PRAKTIKUM MS Excel edasijõudnutele

Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse MS Excel edasijõudnutele ja samuti kõik, kes pole veel kursusel käinud, aga soovivad proovida iseseisvalt leida lahendusi MS Exceli edasijõudnute taseme harjutustele

Programm:

Tabelite loomine

  • Töölehtede märgistamine
  • Valemite koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
  • Absoluutse- ja suhtelise aadressi kasutamine valemites
  • Tekstivalemite moodustamine
  • Funktsioonide kasutamine (tingimus, statistika, otsing)
  • Piirangute seadmine andmete sisestamisel (Data Validation)
  • Tabeli põhjalikum kujundamine (Format Cells)
  • Tingimusliku kujundamise (Conditional Formatting) kasutamine
  • Diagrammide koostamine erinevatelt töölehtedelt
  • Eesmärgistatud otsingu (Goal Seek) kasutamine
  • Andmete kaitsmine

Tabelite analüüsimine

  • Ridade ja veergude külmutamine
  • Suure tabeli printimine
  • Veergude jagamine ja ühendamine
  • Sorteerimine
  • Filtreerimine
  • Vahekokkuvõtted
  • Risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 4 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 3,5 tundi)

NB! Praktikumil osalemine toimub oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada meie arvutit!

Praktikumi lõpetaja saab tõendi osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

PRAKTIKUM MS Excel põhikursus

Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse MS Excel põhikursus ja samuti kõik, kes pole veel kursusel käinud, aga soovivad proovida iseseisvalt leida lahendusi MS Exceli põhikursuse taseme harjutustele

Programm:

  • Arvutused, valemid ja funktsioonid;
  • Andmete märgistamine;
  • Tabelite kujundamine;
  • Diagrammide koostamine ja kujundamine;
  • Tabeli ettevalmistus väljatrükiks;
  • Töö suure andmetabeliga;

Andmete sorteerimine ja filtreerimine.

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 4 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 3,5 tundi)

NB! Praktikumil osalemine toimub oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada meie arvutit!

Praktikumi lõpetaja saab tõendi osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

PRAKTIKUM MS Excel põhikursus

Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse MS Excel põhikursus ja samuti kõik, kes pole veel kursusel käinud, aga soovivad proovida iseseisvalt leida lahendusi MS Exceli põhikursuse taseme harjutustele

Programm:

  • Arvutused, valemid ja funktsioonid;
  • Andmete märgistamine;
  • Tabelite kujundamine;
  • Diagrammide koostamine ja kujundamine;
  • Tabeli ettevalmistus väljatrükiks;
  • Töö suure andmetabeliga;

Andmete sorteerimine ja filtreerimine.

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 4 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 3,5 tundi)

NB! Praktikumil osalemine toimub oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada meie arvutit!

Praktikumi lõpetaja saab tõendi osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Power BI põhi- ja edasijõudnute kursus koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kahest moodulist koosneval koolitusel saavad osalejad põhjalikud teadmised võimekast tööriistast, mis hõlbustab läbimõeldud ja eesmärgistatud otsuste tegemist. Power BI-ga saab andmeid koguda, korrastada, ühendada andmemudeliks,  visualiseerida ning jagada ettevõtte töötajatega .Lisaks saavad osalejad teadmised, kuidas luua kasutajatele interaktiivseid raporteid MS Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad põhjalikke oskusi, kuidas kasutada Power BI rakendust andmeanalüüsi töövahendina.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Power BI Desktop rakendus.

Programm:

Õppetöö toimub kahes moodulis:

Power BI põhikursus koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 03.09 – 05.09.2025

Power BI edasijõudnutele koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 10.09 – 12.09.2025

  • Päringute loomine Power Queryga
    • Andmete importimine erinevatest allikatest
      • Veebist
      • Andmebaasist
      • Tekstifailidest
      • Exceli tabelitest
      • Facebookist, Outlookist…
    • Tabelite ühendamine
      • Tabelite liitmine
      • Andmete võtmine teisesest tabelist ehk tabelite sidumine
    • Andmete korrastamine
      • Filtreerimine ja sorteerimine
      • Päiste määramine
      • Veergude ühendamine ja tükeldamine
      • Andmetüüpide määramine
      • Risttabelist (Pivot)  tavatabeli tegemine
      • Arvutustega veergude lisamine
    • Päringute värskendamine ja redigeerimine
    • Funktsioonid päringutes (“M”-funktsioonid)
      • Tingimuslaused
      • Formaadi muutmise funktsioonid
      • Ajafunktsioonid
      • Tekstifunktsioonid
      • Statistikafunktsioonid
  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
    • Rakenduse paigaldamine
    • Töökeskkond
    • Andmemudeli loomine
    • Võtmenäitajad (KPI)
      • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
      • Tabelid ja maatriksid
    • Graafikud
      • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Geograafilise asukohaga diagrammid
        • Asukoha tüübi määramine
        • Punktid  kaardil
        • Piirkonnad
    • Tabelid ja maatriksid
    • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
      • Viilutajad
      • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
      • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
    • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
    • Visualiseerimisobjektide kujundamine
      • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine
      • Skaalade seadistamine
      • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina.)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 48 tundi sh 30 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Windows 11 – mis on uut võrreldes Windows 10-ga?

Osalejad saavad teadmised Windows 11 põhilistest edasiarendustest võrreldes Windowsi vanemate versioonidega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad võimalikult tõhusalt kasutada Windows 11 operatsioonisüsteemi oma igapäevatöö tegelemisel.

Õppevahendid: Windows 11 operatsioonisüsteemi arvuti. Osaleja kasutab enda personaalselt arvutit.

Programm:

  • Mis on uut uues operatsioonisüsteemis Windows 11?
  • Uue töökeskkonna kasutamine
    • Start nupp
    • Akende paigutamine töölaual
  • Uue töökeskkonna seadistamine
    • Startmenüü kohaldamine
    • Töölaua häälestamine
    • Töökeskkonna seadistamine
  • Failihaldus
  • Küsimused/vastused

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 1 tund.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist koolituse käigus ei hinnata.

Koolituse lõpetamine: Soovikorral väljastatakse koolituse lõpus õppijale tõend koolitusel osalemisest.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Microsoft Teams – kogu kaug- ja koostöö ühes kohas

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad põhjalikud teadmised  MS Teams’i keskkonnast, et tõhustada oma kolleegidega kaug– ja koostööd.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes peavad kasutama MS Teams’i oma töös. Samuti need, kes peavad orienteeruma üldiselt Office 365 keskkonnas ning haldama ühist inforuumi.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

Milleks ja kuidas kasutada Teams’i?

  • kuidas alustada Teams’i kasutamisega;
  • millal kasutada chat’i ja millal kanali vestlust;
  • kuidas luua meeskondi;
  • kuidas luua/ühineda virtuaalsete koosolekutega;
  • mis on head tavad ja mida peaks vältima.

Kuidas Teamsi abil võita aega ja töötada distantsilt?

Räägime näidete baasil, kuidas Teamsi abil:

  • jagada infot kolleegidega ja vältida tüüpilisi eksimusi;
  • töötada efektiivsemalt distantsilt;
  • samaaegselt faile koostada ja parandada;
  • kuidas teised kasutavad meeskondi ja kanaleid.

Virtuaalsete kohtumiste seadistamine ja korraldamine

Räägime Teamsi virtuaalkohtumiste:

  • Korraldamisest;
  • Eelseadistamisest;
  • võimalustest ja piirangutest;
  • headest praktikatest ja tüüpilistest eksimustest.

Meeskonna ülesannete haldus Teamsi kaudu (Microsoft Planner)

Räägime Microsoft Planner’i kasutamisest läbi Teams’i. Samuti,  Planner’i võimalustest, piirangutest ja headest tavadest:

  • kuidas hallata projekti või meeskonna tööülesandeid;
  • kuidas seadistada ülesannete meeldetuletusi;
  • kuidas omada ülevaadet kõikidest ülesannetest.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 5 tundi sh 3 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Microsoft 365 Copilot sissejuhatav koolitus

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad arusaamise, kuidas  panna Microsoft 365 Copilot tööle nii enda kui ettevõtte huvides.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel on huvi Microsoft 365 Copilot rakendamise ja juurutamisega ettevõttesse.

Õppevahendid: Veebinaril osalemise võimekusega arvuti. (Zoom, kaasaegne veebibrauser). Microsoft 365 Copilot litsents pole koolitusel osalemiseks kohustuslik.

Programm:

  • Sissejuhatus
  • Üldine ülevaade
    • Ülevaade Copilot-ist
    • Copilot kasutamine ettevõttes, võimalused, kasu ettevõttele
    • Copilot-i põhifunktsioonid
  • Copilot-i praktiline kasutamine
    • Praktilisi kasutusnäiteid erinevates Microsoft 365 programmides (Word, Excel, PowerPoint jne)
    • Rollipõhiseid näiteid
    • Tõhusamate promptide koostamine oma eesmärkide saavutamiseks
  • Copilot-i  oma ettevõttes kasutuselevõtu tehnilised aspektid
    • kuidas alustada, ettevalmistavaid tegevusi erinevatel tasanditel, turvalisus
  • Küsimused ja kokkuvõte

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 4 tundi
Koolitus toimub interaktiivse loengu vormis.

Hindamismeetod: Õpiväljundite hindamist ei toimu

Koolituse lõpetamine:Koolituse lõpetajale väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Koolitusmaterjale.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Digitaalse arhiveerimise korraldamine MS Sharepoint tarkvaral

Kahepäevase koolituse tulemusel saavad osalejad teadmised digitaalse arhiveerimise korraldamisest ettevõttes nii seadusandluse ja kehtivate nõuete mõistes kui ka ühe konkreetse tehnilise lahenduse, MS365 SharePoint tarkvara lahenduse näol.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõikide ettevõtete ja asutuste töötajad, kelle töö hõlmab suuremal või väiksemal määral ettevõtte jaoks oluliste andmete (dokumendid, failid) funktsionaalset ladustamist ning arhiveerimist. Samuti on oodatud osalema need, kes soovivad alustada või juba kasutavad MS365 SharePoint’i oma töös andmete süsteemseks ladustamiseks.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millel on ligipääs MS365 Sharepoint keskkonda.

Programm:

1. moodul – Digitaalne arhiveerimine ja digiteerimise korraldamine (02.10.2025)

  • digitaaldokumentide arhiveerimist ja säilitamist reguleeriv õiguskeskkond;
  • arhiivipüsivad vormingud;
  • pikaajalise säilitustähtajaga digitaaldokumentide arhiveerimise ja säilitamise probleemid ning lahendused;
  • kuidas toimida hübriidtoimikute ja -sarjadega;
  • oluliste e-kirjade säilitamine;
  • failide võrgukettal säilitamise põhimõtted;
  • pilvepõhistest dokumendihaldussüsteemidest ja digitaalarhiivi keskkondadest – kuidas valida sobivaim;
  • digitaalse fotopärandi arhiveerimine ja säilitamine;
  • digiteerimise juhised ja õiguskeskkond;
  • digiteerimise praktiline korraldus, riskid ja kulude analüüs;
  • digitaaldokumentide turvaline hävitamine.

2. moodul – Ms SharePoint kasutamine MS Office 365-s (09.10.2025)

  • Mis on SharePoint
  • Erinevad vaated ning õigused
  • Dokumentide haldamine:
    • dokumendi laadimine SharePointi
    • uue kausta loomine
    • erinevate vaadete kasutamine dokumentide kuvamiseks
    • teavitused
    • dokumentide redigeerimine ning kustutamine
    • dokumentide otsimine erinevaid filtreid kasutades
    • dokumentide sisse/välja möllimine
    • versiooni ajaloo jälgimine
    • töövoogude loomine ja kasutamine
  • Lingikogu kasutamine
    • uue lingi lisamine
    • redigeerimine
  • Teated
    • teadete lisamine, filtreerimine
    • teavitamine uue teate lisamisest
  • Kontaktid
    • uue kontakti lisamine
    • kontaktide filtreerimine
    • kontaktide importimine Excelisse ning Outlooki
  • Sündmused
    • sündmuste lisamine ning teavitamine
    • erinevate vaadete kasutamine
  • Ülesanded
    • uue ülesande lisamine ning teavitamine
  • Pildikogu kasutamine
  • Loendite kasutamine
  • Foorumid
  • Gallupid

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 12 tundi sh 5  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Digitaalne arhiveerimine ja digiteerimise korraldamine ettevõttes

Koolituse tulemusel saavad osalejad teadmised ja väärtuslikud oskused digitaalse arhiveerimise korraldamisest ettevõttes. Kursus annab ülevaate kehtivast õiguskeskkonnast  ja pakub parimaid lahendusi digitaaldokumentide arhiveerimisel ja säilitamisel esile kerkivatele väljakutsetega toimetulekuks.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõikide ettevõtete ja asutuste töötajad, kelle töö hõlmab suuremal või väiksemal määral ettevõtte jaoks oluliste digitaalsete andmete (dokumendid, failid) funktsionaalset ladustamist ning arhiveerimist.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Koolitusel läbitavad teemad:

  • digitaaldokumentide arhiveerimist ja säilitamist reguleeriv õiguskeskkond;
  • arhiivipüsivad vormingud;
  • pikaajalise säilitustähtajaga digitaaldokumentide arhiveerimise ja säilitamise probleemid ning lahendused;
  • kuidas toimida hübriidtoimikute ja -sarjadega;
  • oluliste e-kirjade säilitamine;
  • failide võrgukettal säilitamise põhimõtted;
  • pilvepõhistest dokumendihaldussüsteemidest ja digitaalarhiivi keskkondadest – kuidas valida sobivaim;
  • digitaalse fotopärandi arhiveerimine ja säilitamine;
  • digiteerimise juhised ja õiguskeskkond;
  • digiteerimise praktiline korraldus, riskid ja kulude analüüs;
  • digitaaldokumentide turvaline hävitamine.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 6  tundi sh 2 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas. Koolitus toimub interaktiivse loengu, grupiarutelude ja praktiliste tööd varal.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

MS SharePoint´i kasutamine Office365-s

Koolituse eesmärgiks on anda kasutajatele ühtsed ja süsteemsed teadmised ning oskused töötamiseks SharePoint portaalis.

Programm:

  • Mis on SharePoint
  • Erinevad vaated ning õigused
  • Dokumentide haldamine:
    • dokumendi laadimine SharePointi
    • uue kausta loomine
    • erinevate vaadete kasutamine dokumentide kuvamiseks
    • teavitused
    • dokumentide redigeerimine ning kustutamine
    • dokumentide otsimine erinevaid filtreid kasutades
    • dokumentide sisse/välja möllimine
    • versiooni ajaloo jälgimine
    • töövoogude loomine ja kasutamine
  • Lingikogu kasutamine
    • uue lingi lisamine
    • redigeerimine
  • Teated
    • teadete lisamine, filtreerimine
    • teavitamine uue teate lisamisest
  • Kontaktid
    • uue kontakti lisamine
    • kontaktide filtreerimine
    • kontaktide importimine Excelisse ning Outlooki
  • Sündmused
    • sündmuste lisamine ning teavitamine
    • erinevate vaadete kasutamine
  • Ülesanded
    • uue ülesande lisamine ning teavitamine
  • Pildikogu kasutamine
  • Loendite kasutamine
  • Foorumid
  • Gallupid

Sihtgrupp: asutuse töötajad, kelle töö eeldab SharePoint portaali kasutamist

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses.

Lektori CV