Veebirakenduste arendamise jätkukursus – loo oma unistuste veebileht

Koolituse eesmärk: Osalejad õpivad praktiliste ja lihtsate tööriistade abil looma kaasaegseid ning professionaalse välimusega veebilehti.

Koolituse lõputööna valmistavad osalejad e-poe laadse lahenduse, sest just e-pood sisaldab endas enamiku veebilehtedele vajalikest funktsionaalsustest. Olgu tegemist lihtsa maandumislehe või keerukama lahendusega, kus tuleb meeles pidada külastaja tehtud valikuid (nt ostukorvi lisatud tooted), hõlmab e-pood endas lisaks ka mitmesuguseid vorme ja interaktiivseid elemente.

Näidisprojekti leiab siit: https://nuxt-demo.klipper.ee/ 

Kursus annab kindluse ja oskused astuda esimene tõsisem samm veebiarenduse karjääris või pakkuda oma teenuseid vabakutselisena.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel olemas veebiarenduse algteadmised ja kes soovivad oma oskusi viia järgmisele tasemele.

Osalejale tuleb kasuks:

  • Esmane kokkupuudu Node.js-ga või huvi seda töös rakendada;
  • Kogemus Google Sheets’i või mõne analoogset Google’i teenusega;
  • Esmane kokkupuude JavaScrptiga;
  • Omada ideed, mille võiks koolituse käigus praktilise tööna valmistada.

Õppevahendid: Osalejal läheb vaja töötava mikrofoni ja kaameraga arvutit, soovitavalt lisaekraani ning stabiilset internetiühendust.
Arvutil peavad olema õigused Node.js v22 ja Git rakenduse installeerimiseks ja seadistamiseks.

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:

Sessioon 1 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Koolituse sissejuhatus:

  • Koolituse eesmärkide, ülesehituse ja oodatavate tulemuste tutvustus.

Veebiarenduse lühiajalugu:

  • Põhilised verstapostid veebiarenduse arengus.
  • Kaasaegsete tehnoloogiate ja raamistike ülevaade. Sissejuhatus Nuxt.js maailma:
    • Miks kasutada Nuxt.js ja mis on selle eelised?
    • Ülevaade kursusel valmistatava projekti ülesehitusest ja eesmärkidest.

Sessioon 2 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Nuxt.js projekti loomine:

  • Arenduskeskkonna seadistamine.
  • Esmane projekti struktuuri ja failisüsteemi ülevaade.
  • Põhifunktsioonide tutvustus (server-side rendering, routing jms).

Tailwind CSS-i paigaldamine ja seadistamine:

  • Tailwind CSS-i lisamine Nuxt.js projektile.
  • Konfiguratsioonifailide seadistamine ja demo-stiilide rakendamine.

Praktiline töö:

  • Loo oma Nuxt.js projekt ja paigalda sellele Tailwind CSS.

Sessioon 3 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Maandumislehe valmistamine:

  • Kujundusprintsiibid ja parimad praktikad maandumislehe loomisel.
  • Struktuuri, sisu ja disaini elementide paigutus.

JavaScript ja Vue.js kasutamine:

  • Põhiteadmised JavaScripti funktsioonidest ja Vue.js reaktiivsuse lisamisest (olekuhaldus).
  • Näited interaktiivsete elementide lisamiseks (nupu klikkimised, dünaamilised andmed jms).

Praktiline töö:

  • Loo esialgne maandumisleht, kasutades interaktiivseid komponente Vue.js abil.

Sessioon 4 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Google Sheets API integreerimine:

  • API võtmete ja volituste seadistamine.
  • Andmete pärimine Google Sheets-ist ja dünaamilise sisu kuvamine.

Praktilised ülesanded:

  • Loo demo lahendus, kus veebileht hangib ja kuvab andmeid Google Sheetsist.
  • Arutelu võimalikest väljakutsetest ja nende lahendamisest.

Sessioon 5 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Kontaktvormi loomine:

  • Vormielementide paigutus ja disaini parimad tavad.
  • Andmete valideerimine (sisestuskontroll, nõutud väljad, jne).
  • reCAPTCHA integreerimine turvalisuse tagamiseks.

Nodemaileri seadistamine:

  • Nodemaileri konfigureerimine, et kontaktvormi andmed saaks turvaliselt e-posti teel edastada. Alternatiivina ka e-kirja sisu salvestamine hoopis Google Sheeti.

Praktiline töö:

  • Loo ja testi oma kontaktvormi, lisades nii valideerimise kui ka e-posti teavitamise

Sessioon 6 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15

Versioonihalduse sissejuhatus:

  • Git ja GitHub põhitõed: miks ja kuidas versioonikontroll töötab.
  • Parimad praktikad arenduse juhtimiseks ja koostööks. Projekti sidumine GitHubiga:
    • Esimese commit’i tegemine, branch’ide loomine.
    • Näpunäited koodi haldamiseks ja dokumenteerimiseks.

Praktiline töö:

  • Loo ühendus oma Nuxt.js projekti GitHubiga ja sooritavad esmased commit’id.
  • Grupiarutelu ja kogemuste jagamine.

Sessioon 7 (4ak)
Ajagraafik: 16:00 – 19:15 Teemad ja tegevused:

Netlify platvormi tutvustus:

  • Netlify võimalused ja konto loomise protsess.
  • Automaatse juurutamise seadistamine: GitHubi ja Netlify integreerimine.

Lõplik projekt:

  • Veebiprojekti tehniline testimine ja viimistlemine.
  • Koodi lõplik kinnitamine GitHubis, tagasiside ja küsimuste-vastuste sessioon.

Kokkuvõte:

  • Kokkuvõte ja edasised soovitused.
  • Osalejate tagasiside kogumine.

Lisaks, läbi praktiliste ülesannete saab koolituse käigus osalejale selgeks:

  • Kuidas tekivad veebilehe jaoks värvid ja kuidas neid samu erinevaid värve kombineerides luua igakord unikaalne veebileht.
  • Kuidas kasutada veebilehel pilte (mobiili- ja SEO-sõbralikult).
  • Kuidas rakendada ikoone (vabavaralisi). Ei pea ise ikoone kujundama.
  • Kuidas salvestada kasutaja seadeid nii et kui ta lehele tagasi tuleb, siis leht mäletab eelnevaid seadeid (näiteks ostukorvi lisatud tooted).
  • Kuidas kasutada API-sid. Tehakse läbi  praktilise ülesandena Google Sheets API näitel.

Google Sheets on selle kursuse raames kasutusel andmebaasina. Näiteks andmed toodete kohta: hind, laoseis jmt.

Õppemeetodid: Veebiõpe, praktilised harjutused, iseseisev töö, arutelu, grupitöö.

Õppetöös saab osaleda liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Veebinarid toimuvad õhtuti 16:00 – 19:15

Koolituse maht on 28 tundi sh 14 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine ja lõpuprojekt.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse  läbi tagasisidestatud koolikeskkonnas sooritatud praktiliste tööde ja lõpuprojekti koostamise, milleks on e-poe laadne lahendus.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused ja koostab lõpuprojekti. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Materjale

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Projektijuhtimise baaskursus koos praktikumiga Ms Project näitel (MS Project põhi- ja edasijõudnute kursus)

Koolituse eesmärk: Kursuse tulemusena saavad osalejad baasteadmised projektijuhtimisest ja oskavad rakendada MS Project tööriista kõiki võimalusi suuremahuliste projektide planeerimisel, teostamisel ja lõpetamisel.
2-mooduliga kursus sisaldab nii projektijuhtimise teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi oskuseid, mida harjutatakse kursuse kestel toimuvates praktikumides läbi eluliste ülesannete lahendamise.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kelle tööülesanded eeldavad konkreetsete eesmärkide saavutamist kindlaksmääratud aja ja/või eelarve raames ning soovivad selleks rakendada  tööriista Ms Project multifunktsionaalseid võimalusi. Sobib ka neile, kes juba kasutab oma töös Ms Projectit kuid soovib avastada selle programmi kogu potentsiaali ja võimekust.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millest palume koolitusettevõtet teavitada.

Programm:
1 moodul: Ms Project põhikursus koos praktikumiga (16 ak)

  • MS Projecti kasutusvõimalused projekti läbiviimise erinevates etappides;
  • Projektiga alustamine ja eesmärgi püstitamine;
  • Projekti tegevuste haldamine;
  • Projekti kriitilise tee kuvamine;
  • Projekti ressursside haldamine;
  • Kalendrite (projekti baas- ja ressursside kalendrite) käsitlemine;
  • Projektiplaanis tegevuste ajastamine;
  • Programmi võimaluste kasutamine projekti lõppresultaadi planeerimisel;
  • Planeerimisetapi lõpetamine – alusplaani salvestamine;
  • Projekti tegevusplaani edastamine teostajatele;
  • Projekti kulgemise jälgimine.

Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks järgneb teoreetilisele osale praktikum, mille käigus tehakse harjutusi koolitusel käsitletud teemade kohta.

2. moodul: Ms Project edasijõudnutele koos praktikumiga (12ak)

  • MS Projecti peenhäälestus
    • Kalendrite käsitlemine
  • Toimetamine tegevustega (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ajaplaani koostamise kohta)
    • Projekti algusaja või lõppaja fikseerimine – „tagurpidi planeerimine“
    • Kuidas mõjutavad planeerimist erinevad tegevuste tüübid: fikseeritud vältus ja ressursside hulk (fixed duration/units)
    • Keerukamate tegevustevaheliste seoste kasutamine
      • Varuaeg – slack time
    • Paindlike ja paindumatute ajapiirangute kasutamine
  • Ajajuhtimine
    • Võrkdiagramm (network diagram)
    • Tegevusele unikaalse järjenumbri määramine – WBS (work breakdown structure)
    • Ajatelje kasutamine – timeline
    • Projektide sidumine: ülem- ja alamprojekt
  • Ressursside juhtimine (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ressursside planeerimise kohta)
    • Tekkinud ressursikonfliktide manuaalne eemaldamine
    • Sama ressursi kasutamine erinevates projektides – ressursside ristkasutus
  • Maksumuse juhtimine
    • Kulude diferentseerimine ajaliselt ja tegevuste lõikes
    • Jooksev finantsanalüüs
  • Infojuhtimine
    • Andmete filtreerimine erinevate tunnuste põhjal
    • Planeerimisel erinevate stsenaariumite kasutamine – Multiple Baselines
    • Andmete eksportimine (PowerPoint/Word) ja importimine
  • Projekti täideviimine ja kontroll (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus olemasoleva projekti teostamise jälgimise kohta)
    • Muudatuste detailne defineerimine
  • Projekti lõpetamine
    • Omaloodud aruannete kasutamine
    • Sarnaste projektide haldamiseks põhjade loomine ja kasutamine
  • Ekraanipildi kujundamine
    • Erinevate lisavaadete kasutamine – ajatelg (timeline)
    • Graafikul olevate ribade kujundamine/värvimine
    • Valemite kasutamine veergudes – arvutamine konkreetselt selles projektis vajalike numbriliste väärtustega
    • Sümbolite kasutamine veergudes

Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks järgneb teoreetilisele osale praktikum, kus osaleja sooritab praktilisi harjutusi omas tempos. Iga harjutuse juures on kaasas näidisfailid ja juhendid ning klassis on abistamas oma ala spetsialist. Praktikumi läbimisel saab kaasa näidisfailid, mis on väärtuslikuks abiks edaspidiste igapäevatööde tegemisel.

Õppemeetodid: Lühiloengud, praktilised näited, harjutused, diskussioonid ja reflektsioonid. Iseseisev töö juhendmaterjalide ja näidisfailidega

Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.

Koolituse maht on 28 tundi sh 18  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Koolitus kestab 3 täispäeva ja ühe pooliku päeva.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine koolituse jooksul.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Osaleja:

  • koostab toimiva projektiplaani;
  • lahendab ressursikonflikte;
  • koostab visuaalse ajakava või raporti;
  • kasutab vähemalt ühte lisavõimalust (nt valemid või filtrid).

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetajale väljastatakse tunnistus kui ta sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

MS Project edasijõudnutele koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kursuse tulemusel saavad osalejad täiendavaid praktilisi oskusi Ms Project’i kasutamiseks igapäevases projektijuhtimises. Eelduseks on eelnev kogemus MS Projecti kasutamisel.
Kursus koosneb ühest täispäevast ja ühest poolikust koolituspäevast.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes omavad juba praktilist töökogemust MS Project’iga, kuid igapäevased tööülesanded nõuavad enamat hetkel olemasolevatest teadmistest/oskustest. Osalejad peaksid olema kursis teemadega, mida käsitletakse koolitusel MS Project põhikursus koos praktikumiga

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millest palume koolitusettevõtet teavitada.

Programm:

  • MS Projecti peenhäälestus
    • Kalendrite käsitlemine
  • Toimetamine tegevustega (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ajaplaani koostamise kohta)
    • Projekti algusaja või lõppaja fikseerimine – „tagurpidi planeerimine“
    • Kuidas mõjutavad planeerimist erinevad tegevuste tüübid: fikseeritud vältus ja ressursside hulk (fixed duration/units)
    • Keerukamate tegevustevaheliste seoste kasutamine
      • Varuaeg – slack time
    • Paindlike ja paindumatute ajapiirangute kasutamine
  • Ajajuhtimine
    • Võrkdiagramm (network diagram)
    • Tegevusele unikaalse järjenumbri määramine – WBS (work breakdown structure)
    • Ajatelje kasutamine – timeline
    • Projektide sidumine: ülem- ja alamprojekt
  • Ressursside juhtimine (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ressursside planeerimise kohta)
    • Tekkinud ressursikonfliktide manuaalne eemaldamine
    • Sama ressursi kasutamine erinevates projektides – ressursside ristkasutus
  • Maksumuse juhtimine
    • Kulude diferentseerimine ajaliselt ja tegevuste lõikes
    • Jooksev finantsanalüüs
  • Infojuhtimine
    • Andmete filtreerimine erinevate tunnuste põhjal
    • Planeerimisel erinevate stsenaariumite kasutamine – Multiple Baselines
    • Andmete eksportimine (PowerPoint/Word) ja importimine
  • Projekti täideviimine ja kontroll (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus olemasoleva projekti teostamise jälgimise kohta)
    • Muudatuste detailne defineerimine
  • Projekti lõpetamine
    • Omaloodud aruannete kasutamine
    • Sarnaste projektide haldamiseks põhjade loomine ja kasutamine
  • Ekraanipildi kujundamine
    • Erinevate lisavaadete kasutamine – ajatelg (timeline)
    • Graafikul olevate ribade kujundamine/värvimine
    • Valemite kasutamine veergudes – arvutamine konkreetselt selles projektis vajalike numbriliste väärtustega
    • Sümbolite kasutamine veergudes

Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks järgneb teoreetilisele osale praktikum, kus osaleja sooritab praktilisi harjutusi omas tempos. Iga harjutuse juures on kaasas näidisfailid ja juhendid ning klassis on abistamas oma ala spetsialist. Praktikumi läbimisel saab kaasa näidisfailid, mis on väärtuslikuks abiks edaspidiste igapäevatööde tegemisel.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.

Koolitus kestab poolteist päeva.:esimene päev 9:00-16:30, teine päev 9:00-12:15

Koolituse maht on 12  tundi sh 8  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

MS Project edasijõudnutele koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kursuse tulemusel saavad osalejad täiendavaid praktilisi oskusi Ms Project’i kasutamiseks igapäevases projektijuhtimises. Eelduseks on eelnev kogemus MS Projecti kasutamisel.
Kursus koosneb ühest täispäevast ja ühest poolikust koolituspäevast.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes omavad juba praktilist töökogemust MS Project’iga, kuid igapäevased tööülesanded nõuavad enamat hetkel olemasolevatest teadmistest/oskustest. Osalejad peaksid olema kursis teemadega, mida käsitletakse koolitusel MS Project põhikursus koos praktikumiga

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millest palume koolitusettevõtet teavitada.

Programm:

  • MS Projecti peenhäälestus
    • Kalendrite käsitlemine
  • Toimetamine tegevustega (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ajaplaani koostamise kohta)
    • Projekti algusaja või lõppaja fikseerimine – „tagurpidi planeerimine“
    • Kuidas mõjutavad planeerimist erinevad tegevuste tüübid: fikseeritud vältus ja ressursside hulk (fixed duration/units)
    • Keerukamate tegevustevaheliste seoste kasutamine
      • Varuaeg – slack time
    • Paindlike ja paindumatute ajapiirangute kasutamine
  • Ajajuhtimine
    • Võrkdiagramm (network diagram)
    • Tegevusele unikaalse järjenumbri määramine – WBS (work breakdown structure)
    • Ajatelje kasutamine – timeline
    • Projektide sidumine: ülem- ja alamprojekt
  • Ressursside juhtimine (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus ressursside planeerimise kohta)
    • Tekkinud ressursikonfliktide manuaalne eemaldamine
    • Sama ressursi kasutamine erinevates projektides – ressursside ristkasutus
  • Maksumuse juhtimine
    • Kulude diferentseerimine ajaliselt ja tegevuste lõikes
    • Jooksev finantsanalüüs
  • Infojuhtimine
    • Andmete filtreerimine erinevate tunnuste põhjal
    • Planeerimisel erinevate stsenaariumite kasutamine – Multiple Baselines
    • Andmete eksportimine (PowerPoint/Word) ja importimine
  • Projekti täideviimine ja kontroll (teemasse sissejuhatav iseseisev harjutus olemasoleva projekti teostamise jälgimise kohta)
    • Muudatuste detailne defineerimine
  • Projekti lõpetamine
    • Omaloodud aruannete kasutamine
    • Sarnaste projektide haldamiseks põhjade loomine ja kasutamine
  • Ekraanipildi kujundamine
    • Erinevate lisavaadete kasutamine – ajatelg (timeline)
    • Graafikul olevate ribade kujundamine/värvimine
    • Valemite kasutamine veergudes – arvutamine konkreetselt selles projektis vajalike numbriliste väärtustega
    • Sümbolite kasutamine veergudes

Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks järgneb teoreetilisele osale praktikum, kus osaleja sooritab praktilisi harjutusi omas tempos. Iga harjutuse juures on kaasas näidisfailid ja juhendid ning klassis on abistamas oma ala spetsialist. Praktikumi läbimisel saab kaasa näidisfailid, mis on väärtuslikuks abiks edaspidiste igapäevatööde tegemisel.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.

Koolituse maht on 12  tundi sh 8  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

MS Project põhikursus koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kursuse tulemusena saavad osalejad baasteadmised projektijuhtimisest ja oskavad kasutada MS Project’it projekti planeerimisel, teostamisel ja lõpetamisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kelle tööülesanded eeldavad konkreetsete eesmärkide saavutamist kindlaksmääratud aja ja/või eelarve raames ning soovivad selleks kasutada tööriista Ms Project.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit, millest palume koolitusettevõtet teavitada.

Programm:

  • MS Projecti kasutusvõimalused projekti läbiviimise erinevates etappides;
  • Projektiga alustamine ja eesmärgi püstitamine;
  • Projekti tegevuste haldamine;
  • Projekti kriitilise tee kuvamine;
  • Projekti ressursside haldamine;
  • Kalendrite (projekti baas- ja ressursside kalendrite) käsitlemine;
  • Projektiplaanis tegevuste ajastamine;
  • Programmi võimaluste kasutamine projekti lõppresultaadi planeerimisel;
  • Planeerimisetapi lõpetamine – alusplaani salvestamine;
  • Projekti tegevusplaani edastamine teostajatele;
  • Projekti kulgemise jälgimine.

Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks järgneb teoreetilisele osale praktikum, mille käigus tehakse harjutusi koolitusel käsitletud teemade kohta.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.

Koolituse maht on 16 tundi sh 10  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Lektori CV

Andmete analüüs ja visualiseerimine

Kui teie eesmärk on teha suur samm edasi oma karjääriredelil või tõsta oma väärtust tööturul, siis üks suurepärastest võimalustest on viia oma oskused andmetega töötamisel täiesti uuele tasemele. Sellel mitme mooduliga kursusel saate kõik vajalikud teadmised alustades andmete korrastamisest, koondamisest kuni visualiseerimiseni välja. Aitab igavatest tulpadest ja segastest numbrite rodust.

Osalejad saavad esmased oskused andmete koondamiseks, analüüsimiseks ja visualiseerimiseks MS Exceli, Power Query ja Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel on vaja arvutada ja jälgida võtmenäitajaid (KPI-d), saada ülevaade ja koostada kokkuvõtteid erinevates tabelites olevatest andmetest ning visualiseerida graafikute ja maatriksite abil suuri andmehulkasid.

Eelduseks Exceli kasutamise oskus algtasemel (Exceli töökeskkond ei ole võõras; oskab sisestada tabelisse andmeid; saab aru, mis on tabel; oskab teha lihtsamaid arvutusi kasutades lahtrite aadresse).

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Osaleja võib kasutada oma personaalset arvutit. Programmidest peab olema peal: MS Excel 2016 või uuem versioon, Power BI Desktop (tasuta versioon).  

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. 

Koolituse programm: 

Moodul 1 (12 – 13.11.2025 9:00-16:30)

MS Excel edasijõunutele (16 akadeemilist tundi)

  • Töökeskkonna (MS Excel) kohaldamine
  • Dünaamiliselt seotud tabelite koostamine erinevatele töölehtedele:
    • töölehtede grupeerimine
    • valemid erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • absoluutne- ja suhteline aadress valemites, tekstivalemid
    • funktsioonide kasutamine (nt SUM, SUMIF, IF, AVERAGE, ROUND, MAX, MIN, COUNT, VLOOKUP, TODAY jt)
    • tabeli põhjalikum kujundamine, kujunduse kopeerimine
    • diagrammide koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • tingimuslik kujundamine (Conditional Formatting)
    • piirangute seadmine andmete sisestamisel
  • Eesmärgistatud otsing (Goal Seek)
  • Faili, töölehe ja tabeli kaitsmine
  • Ridade, veergude ja valemite peitmine
  • Tabelite analüüs:
    • ridade, veergude külmutamine, töölehe tükeldamine
    • suure tabeli printimine
    • veergude jagamine ja ühendamine
    • sorteerimine
    • filtreerimine
    • vahekokkuvõtted
    • risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 2 (20.11.2025 9:00-12:15)

MS Excel edasijõudnutele praktikum (4 akadeemilist tundi)

Tabelite loomine

  • Töölehtede märgistamine
  • Valemite koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
  • Absoluutse- ja suhtelise aadressi kasutamine valemites
  • Tekstivalemite moodustamine
  • Funktsioonide kasutamine (tingimus, statistika, otsing)
  • Piirangute seadmine andmete sisestamisel (Data Validation)
  • Tabeli põhjalikum kujundamine (Format Cells)
  • Tingimusliku kujundamise (Conditional Formatting) kasutamine
  • Diagrammide koostamine erinevatelt töölehtedelt
  • Eesmärgistatud otsingu (Goal Seek) kasutamine
  • Andmete kaitsmine 

 Tabelite analüüsimine

  • Ridade ja veergude külmutamine
  • Suure tabeli printimine
  • Veergude jagamine ja ühendamine
  • Sorteerimine
  • Filtreerimine
  • Vahekokkuvõtted

Risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 3 (25.11.2025 9:00-17:00)

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil (9 akadeemilist tundi)

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Päiste määramine
    • Andmetüüpide määramine
    • Tühjade lahtrite täitmine
  • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tingimuslaused
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

 Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Moodul 4 (10 – 12.12.2025 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Rakenduse paigaldamine, erinevad litsentsitüübid
  • Töökeskkond
  • Andmete toomine Power BI-sse Power Query päringute abil
    • Andmete korrastamine
    • Andmetüüpide määramine
    • Andmekvaliteedi kontrollimine
  • Andmemudeli loomine
    • Tabelite vahelised seosed, seosetüübid
    • Mittevajalike väljade peitmine
    • Uute mõõdete arvutamine (measures) DAX funktsioonide abil (SUM, COUNT, SUMX, CALCULATE, FILTER, ALL, SAMEPERIODLASTYEAR…)
  • Väljade kujundamine (komakohad, tuhandete eraldajad, rahasümbolid, kuupäeva näitamise võimalused)
  • Raporti loomine (visuaalide loomine töölauale)
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Kujundamise võimalused ( skaalad, andmesildid, värvid, tekstifondid, skaala liugur…)
      • Analüüsijoonte lisamine (eesmärk, keskmine, miinimum…)
      • Mitme kategooriaga diagrammid, kategooriates liikumine
    • Geograafilise asukohaga diagrammid
      • Asukoha tüübi määramine
      • Asukoha parandamine algandmetes
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
      • Tingimuslik kujundus
    • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill down) ja selle seadistamine
    • Visuaalide omavahelise interaktiivsuse seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Järjehoidjate kasutamine
  • Kuupäevatabeli loomine ja sidumine olemasoleva andmemudeliga
  • Töölaua jagamise võimalused veebikeskkonnas

Moodul 5 (07 – 09.01.2026 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil edasijõudnutele koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
  • Rakenduse paigaldamine
  • Töökeskkond
  • Andmemudeli loomine
  • Võtmenäitajad (KPI) 
    • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
    • Tabelid ja maatriksid
  • Graafikud
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
    • Geograafilise asukohaga diagrammid 
      • Asukoha tüübi määramine
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
  • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Visualiseerimisobjektide kujundamine
    • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine 
    • Skaalade seadistamine
    • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina…)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Metrics (Power BI Service võimalused eesmärkide ja kriitiliste tulemuste jälgimiseks)

Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 77 tundi sh 50 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Andmete analüüs ja visualiseerimine

Kui teie eesmärk on teha suur samm edasi oma karjääriredelil või tõsta oma väärtust tööturul, siis üks suurepärastest võimalustest on viia oma oskused andmetega töötamisel täiesti uuele tasemele. Sellel mitme mooduliga kursusel saate kõik vajalikud teadmised alustades andmete korrastamisest, koondamisest kuni visualiseerimiseni välja. Aitab igavatest tulpadest ja segastest numbrite rodust.

Osalejad saavad esmased oskused andmete koondamiseks, analüüsimiseks ja visualiseerimiseks MS Exceli, Power Query ja Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel on vaja arvutada ja jälgida võtmenäitajaid (KPI-d), saada ülevaade ja koostada kokkuvõtteid erinevates tabelites olevatest andmetest ning visualiseerida graafikute ja maatriksite abil suuri andmehulkasid.

Eelduseks Exceli kasutamise oskus algtasemel (Exceli töökeskkond ei ole võõras; oskab sisestada tabelisse andmeid; saab aru, mis on tabel; oskab teha lihtsamaid arvutusi kasutades lahtrite aadresse).

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Osaleja võib kasutada oma personaalset arvutit. Programmidest peab olema peal: MS Excel 2016 või uuem versioon, Power BI Desktop (tasuta versioon).  

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. 

Koolituse programm: 

Moodul 1 (17 – 18.09.2025 9:00-16:30)

MS Excel edasijõunutele (16 akadeemilist tundi)

  • Töökeskkonna (MS Excel) kohaldamine
  • Dünaamiliselt seotud tabelite koostamine erinevatele töölehtedele:
    • töölehtede grupeerimine
    • valemid erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • absoluutne- ja suhteline aadress valemites, tekstivalemid
    • funktsioonide kasutamine (nt SUM, SUMIF, IF, AVERAGE, ROUND, MAX, MIN, COUNT, VLOOKUP, TODAY jt)
    • tabeli põhjalikum kujundamine, kujunduse kopeerimine
    • diagrammide koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • tingimuslik kujundamine (Conditional Formatting)
    • piirangute seadmine andmete sisestamisel
  • Eesmärgistatud otsing (Goal Seek)
  • Faili, töölehe ja tabeli kaitsmine
  • Ridade, veergude ja valemite peitmine
  • Tabelite analüüs:
    • ridade, veergude külmutamine, töölehe tükeldamine
    • suure tabeli printimine
    • veergude jagamine ja ühendamine
    • sorteerimine
    • filtreerimine
    • vahekokkuvõtted
    • risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 2 (25.09.2025 9:00-12:15)

MS Excel edasijõudnutele praktikum (4 akadeemilist tundi)

Tabelite loomine

  • Töölehtede märgistamine
  • Valemite koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
  • Absoluutse- ja suhtelise aadressi kasutamine valemites
  • Tekstivalemite moodustamine
  • Funktsioonide kasutamine (tingimus, statistika, otsing)
  • Piirangute seadmine andmete sisestamisel (Data Validation)
  • Tabeli põhjalikum kujundamine (Format Cells)
  • Tingimusliku kujundamise (Conditional Formatting) kasutamine
  • Diagrammide koostamine erinevatelt töölehtedelt
  • Eesmärgistatud otsingu (Goal Seek) kasutamine
  • Andmete kaitsmine 

 Tabelite analüüsimine

  • Ridade ja veergude külmutamine
  • Suure tabeli printimine
  • Veergude jagamine ja ühendamine
  • Sorteerimine
  • Filtreerimine
  • Vahekokkuvõtted

Risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 3 (29.09.2025 9:00-17:00)

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil (9 akadeemilist tundi)

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Päiste määramine
    • Andmetüüpide määramine
    • Tühjade lahtrite täitmine
  • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tingimuslaused
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

 Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Moodul 4 (13 – 15.10.2025 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Rakenduse paigaldamine, erinevad litsentsitüübid
  • Töökeskkond
  • Andmete toomine Power BI-sse Power Query päringute abil
    • Andmete korrastamine
    • Andmetüüpide määramine
    • Andmekvaliteedi kontrollimine
  • Andmemudeli loomine
    • Tabelite vahelised seosed, seosetüübid
    • Mittevajalike väljade peitmine
    • Uute mõõdete arvutamine (measures) DAX funktsioonide abil (SUM, COUNT, SUMX, CALCULATE, FILTER, ALL, SAMEPERIODLASTYEAR…)
  • Väljade kujundamine (komakohad, tuhandete eraldajad, rahasümbolid, kuupäeva näitamise võimalused)
  • Raporti loomine (visuaalide loomine töölauale)
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Kujundamise võimalused ( skaalad, andmesildid, värvid, tekstifondid, skaala liugur…)
      • Analüüsijoonte lisamine (eesmärk, keskmine, miinimum…)
      • Mitme kategooriaga diagrammid, kategooriates liikumine
    • Geograafilise asukohaga diagrammid
      • Asukoha tüübi määramine
      • Asukoha parandamine algandmetes
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
      • Tingimuslik kujundus
    • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill down) ja selle seadistamine
    • Visuaalide omavahelise interaktiivsuse seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Järjehoidjate kasutamine
  • Kuupäevatabeli loomine ja sidumine olemasoleva andmemudeliga
  • Töölaua jagamise võimalused veebikeskkonnas

Moodul 5 (26 – 28.11.2025 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil edasijõudnutele koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
  • Rakenduse paigaldamine
  • Töökeskkond
  • Andmemudeli loomine
  • Võtmenäitajad (KPI) 
    • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
    • Tabelid ja maatriksid
  • Graafikud
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
    • Geograafilise asukohaga diagrammid 
      • Asukoha tüübi määramine
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
  • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Visualiseerimisobjektide kujundamine
    • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine 
    • Skaalade seadistamine
    • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina…)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Metrics (Power BI Service võimalused eesmärkide ja kriitiliste tulemuste jälgimiseks)

Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 77 tundi sh 50 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Integrated DevSecOps

DevSecOps is the integration of security practices and principles into the DevOps process, with the aim of creating a more secure software development lifecycle. In this 2-day workshop, we will cover tips and tricks on how to increase security of software delivery supply chains and existing infrastructure.

What’s Inside

Day 1:

  • Introduction to DevSecOps
    • Definition of DevSecOps; the role of security in DevOps
    • Introduction into threat modeling, attack surface, vulnerability and risk management
    • Overview of DevSecOps tools and practices
  • Software supply chain security
    • Definition and importance of supply chain security
    • Supply chain elements: software packages/updates, CI/CD pipelines, external vendors, SaaS vendors
    • Software vendor management, compliance and regulatory requirements, incident response and recovery
    • Threats and risk management to supply chain security
    • Practical exercise: Conduct a supply chain risk assessment for a sample software product and develop a risk mitigation plan
    • Practical exercise: Develop an incident response plan for a supply chain security incident
  • Software Bill of Materials (SBOM)
    • Definition and purpose of SBOM in supply chain security
    • Overview of SBOM formats (e.g. SPDX, CycloneDX)
    • SBOM generation tools (e.g. OWASP Dependency-Track)
    • Practical exercise: Generate an SBOM for a sample software product using a SBOM generation tool and analyze it to identify potential security risks.
  • SIEM and log management
    • Introduction to security information and event management (SIEM)
    • SIEM components and architecture
    • Types of logs and log management
    • Log analysis and correlation
    • Real-time monitoring and alerting
    • Overview of popular SIEM tools (e.g. Splunk, ELK, LogRhythm)
    • Practical exercise: Install and configure a SIEM tool (ELK) and perform log analysis and correlation to identify potential security incidents.
  • Container and Orchestrator Security
    • Overview of containers and containerization
    • Container security risks
    • Secure container deployment
    • Container orchestration security
    • Popular container security tools (e.g. Aqua, Sysdig, Twistlock)
    • Practical exercise: Build and deploy a containerized application using a secure container platform (e.g. Docker , Kubernetes) and apply container security best practices.

Day 2:

  • Secret Management
    • Definition of secrets and their importance in security
    • Types of secrets (e.g. passwords, API keys, certificates)
    • Best practices for secret management (e.g. encryption, rotation, access control)
    • Secret management tools (e.g. HashiCorp Vault, AWS Secrets Manager)
    • Integration of secret management in CI/CD pipelines
    • Practical exercise: Implement a simple secret management solution using a tool like HashiCorp Vault and integrate it into a CI/CD pipeline.
  • Secure software development
    • Secure coding practices, secure software development lifecycle (SSDL) and threat modeling
    • Code scanners for security problems, integration of security scanners into CI/CD pipelines
    • Practical exercise: Develop a sample application and apply secure coding practices, perform threat modeling, and integrate security testing in a CI/CD pipeline.
  • OWASP
    • Overview of the OWASP Top Ten security threats
    • A1: Injection flaws
    • A2: Broken authentication and session management
    • A3: Cross-site scripting (XSS)
    • A4: Security misconfigurations
    • A5: Insecure direct object references
    • A6: Cross-site request forgery (CSRF)
    • A7: Using components with known vulnerabilities
    • A8: Insufficient logging and monitoring
    • Other security risks
    • Practical exercise: Perform a hands-on assessment of a web application, identify and exploit at least one OWASP Top Ten vulnerability.
  • Open-Source Security
    • Open-source software security risks
    • Vulnerability management in open-source software
    • Popular open-source security tools (e.g. OWASP Dependency-Check, SonarQube)
    • Practical exercise: Perform a hands-on assessment of an open-source software package using an open-source vulnerability scanner (e.g. OWASP Dependency-Check) and integrate static code analysis using an open-source tool (e.g. SonarQube).
  • Version Control Security
    • Git commit signing and verification
    • Git permissions models
    • Practical exercise: Configure Git commit signing with GPG and sign and verify Git commits.

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s Linkedin

The Golden Path to Platform Engineering

Platform Engineering is critical in today’s tech landscape for enabling developer productivity, system resilience, and operational efficiency. This 2-day practical workshop covers key topics in platform engineering, including infrastructure as code, CI/CD pipelines, GitOps, Kubernetes, Crossplane, and automated deployment strategies. It’s designed for developers, DevOps engineers, and system administrators looking to build and manage robust platforms. The course includes hands-on exercises based on real-world scenarios, ensuring participants gain practical skills they can apply immediately. All participants will receive comprehensive materials, including cheat sheets, access to online slides, and code examples.

Who’s This For: developers, devops engineers, system administrators, software architects.

What’s Inside

Outline:

  • Introduction to Platform Engineering: Definition, scope, key principles (automation, self-service, scalability), and the Golden Path concept.
  • Designing Scalable and Resilient Platforms: Principles of architecture design for scalability, auto-scaling, auto-healing, and high availability.
  • Infrastructure as Code (IaC) and GitOps: Overview of IaC tools (Terraform, Pulumi), implementing GitOps for continuous delivery (ArgoCD, Flux), and hands-on labs.
  • Containerization, Orchestration, and Crossplane: Managing Kubernetes clusters, extending Kubernetes with Crossplane, and hands-on deployment exercises.
  • Automated Deployment Strategies and Auto-Healing: Advanced deployment strategies (Blue-Green, Canary, Rolling Updates), implementing auto-scaling, auto-healing, and automated rollbacks.
  • Building Developer Portals and Self-Service Platforms: Enhancing developer experience through self-service portals, integrating tools, and real-world case studies.
  • Observability and Monitoring for Platform Engineering: Implementing observability, monitoring platform components, and integrating Prometheus, Grafana, and ELK.
  • Security, Compliance, and Policy Management with Kyverno: Policy management and enforcement with Kyverno, automating compliance and security audits.
  • Service Meshes, Network Management, and ChatOps: Implementing service meshes (Istio, Linkerd), managing network security and observability, and using ChatOps for real-time platform management.
  • Advanced Platform Customization and Extensibility with Crossplane: Customizing Kubernetes platforms, managing multi-cloud environments, and extending Kubernetes APIs with Crossplane.
  • GitOps and Continuous Delivery: Deep dive into GitOps principles, automating continuous delivery, and hands-on labs for implementing GitOps workflows.
  • Case Studies and Hands-On Workshop: Review of real-world implementations, building a full platform engineering workflow (IaC + GitOps + Kubernetes + Crossplane + Kyverno + Service Mesh + ChatOps), and group discussions.

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s Linkedin

Real-life Kubernetes

This course focuses on the most commonly used Kubernetes features as well as provides practical tutorials and real-life examples of deploying distributed applications, managing networking primitives (load balancers, proxies), setting up persistent data storage, dynamic configuration management, and many other exciting features built into the core of Kubernetes.

(veel …)