baastasemel.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

Andmete importimine ja korrastamine Power Query abil:

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Tühjade lahtrite täitmine
    • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele 
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis 
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on  9 tundi sh 6  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Koolituse sisu oli hästi üles ehitatud. Praktiline ja teoreetiline käsi-käes. Lihtne oli jälgida ja kaasa teha. Head praktilised ja asjalikud näited, mis reaalselt võivad tööalaselt ette tulla. Koolitaja suutis oma tarkusi hästi edasi anda. Väga meeldis ja tuleks kindlasti mõnele teisele IT alasele koolitusele BCSi veel.”

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad oskused, kuidas rakenduse Power Query abil saab erinevatest andmeallikatest andmeid importida, omavahel ühendada, korrastada ning lõpuks Pivot Table abil analüüsida.

Sihtgrupp: Koolitusele on oodatud kõik, kellel vajadus luua andmetest raporteid ja kokkuvõtteid ning saadud tulemusi võrrelda ja analüüsida. Koolitusel osalemine eeldab Exceli kasutuskogemust baastasemel.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

Andmete importimine ja korrastamine Power Query abil:

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Tühjade lahtrite täitmine
    • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele 
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis 
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on  9 tundi sh 6  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Koolituse sisu oli hästi üles ehitatud. Praktiline ja teoreetiline käsi-käes. Lihtne oli jälgida ja kaasa teha. Head praktilised ja asjalikud näited, mis reaalselt võivad tööalaselt ette tulla. Koolitaja suutis oma tarkusi hästi edasi anda. Väga meeldis ja tuleks kindlasti mõnele teisele IT alasele koolitusele BCSi veel.”

Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign põhioskuste kursus

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad ülevaate ja põhioskused Adobe kolmest kõige olulisemast tarkvarast, et alustada karjääri graafilise disaineri, fototöötleja või küljendajana. Tekib arusaam programmide Photoshop, Illustrator ja InDesign seotusest ja kooskasutamisest. 

Eelteadmised: Koolitus sobib kõigile arvutikasutajatele ja varasem kokkupuude kujundamise või arvutigraafikaga pole vajalik.

Sihtgrupp: Alustav graafiline disainer, turunduse assistent, turundaja

Õppevahendid: Window operatsioonisüsteemi arvuti., millele on installeeritud Adobe tarkvara 
Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit. 

Programm: 

Koolitus koosneb kolmest moodulist

1. moodul

  • Ülevaade kolme tarkavara võimalustest 
    • mida ja milleks kasutada – sarnasused ja erinevused 
    • töökeskkondade tutvustus, seadistamine 
  • Kujunduste loomiseks vajalikud baasteadmised
    • põhimõisted (vektor- ja rastergraafika, failivormingud, värviruumid (RGB, CMYK) 
  • Color Settings ((Illustrator, Photoshop, Indesign) 
  • CC Libraries (Illustrator, Photoshop, Indesign). 

Pilditöötlus Adobe Photoshop  10 – 11.04.2025

  • Töökeskkonna tutvustus ja kohaldamine
  • Pilditöötluse baassammud
  • Töö kihtidega
  • Töö tekstiga
  • Selekteeringud
    • selekteeringu serva korrastamine
    • objektide väljapuhastamine taustast
  • Üksikute osade muutmine (Adjustment Layer, mask)
  • Parandustöövahendid (mittevajalike elementide eemaldamine)
  • Töö salvestamine ja eksportimine
  • Praktilised harjutused 

2. moodul 

Kujundamine Adobe Illustrator  08 – 09.05.2025

  • Töö baasobjektidega 
    • joondamine, järjestamine, grupeerimine 
    • objektide ühendamine, tükeldamine 
  • Joonetöötlus (Pencil, Paintbrush, Pen Tool) 
  • Objekti sisu-ja äärejoone värvimine 
    • Process, Spot Swatches, Gradient, mustrid 
  • Töö tekstiga
  • Piltide importimine (Embedded, Link)
  • Töö Artboard’iga
  • Töö Layer’itega
  • Salvestamine ja eksport (ai, pdf, jpg, png)
  • Tehtud töö või üksikute detailide üleviimine Photoshopi ja Indesigni
  • PDF-faili parandamine
  • Praktilised harjutused

3. moodul 

Küljendamine Adobe InDesign 16 – 19.06.2025

  • Töö loomine 
    • toimetamine lehtedega 
    • põhjade (master) kasutamine 
    • veerud, abivõrgustiku ja abijooned 
  • Töö tekstiga 
    • Tekstistiilide loomine ja kasutamine 
  • Töö piltidega 
    • piltide sissetoomine (Embed file, Link) 
    • pildi asetamine teksti (Text Wrap) 
  • Töö tabeliga 
  • Töö salvestamine  
  • Praktilised harjutused 

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 48 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 36 tundi)

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus. 

Lektori CV

ITIL 4® Foundation koos praktilise teenuste juhtimise töötoaga (+eksamikindlustus)

NB! the training will be held in English

Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist.

ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps. Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.

Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.

Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele saab iga osaleja oma teenuse või tootega praktiliselt läbi teha mitu harjutust ja lahendada ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.

Koolitusele on oodatud kõik, kes:

  • soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega;
  • vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;
  • osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt);
  • omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.

Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuutuvatele äripoole esindajatele. Samuti sobib koolitus kõigile protsessijuhtidele.

Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles, koolitus ka praktikum eesti või inglise keeles.

Õppevahendid: Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:
1. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 14.05.2025
Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus
Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid
Teenuste juhtimise neli dimensiooni
ITIL teenusute väärtussüsteem
Valitsemine
ITIL juhtpõhimõtted
2. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 15.05.2025
Teenuste väärtusahel
Pidev parendamine
ITIL praktikad
Eksamiks kordamine
3. Päev (9.00-17.00) – Teenuste juhtimise praktikum (KLASSIRUUMIS) 02.07.2025
Probleemi sõnastamine ja eesmärgistamine
Sidusrühmade kaardistamine analüüsimine
Äriarhitektuuri kirjeldamine
Andmete kriitilisuse määramine
Teenusprotsessi kaardistamine ja analüüsimine
Väärtuspakkumise kirjeldamine
Muudatuste planeerimine ja juhtimine
Mõõdikute (KPI-de) seadmine
Teenusleppe prototüüpimine

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 27 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 10 tundi).  3. päev ainult klassiruumis.

Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt).

Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus

Lektori CV

The ITIL®4 Foundation course is provided by Juhtimisteadmuse OÜ, an ATO of PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

ITIL 4® Foundation koos praktilise teenuste juhtimise töötoaga

NB! the training will be held in English

Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist.

ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps. Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.

Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.

Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele saab iga osaleja oma teenuse või tootega praktiliselt läbi teha mitu harjutust ja lahendada ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.

Koolitusele on oodatud kõik, kes:

  • soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega;
  • vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;
  • osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt);
  • omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.

Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuutuvatele äripoole esindajatele. Samuti sobib koolitus kõigile protsessijuhtidele.

Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles, koolitus ka praktikum eesti või inglise keeles.

Õppevahendid: Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:
1. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 14.05.2025
Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus
Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid
Teenuste juhtimise neli dimensiooni
ITIL teenusute väärtussüsteem
Valitsemine
ITIL juhtpõhimõtted
2. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 15.05.2025
Teenuste väärtusahel
Pidev parendamine
ITIL praktikad
Eksamiks kordamine
3. Päev (9.00-17.00) – Teenuste juhtimise praktikum (KLASSIRUUMIS) 02.07.2025
Probleemi sõnastamine ja eesmärgistamine
Sidusrühmade kaardistamine analüüsimine
Äriarhitektuuri kirjeldamine
Andmete kriitilisuse määramine
Teenusprotsessi kaardistamine ja analüüsimine
Väärtuspakkumise kirjeldamine
Muudatuste planeerimine ja juhtimine
Mõõdikute (KPI-de) seadmine
Teenusleppe prototüüpimine

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 27 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 10 tundi).  3. päev ainult klassiruumis.

Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt).

Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus

Lektori CV

The ITIL®4 Foundation course is provided by Juhtimisteadmuse OÜ, an ATO of PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

ITIL 4® Foundation + eksam ja eksamikindlustus

NB! the training will be held in English

Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist. ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps.

Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.

Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.  

Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele tehakse praktiliselt läbi mitu harjutust ja lahendatakse ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.  

Eksam on elektroonne ja toimub PeopleCert keskkonnas. Sertifikaadieksamit on võimalik sooritada  omale sobival ajal ja kohas (vautšeriga), mis kehtib kuni aasta. Eksam koosneb 40 valikvastustega küsimusest, edukaks läbimiseks tuleb saada vähemalt 65% maksimaalsest punktisummast. Eksami tegemist on võimalik kindlustada, mis annab võimaluse sooritada korduseksam tunduvalt soodsamalt.

Koolitusele on oodatud kõik, kes:

  • soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega; 
  • vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;  
  • osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt)  
  • omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.  

Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuututele äripoole esindajatele ja kõigile protsessijuhtidele. 

Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles.

Õppevahendid:  Paber ja pliiats. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:  

1. Päev (9.00-17.00) 14.05.2025

  • Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus   
  • Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid  
  • Teenuste juhtimise neli dimensiooni  
  • ITIL teenusute väärtussüsteem  
  • Valitsemine  
  • ITIL juhtpõhimõtted

2. Päev (9.00-17.00) 15.05.2025

  • Teenuste väärtusahel  
  • Pidev parendamine  
  • ITIL praktikad  
  • Eksamiks kordamine 

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 18 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 5 tundi)

Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt) 

Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.  

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi 

Hind sisaldab: 

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke 
  • Eksamikindlustus (lubatud korduseksami võimalus)

Accredited ITIL® training is provided by Juhtimisteadmuse OÜ accredited by PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

The ITIL®4 Foundation course is provided by Juhtimisteadmuse OÜ, an ATO of PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.