Küberturvalisuse koolitus

Koolituse eesmärgiks on kasutaja tähelepanu juhtimine tulipunktis olevatele küberrünnaku liikidele ja anda ülevaade võimalikest tulevikuohtudest.

Koolituse jaoks vajalikud eelteadmised: arvutioskus tavakasutaja tasemel, orienteerumine vähemalt mõnes sotsiaalvõrgustikus ja otsimootori kasutamise oskus.

Programm:

  • Hetkeolukord maailmas
  • Andmeturbe olemus
  • Internet
    • Mis on küberkuritegevus?
    • Viirused
    • Mis on viirusetõrje ja kuidas ta töötab?
    • Enimlevinud ründed
    • Social Engineering
    • WiFi ja VPN
    • Sotsiaalmeedia – kuidas seal käituda?
  • Elektronpost
    • Milline on e-kirja teekond?
    • Kuidas tagada turvalisus dokumentide saatmisel?
  • Oma arvuti turvaline kasutamine
    • Paroolide loomise ja hoiustamise ideoloogia
  • Telefoni/nutitelefoni/tahvelarvuti turvaline kasutamine
  • Kuidas kaitsta oma koduarvutit?

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Klassikoolitustel oleme omalt poolt võtnud kasutusele kõik ettevaatusabinõud, et koolitustel osalemine oleks teile meeldiv ja turvaline kogemus.

Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.

 

Õppemeetodid: Loeng, arutelu, praktiline harjutus
Hindamismeetod: Õpitulemuste saavutamist ei hinnata
Hindamiskriteerium:

BCS Koolitus pakub soovijatele rentimiseks arvuteid ja monitore. Vaata pakkumist.

Hind sisaldab:

  • 2 nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Küberturvalisuse koolitus

Koolituse eesmärgiks on kasutaja tähelepanu juhtimine tulipunktis olevatele küberrünnaku liikidele ja anda ülevaade võimalikest tulevikuohtudest.

Koolituse jaoks vajalikud eelteadmised: arvutioskus tavakasutaja tasemel, orienteerumine vähemalt mõnes sotsiaalvõrgustikus ja otsimootori kasutamise oskus.

Programm:

  • Hetkeolukord maailmas
  • Andmeturbe olemus
  • Internet
    • Mis on küberkuritegevus?
    • Viirused
    • Mis on viirusetõrje ja kuidas ta töötab?
    • Enimlevinud ründed
    • Social Engineering
    • WiFi ja VPN
    • Sotsiaalmeedia – kuidas seal käituda?
  • Elektronpost
    • Milline on e-kirja teekond?
    • Kuidas tagada turvalisus dokumentide saatmisel?
  • Oma arvuti turvaline kasutamine
    • Paroolide loomise ja hoiustamise ideoloogia
  • Telefoni/nutitelefoni/tahvelarvuti turvaline kasutamine
  • Kuidas kaitsta oma koduarvutit?

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Klassikoolitustel oleme omalt poolt võtnud kasutusele kõik ettevaatusabinõud, et koolitustel osalemine oleks teile meeldiv ja turvaline kogemus.

Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.

 

Õppemeetodid: Loeng, arutelu, praktiline harjutus
Hindamismeetod: Õpitulemuste saavutamist ei hinnata
Hindamiskriteerium:

BCS Koolitus pakub soovijatele rentimiseks arvuteid ja monitore. Vaata pakkumist.

Hind sisaldab:

  • 2 nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

MS SharePoint´i kasutamine Office365-s

Koolituse eesmärgiks on anda kasutajatele ühtsed ja süsteemsed teadmised ning oskused töötamiseks SharePoint portaalis.

Programm:

  • Mis on SharePoint
  • Erinevad vaated ning õigused
  • Dokumentide haldamine:
    • dokumendi laadimine SharePointi
    • uue kausta loomine
    • erinevate vaadete kasutamine dokumentide kuvamiseks
    • teavitused
    • dokumentide redigeerimine ning kustutamine
    • dokumentide otsimine erinevaid filtreid kasutades
    • dokumentide sisse/välja möllimine
    • versiooni ajaloo jälgimine
    • töövoogude loomine ja kasutamine
  • Lingikogu kasutamine
    • uue lingi lisamine
    • redigeerimine
  • Teated
    • teadete lisamine, filtreerimine
    • teavitamine uue teate lisamisest
  • Kontaktid
    • uue kontakti lisamine
    • kontaktide filtreerimine
    • kontaktide importimine Excelisse ning Outlooki
  • Sündmused
    • sündmuste lisamine ning teavitamine
    • erinevate vaadete kasutamine
  • Ülesanded
    • uue ülesande lisamine ning teavitamine
  • Pildikogu kasutamine
  • Loendite kasutamine
  • Foorumid
  • Gallupid

Sihtgrupp: asutuse töötajad, kelle töö eeldab SharePoint portaali kasutamist

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses.

Lektori CV

MS SharePoint´i kasutamine Office365-s

Koolituse eesmärgiks on anda kasutajatele ühtsed ja süsteemsed teadmised ning oskused töötamiseks SharePoint portaalis.

Programm:

  • Mis on SharePoint
  • Erinevad vaated ning õigused
  • Dokumentide haldamine:
    • dokumendi laadimine SharePointi
    • uue kausta loomine
    • erinevate vaadete kasutamine dokumentide kuvamiseks
    • teavitused
    • dokumentide redigeerimine ning kustutamine
    • dokumentide otsimine erinevaid filtreid kasutades
    • dokumentide sisse/välja möllimine
    • versiooni ajaloo jälgimine
    • töövoogude loomine ja kasutamine
  • Lingikogu kasutamine
    • uue lingi lisamine
    • redigeerimine
  • Teated
    • teadete lisamine, filtreerimine
    • teavitamine uue teate lisamisest
  • Kontaktid
    • uue kontakti lisamine
    • kontaktide filtreerimine
    • kontaktide importimine Excelisse ning Outlooki
  • Sündmused
    • sündmuste lisamine ning teavitamine
    • erinevate vaadete kasutamine
  • Ülesanded
    • uue ülesande lisamine ning teavitamine
  • Pildikogu kasutamine
  • Loendite kasutamine
  • Foorumid
  • Gallupid

Sihtgrupp: asutuse töötajad, kelle töö eeldab SharePoint portaali kasutamist

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses.

Lektori CV

MS 365 koolitus tavakasutajale

Koolituse eesmärkOsalejad saavad teadmised, ülevaate ja baasoskused MS 365 teenustest.

Sihtgrupp: Koolitusele on oodatud kõik arvuti tavakasutajad, kes juba kasutavad või on üle minemas MS 365 teenustele.

Programm:

  • Sissejuhatus
    • milleks Office 365?
    • erinevate äppide tutvustus
  • Outlooki moodulid – saab kasutada tuttavat ja mitmekülgset Outlooki, millele pääseb ligi suvalise arvuti veebilehitseja, tahvelarvuti või nutiseadme abil
    • kirjavahetus (Mail), ajahaldus (Calendar), kontaktid (People), tööülesanded (Tasks)
  • Office’i pilvemoodulid
    • Word, Excel, PowerPoint – koostöö – saab samaaegselt luua ja redigeerida dokumente, tabeleid ja esitlusi
    • OneNote – universaalne märkmik, kuhu saab koguda kõik vajaliku info ja seda ka teistele jagada
  • Erinevad pilvehoidlad
    • millal kasutada OneDrive’i – saab  salvestada oma failid ühte kohta, jagada neid teistega ja avada neid kõigis Interneti-ühendusega seadmetes
    • millal kasutada SharePointi – failide ja rakenduste ühiskasutus ning teadmiste ja oskuste jagamine toetab meeskonnatööd, kiirendab vajaliku teabe leidmist ning hõlbustab kolleegidevahelist koostööd
  • Grupitöö
    • Teams – meeskonna tööruum, kus saab vestelda, kasutada kalendreid, faile ja tööülesandeid
    • Planner – saab koostada uusi plaane, korraldada ja määrata ülesandeid, jagada faile ning püsida kursis töö edenemisega
  • Lisavõimalused
    • Sway – saab koostada ja jagada köitva välimusega interaktiivseid aruandeid, esitlusi, lugusid ja palju muud
    • Video, Stream – saab jagada videoid
    • Delve – ülevaated ja asjakohane teave vastavalt sellele, kellega teha koostööd ja millise sisuga tegeleda
    • Forms – saab koostada küsitlusi ja tulemusi analüüsida

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 8 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 2,5 tundi).

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasisided:

“Koolitaja oli väga professionaalne, koolituse ülesehitus ja ajakava suurepärane! Aitäh!”

“Hea lihtne ja loogiline lähenemine, kergesti jälgitav ja arusaadav. Väga praktiline!”

MS 365 koolitus peakasutajale

Koolituse eesmärgiks on anda  ülevaade sellest, kuidas luua ja hallata MS 365 töökeskkonda peakasutajana.

Sihtgrupp: Soovitav eelnev MS 365 kasutaja kogemus. Koolitus on mõeldud peakasutajatele, kes tahavad saada põhjalikumat ülevaadet sellest, kuidas luua oma organisatsiooni pilvekeskkonda MS 365 ja seda hallata.

Programm:

  • Peakasutaja roll
  • Töökeskkonna loomine
  • Kasutajate loomine
    • Kasutajad
    • Grupid
    • Ressursid
  • Õiguste jagamine
  • Töökeskkonna komponendid
    • Word, Excel, PowerPoint
    • Outlook
    • OneNote
    • Microsoft Teams
    • OneDrive for business
    • SharePoint
      • Saitide loomine
      • Dokumendihalduse korraldamine
      • Infohalduse korraldamine
  • Kokkuvõte, küsimused/vastused

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki restoranis

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

„Hariv  koolitus sobib kõigile, kes  MS 365 kasutavad oma töös. Ülevaate sain kõikidest võimalustest oma töös“

MS 365 koolitus peakasutajale

Koolituse eesmärgiks on anda  ülevaade sellest, kuidas luua ja hallata MS 365 töökeskkonda peakasutajana.

Sihtgrupp: Soovitav eelnev MS 365 kasutaja kogemus. Koolitus on mõeldud peakasutajatele, kes tahavad saada põhjalikumat ülevaadet sellest, kuidas luua oma organisatsiooni pilvekeskkonda MS 365 ja seda hallata.

Programm:

  • Peakasutaja roll
  • Töökeskkonna loomine
  • Kasutajate loomine
    • Kasutajad
    • Grupid
    • Ressursid
  • Õiguste jagamine
  • Töökeskkonna komponendid
    • Word, Excel, PowerPoint
    • Outlook
    • OneNote
    • Microsoft Teams
    • OneDrive for business
    • SharePoint
      • Saitide loomine
      • Dokumendihalduse korraldamine
      • Infohalduse korraldamine
  • Kokkuvõte, küsimused/vastused

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Koolituse hind sisaldab kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki restoranis

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

„Hariv  koolitus sobib kõigile, kes  MS 365 kasutavad oma töös. Ülevaate sain kõikidest võimalustest oma töös“

Praktiline AI automatiseerimise koolitus juhtidele

Praktiline koolitusprogramm annab mitte-tehnilistele juhtidele ja spetsialistidele oskused AI lahenduste juurutamiseks ja rakendamiseks.

Erinevalt tavalistest AI kursustest keskendub koolitus käegakatsutavate ja iseseisvalt toimivate AI lahenduste loomisele, mis võivad märgatavalt parandada ja automatiseerida igapäevaseid tööprotsesse.

Osalejad õpivad, kavandama, koolitama ja rakendama AI agente, et automatiseerida töövooge ning seeläbi suurendada nii isiklikku kui ka tiimi produktiivsust ettevõttes.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud mitte-tehnilised spetsialistid, kes soovivad rakendada AI-d oma töös, näiteks:

  • Osakonnajuhid ja meeskonnajuhid
  • Ärianalüütikud ja protsessijuhid
  • Projekti- ja tootearenduse juhid
  • Operatsioonide ja personalijuhtimise spetsialistid
  • Turundus- ja müügijuhid
  • Äriarenduse juhid

Õppevahendid: Windows või macOS operatsioonisüsteemi arvuti, millel on õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.
Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:
Hommik: Baasteadmiste loomine

  • Tehisintellekti põhitõed (30 min)
    • Kiire sissejuhatus tehisintellekti ja masinõppe alustesse
    • Olulised mõisted ja terminoloogia
    • AI rakendamise võimalused äris
    • Reaalsed näited keskmise suurusega ettevõtetest
  • Kuidas AI-ga suhelda (1 tundi)
    • Praktilised promptimise tehnikad
    • Põhi- ja edasijõudnute promptimise põhimõtted
    • “Chain-of-thought” meetodi kasutamine
    • Praktilised harjutused juhtivate AI assistentidega
    • ChatGPT võimalused ja parimad praktikad
    • Claude AI eripärad
    • Spetsialiseeritud AI tööriistad eri ülesannete jaoks
  • AI-agentide mõistmine (2 tundi)
    • Mis on AI-agendid ja kuidas need töötavad
    • Erinevad agentide tüübid (spetsialiseeritud vs. üldine kasutus)
    • Agentide võimekused ja piirangud
    • Agentide koolitamine ja kohandamine
    • Tõhusate juhiste ja teadmistebaaside loomine
    • Agentide rollide ja vastutuste määratlemine
    • Agentide testimine ja parendamine
    • Mitme agenti ühildamine ja koordineerimine

Lõunapaus

  • AI-põhine töövoogude automatiseerimine (2 tundi)
    • Automatiseerimisvõimaluste määratlemine
    • Töövoogude komponentide kaardistamine
    • AI-agentide integreerimine protsessidesse
    • AI-agentide ühendamine automatiseerimisplatvormidega (make.com, n8n)
    • Autonoomsete protsesside loomine
    • Otsustusautomaatika ja andmetöötlus
  • AI juurutamise praktiline raamistik (30 min)
    • Samm-sammuline juhend edukaks rakendamiseks
    • Riskide hindamine ja KPI-de loomine
    • Protsessi jälgimine ja parendamine
    • AI juurutamise ideede loomine ja hindamine (1 tundi)
    • Brainstorming ja prioritiseerimine
    • Ressursside hindamine
    • Rakendusplaanide koostamine
    • AI rakendamise tegevusplaani koostamine (30 minutit)
    • Ideede esitlemine ja hääletamine
    • 90-päevane tegevusplaan
    • Edukriteeriumide määratlemine

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 8 tundi sh 4 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine ja ühine arutelu.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Kliendi tagasisided:

„Nii korraldus, koolitaja kui koolituse sisu olid väga heal tasemel“

„Koolitus oli väga hea. Oli teooria ja sai kohe ka praktikat teha, et teadmisi paremini mõista ja kinnitada.“

Praktiline AI automatiseerimise koolitus juhtidele

Praktiline koolitusprogramm annab mitte-tehnilistele juhtidele ja spetsialistidele oskused AI lahenduste juurutamiseks ja rakendamiseks.

Erinevalt tavalistest AI kursustest keskendub koolitus käegakatsutavate ja iseseisvalt toimivate AI lahenduste loomisele, mis võivad märgatavalt parandada ja automatiseerida igapäevaseid tööprotsesse.

Osalejad õpivad, kavandama, koolitama ja rakendama AI agente, et automatiseerida töövooge ning seeläbi suurendada nii isiklikku kui ka tiimi produktiivsust ettevõttes.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud mitte-tehnilised spetsialistid, kes soovivad rakendada AI-d oma töös, näiteks:

  • Osakonnajuhid ja meeskonnajuhid
  • Ärianalüütikud ja protsessijuhid
  • Projekti- ja tootearenduse juhid
  • Operatsioonide ja personalijuhtimise spetsialistid
  • Turundus- ja müügijuhid
  • Äriarenduse juhid

Õppevahendid: Windows või macOS operatsioonisüsteemi arvuti, millel on õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.
Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:
Hommik: Baasteadmiste loomine

  • Tehisintellekti põhitõed (30 min)
    • Kiire sissejuhatus tehisintellekti ja masinõppe alustesse
    • Olulised mõisted ja terminoloogia
    • AI rakendamise võimalused äris
    • Reaalsed näited keskmise suurusega ettevõtetest
  • Kuidas AI-ga suhelda (1 tundi)
    • Praktilised promptimise tehnikad
    • Põhi- ja edasijõudnute promptimise põhimõtted
    • “Chain-of-thought” meetodi kasutamine
    • Praktilised harjutused juhtivate AI assistentidega
    • ChatGPT võimalused ja parimad praktikad
    • Claude AI eripärad
    • Spetsialiseeritud AI tööriistad eri ülesannete jaoks
  • AI-agentide mõistmine (2 tundi)
    • Mis on AI-agendid ja kuidas need töötavad
    • Erinevad agentide tüübid (spetsialiseeritud vs. üldine kasutus)
    • Agentide võimekused ja piirangud
    • Agentide koolitamine ja kohandamine
    • Tõhusate juhiste ja teadmistebaaside loomine
    • Agentide rollide ja vastutuste määratlemine
    • Agentide testimine ja parendamine
    • Mitme agenti ühildamine ja koordineerimine

Lõunapaus

  • AI-põhine töövoogude automatiseerimine (2 tundi)
    • Automatiseerimisvõimaluste määratlemine
    • Töövoogude komponentide kaardistamine
    • AI-agentide integreerimine protsessidesse
    • AI-agentide ühendamine automatiseerimisplatvormidega (make.com, n8n)
    • Autonoomsete protsesside loomine
    • Otsustusautomaatika ja andmetöötlus
  • AI juurutamise praktiline raamistik (30 min)
    • Samm-sammuline juhend edukaks rakendamiseks
    • Riskide hindamine ja KPI-de loomine
    • Protsessi jälgimine ja parendamine
    • AI juurutamise ideede loomine ja hindamine (1 tundi)
    • Brainstorming ja prioritiseerimine
    • Ressursside hindamine
    • Rakendusplaanide koostamine
    • AI rakendamise tegevusplaani koostamine (30 minutit)
    • Ideede esitlemine ja hääletamine
    • 90-päevane tegevusplaan
    • Edukriteeriumide määratlemine

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 8 tundi sh 4 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine ja ühine arutelu.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Kliendi tagasisided:

„Nii korraldus, koolitaja kui koolituse sisu olid väga heal tasemel“

„Koolitus oli väga hea. Oli teooria ja sai kohe ka praktikat teha, et teadmisi paremini mõista ja kinnitada.“

Äri- ja süsteemianalüüsi baaskoolitus

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad teadmised ja oskused, et iseseisvalt läbi viia ja dokumenteerida äri- ja süsteemianalüüsi.

Üheksast päevast koosnev kursus katab ära järgmised teemad:

  • ülevaade IT projektidest ja analüüsi teostavatest rollidest, kasutatavatest tehnikatest;
  • dokumenteerimise korraldamine;
  • ärianalüüs, sh nõuete ja protsesside analüüs koos praktiliste ülesannete läbitegemisega;
  • IT-süsteemide arhitektuuri ülevaade;
  • süsteemianalüüsi erinevad tehnikad koos praktiliste ülesannete läbitegemisega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Kursus on mõeldud kõigile ametitele, kes teostavad oma organisatsioonis äri- ja süsteemianalüüsi või soovivad sellesse rolli liikuda (näiteks ärianalüütik, süsteemianalüütik, tooteomanik, tootejuht, lahenduse arhitekt, IT projektijuht). Varasem kogemus äri- ja süsteemianalüüsis on kasulik, kuid mitte nõutav.

Õppevahendid: Arvuti, millel on ligipääs internetile ning millele on installeeritud Microsoft Office’i tarkvara või vastav analoog nagu Draw.io, Miro vms.
Osalejal, kellel puudub vajalik õppevahend, on võimalus see BCS Koolituselt rentida. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Üle Teamsi ühinejatel on soovitav lisaks eelkirjeldatud arvutile kasutada kahte monitori – ühes Ms Teams ja teisel eelnevalt kirjeldatud programmid harjutuste tegemiseks.

Programm:
Kursus koosneb üheksast moodulist

Moodul 1: Ärianalüüsi kontekst

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Produktiivse koostöö põhimõtted
  • Ärianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest ärianalüüsiga seonduvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 2: Kvaliteedijuhtimine

  • Eesmärgistamine
  • Riskide analüüs
  • Osapoolte analüüs

Moodul 3: Ärianalüüsi alusoskused

  • Mõistete haldamine
  • Ärireeglid, mittefunktsionaalsed nõuded
  • Andmete kaardistamine

Moodul 4: Ärianalüüsi põhioskused

  • Protsesside kaardistamise tehnikad
  • Protsesside optimeerimine
  • Analüüsi tulemi üleandmine

Moodul 5: Süsteemianalüüsi kontekst

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Süsteemianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest süsteemianalüüsiga seostuvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 6: Nõuete ja kasutajaliidese analüüs

  • Funktsionaalsed nõuded
  • Mittefunktsionaalsed nõuded
  • Kasutajaliidese analüüs

Moodul 7: Taustakomponentide analüüs

  • Ülevaade IT süsteemide arhitektuurist
  • Funktsionaalsete komponentide struktureerimine
  • Funktsionaalsuse voogude modelleerimine

Moodul 8: Andmebaasi disain

  • Ülevaade andmehalduse põhimõtetest
  • Relatsiooniliste andmebaaside mõisted
  • Andmemudeli mustrid
  • Andmemudeli loomine ja optimeerimine

Moodul 9: Integratsioonide analüüs

  • Peamised integratsioonimustrid
  • JSON ja XML andmete kirjeldamise keeled
  • Integratsiooni kaardistamine
  • APIde ja integratsioonide spetsifikatsioonid

Kõigil koolituspäevadel on nii teoreetilised kui ka praktilised osad, mis annavad hea ülevaate õpitavatest teadmistest.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Teams. Mõlemal juhul on tagatud ligipääs õppematerjalidele ja praktilistele ülesannetele.

Koolituse maht on 81 tundi sh 41  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas (3 EAP)

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Koolituse hind sisaldab osalemist, õppematerjale, vajadusel koolitusarvuti kasutust, samuti kohvipause ja lõunasööke koolituskeskuses õppivatele osalejatele.

Tagasiside eelmistelt koolitustelt:

Alustavalt ärianalüütikult: “See koolitus aitas mul aru saada, kuidas erinevad teemad kokku sobivad ja seostada oma ülikoolis õpitut päriseluga. Sain palju nippe, kuidas oma tööd paremini teha!”

Kogenud süsteemianalüütikult:“Iga teema juures sain uusi mõtteid ja nippe, kuidas erinevatele teemadele läheneda. Kaja jagatud kogemuslood ja praktilised näpunäited aitasid paremini lahti mõtestada ka oma tööd ja kuidas seda teha parimal viisil.”

IT-väliselt inimeselt, kes tellib IT-lt projekte: ”Tänu sellele koolitusele sain paremini aru, kuidas IT-ga koostööd teha, mida erinevad rollid IT-s teevad ning mida nad minult ootavad millises projekti etapis. Oskan nüüd ennetada mõnesid tekkida võivaid probleeme ja olla IT-le parem koostööpartner. Samuti oskan nüüd paremini lugeda jooniseid, mida IT-inimesed on mulle varemgi näidanud.”

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.