ITIL 4® Foundation + eksam ja eksamikindlustus

Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist. ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps.

Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.

Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.  

Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele tehakse praktiliselt läbi mitu harjutust ja lahendatakse ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.  

Eksam on elektroonne ja toimub PeopleCert keskkonnas. Sertifikaadieksamit on võimalik sooritada  omale sobival ajal ja kohas (vautšeriga), mis kehtib kuni aasta. Eksam koosneb 40 valikvastustega küsimusest, edukaks läbimiseks tuleb saada vähemalt 65% maksimaalsest punktisummast. Eksami tegemist on võimalik kindlustada, mis annab võimaluse sooritada korduseksam tunduvalt soodsamalt.

Koolitusele on oodatud kõik, kes:

  • soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega; 
  • vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;  
  • osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt)  
  • omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.  

Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuututele äripoole esindajatele ja kõigile protsessijuhtidele. 

Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles.

Õppevahendid:  Paber ja pliiats. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:  

1. Päev (9.00-17.00) 07.01.2026

  • Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus   
  • Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid  
  • Teenuste juhtimise neli dimensiooni  
  • ITIL teenusute väärtussüsteem  
  • Valitsemine  
  • ITIL juhtpõhimõtted

2. Päev (9.00-17.00) 08.01.2026

  • Teenuste väärtusahel  
  • Pidev parendamine  
  • ITIL praktikad  
  • Eksamiks kordamine 

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 18 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 5 tundi)

Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt) 

Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.  

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi 

Hind sisaldab: 

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke 
  • Eksamikindlustus (lubatud korduseksami võimalus)

Accredited ITIL® training is provided by Juhtimisteadmuse OÜ accredited by PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

The ITIL®4 Foundation course is provided by Juhtimisteadmuse OÜ, an ATO of PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

ITIL 4® Foundation + eksam

Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist. ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps.

Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.

Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.  

Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele tehakse praktiliselt läbi mitu harjutust ja lahendatakse ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.  

Eksam on elektroonne ja toimub PeopleCert keskkonnas. Sertifikaadieksamit on võimalik sooritada  omale sobival ajal ja kohas (vautšeriga), mis kehtib kuni aasta. Eksam koosneb 40 valikvastustega küsimusest, edukaks läbimiseks tuleb saada vähemalt 65% maksimaalsest punktisummast. Eksami tegemist on võimalik kindlustada, mis annab võimaluse sooritada korduseksam tunduvalt soodsamalt.

Koolitusele on oodatud kõik, kes:

  • soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega; 
  • vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;  
  • osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt)  
  • omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.  

Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuututele äripoole esindajatele ja kõigile protsessijuhtidele. 

Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles.

Õppevahendid:  Paber ja pliiats. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:  

1. Päev (9.00-17.00) 07.01.2026

  • Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus
  • Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid
  • Teenuste juhtimise neli dimensiooni
  • ITIL teenusute väärtussüsteem
  • Valitsemine
  • ITIL juhtpõhimõtted

2. Päev (9.00-17.00) 08.01.2026

  • Teenuste väärtusahel
  • Pidev parendamine
  • ITIL praktikad
  • Eksamiks kordamine

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 18 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 4 tundi)

Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt)

Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke

Accredited ITIL® training is provided by Juhtimisteadmuse OÜ accredited by PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

The ITIL®4 Foundation course is provided by Juhtimisteadmuse OÜ, an ATO of PeopleCert. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Hands-on Hacking Advanced (HOHA)

Hands-on Hacking Advanced (HOHA) is a follow-up course to our Hands-on Hacking Essentials (HOHE)training.

Target audience: System administrators, information security specialists and -managers and any other IT personnel that is not afraid of the shell or command prompt.

Pre-requisites : Prior HOHE participation is required to take this course to ensure minimum same level of participants.

Training methods: Trainers will engage participants with lectures, live attack demonstrations and practical examples followed by individual hands-on exercise scenarios. Training is interactive,
practical, and besides active participation also full of attack stories that help to change the perspective and understanding of real life security threats.

Ideology of this training: The main differences between hacking and penetration testing are the intent and (imposed) limitations. Therefore, the idea behind this training is to see practical
information security from the attacker’s or “opposing team’s” point of view and to deliver first-hand experience or running attacks. Everyone will walk through the phases of an attack until successfully owning various systems and services. There are plenty of attack scenarios to play through and to complete scored objectives. Since the expected participants’ skill and experience level is varying to a large degree, we cover a mix of *nix and Windows world and focus on explaining key concepts and on showing real attacks even to those who have never compiled or launched any exploits before.

Training objectives: During the 3 days hands-on training experience the participants should build upon HOHE training in understanding of current attacker tool-sets, attack types and methods. By experiencing the attacker mindset and point of view via hands-on exercises the participants will use Tuoni C2 and other tools from a Red Teaming perspective in order to understand what it takes in terms of individual skills to be a red team member.

Intended outcome: During the 3 day hands-on training experience the participants should form a good understanding of current attacker tool-set, attack types and methods. By experiencing the
attacker mindset and point of view via hands-on exercises the participants not only will gain much higher appreciation for attack threats, but will be much more alert and better prepared for their own IT systems defense.

Day 1

Warm-up scenario – Introduction to C2 frameworks using Tuoni. Learn to create and deliver client-side attacks that are not recognized as malicious neither by the user nor various security
products. Examples of common initial access vectors. Since all participants are expected to have completed our HOHE (Hands-on Hacking Essentials) course, we pick up speed fast and there is no time for much “spoon feeding”.

Mission: Your mission, should you choose to accept it, is to help a victim of ransomware attack. From the darknet ransomware site you discover that there is an actual company offering ransomware as SaaS and you dig deeper…

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario of fully patched and properly configured networks. After initial reconnaissance of the target domain and public facing services we gain an initial foothold by sending phishing e-mail. Using in memory execution of different tools we gather information from infected workstation and set up persistence.

Day 2

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario (continues)
Explanation of common .NET offensive tools for enumeration. Using Python and Tuoni API we enhance our C2 user experience. Explanation of kerberoasting. Side mission to recover domain accounts passwords from kerberoasted hashes with Hashcat. Enumeration of AD using Bloodhound. Discovering next targets and potential attack paths from Bloodhound. Lateral movement using different tunneling and C2 features inside the organization network. Bypassing applocker restrictions to execute our malware.

Day 3

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario (continues)
We continue moving around inside the network, elevating our privileges using common misconfiguration. We steal kerberos ticket from the owned system and implant it into memory to
gain more access inside the domain. ADCS misconfigurations are common and Iron Argon Development network is not an exception here. We abuse ADCS misconfiguration to gain even more
access inside the domain and then laterally move with new permissions inside the isolated development network segment relaying our C2 traffic via SMB beacon. Side mission to take over other
servers including source code repository and backdoor the ransomware.

Mission ending
Having obtained the ransomware binary, we reverse engineer it and discover a decryption key for the victims. We finish the course with the final feedback round, re-iterate what we learned in the process and ask your opinion of the course to continuously improve the content and learning experience.

Delivery: We can deliver on-site at group pricing anywhere in the world where good broadband connection is available. Ask us for the group pricing or for times and locations of our public courses.

More information: read from here.

Hands-on Hacking Advanced (HOHA)

Hands-on Hacking Advanced (HOHA) is a follow-up course to our Hands-on Hacking Essentials (HOHE)training.

Target audience: System administrators, information security specialists and -managers and any other IT personnel that is not afraid of the shell or command prompt.

Pre-requisites : Prior HOHE participation is required to take this course to ensure minimum same level of participants.

Training methods: Trainers will engage participants with lectures, live attack demonstrations and practical examples followed by individual hands-on exercise scenarios. Training is interactive,
practical, and besides active participation also full of attack stories that help to change the perspective and understanding of real life security threats.

Ideology of this training: The main differences between hacking and penetration testing are the intent and (imposed) limitations. Therefore, the idea behind this training is to see practical
information security from the attacker’s or “opposing team’s” point of view and to deliver first-hand experience or running attacks. Everyone will walk through the phases of an attack until successfully owning various systems and services. There are plenty of attack scenarios to play through and to complete scored objectives. Since the expected participants’ skill and experience level is varying to a large degree, we cover a mix of *nix and Windows world and focus on explaining key concepts and on showing real attacks even to those who have never compiled or launched any exploits before.

Training objectives: During the 3 days hands-on training experience the participants should build upon HOHE training in understanding of current attacker tool-sets, attack types and methods. By experiencing the attacker mindset and point of view via hands-on exercises the participants will use Tuoni C2 and other tools from a Red Teaming perspective in order to understand what it takes in terms of individual skills to be a red team member.

Intended outcome: During the 3 day hands-on training experience the participants should form a good understanding of current attacker tool-set, attack types and methods. By experiencing the
attacker mindset and point of view via hands-on exercises the participants not only will gain much higher appreciation for attack threats, but will be much more alert and better prepared for their own IT systems defense.

Day 1

Warm-up scenario – Introduction to C2 frameworks using Tuoni. Learn to create and deliver client-side attacks that are not recognized as malicious neither by the user nor various security
products. Examples of common initial access vectors. Since all participants are expected to have completed our HOHE (Hands-on Hacking Essentials) course, we pick up speed fast and there is no time for much “spoon feeding”.

Mission: Your mission, should you choose to accept it, is to help a victim of ransomware attack. From the darknet ransomware site you discover that there is an actual company offering ransomware as SaaS and you dig deeper…

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario of fully patched and properly configured networks. After initial reconnaissance of the target domain and public facing services we gain an initial foothold by sending phishing e-mail. Using in memory execution of different tools we gather information from infected workstation and set up persistence.

Day 2

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario (continues)
Explanation of common .NET offensive tools for enumeration. Using Python and Tuoni API we enhance our C2 user experience. Explanation of kerberoasting. Side mission to recover domain accounts passwords from kerberoasted hashes with Hashcat. Enumeration of AD using Bloodhound. Discovering next targets and potential attack paths from Bloodhound. Lateral movement using different tunneling and C2 features inside the organization network. Bypassing applocker restrictions to execute our malware.

Day 3

Iron Argon Development – a company “Network Takeover ” scenario (continues)
We continue moving around inside the network, elevating our privileges using common misconfiguration. We steal kerberos ticket from the owned system and implant it into memory to
gain more access inside the domain. ADCS misconfigurations are common and Iron Argon Development network is not an exception here. We abuse ADCS misconfiguration to gain even more
access inside the domain and then laterally move with new permissions inside the isolated development network segment relaying our C2 traffic via SMB beacon. Side mission to take over other
servers including source code repository and backdoor the ransomware.

Mission ending
Having obtained the ransomware binary, we reverse engineer it and discover a decryption key for the victims. We finish the course with the final feedback round, re-iterate what we learned in the process and ask your opinion of the course to continuously improve the content and learning experience.

Delivery: We can deliver on-site at group pricing anywhere in the world where good broadband connection is available. Ask us for the group pricing or for times and locations of our public courses.

More information: read from here.

Java Software Developer e-course: Fundamentals

The goal of the retraining program is to provide participants with foundational skills in backend development using Java. This compact course is designed to give learners a solid starting point for further study or internship opportunities in the field of software development. Graduates will gain core programming knowledge and practical experience that can serve as a stepping stone toward a junior backend developer role.

Curriculum group: Software and Application Development and Analysis(In accordance with the valid classification of curricula outlined in the continuing education standard and the list of curriculum groups established by the annex to the regulation, which is based on the International Standard Classification of Education Fields of Education and Training (ISCED-F 2013).

The basis of curriculum composition: Junior software developer level 4 professional standard (partly). 

Learning outcomes: 

  • Designs and implements robust backend systems using Java and Spring Boot. 
  • Manages relational databases proficiently using SQL. 
  • Creates and manages RESTful APIs. 
  • Writes unit and integration tests to ensure software quality. 
  • Utilizes Git for version control. 
  • Utilizes development environments, and database migration tools. 
  • Engages effectively in both individual software development projects. 

The course is primarily aimed at individuals keen on launching a career in IT, particularly in the field of Software Developing, who: 

  • have elementary (basic) knowledge of computer operation and software usage 
  • have at least B2 level in English 
  • have time to commit to a 4-month course 
  • have serious interest in the IT field and wish to work in this field

The total amount of study: 227 academic hours (during 4 months or 17 weeks) 

E-course module
1. module. Introduction of the Program (13 academic hours) and Java and Spring Boot fundamentals (214 academic hours) 

  • Introduction to the Program: Overview and fundamentals of Java and Spring Boot. 
  • Time Management Techniques: Essential skills for managing study and work time effectively. 
  • Introduction to Software Development: Basics of software development, roles, responsibilities, and job requirements. 
  • Learning Process Organization: How the learning process is structured and managed. 
  • Software Development Methodologies: Overview of methodologies, including Waterfall and Agile. 
  • Tools and Platforms: Using Confluence, JIRA, and GitHub. 
  • Development Environment Setup: Downloading, installing, and configuring IntelliJ IDEA, PostgreSQL, and setting up local projects. 
  • Version Control with Git: Commands and processes including clone, branch, commit, push, fetch, and merge. 
  • Java Programming Basics: Overview, naming conventions, data types, arrays, loops, and control statements. 
  • Advanced Java Concepts: Methods, exception handling, object-oriented principles, and Java best practices. 
  • RESTful Web Services: Creating and testing API endpoints, HTTP basics, and CRUD actions. 
  • Database Integration: Setting up databases, performing CRUD operations, and using JPA for data retrieval. 
  • Testing and Validation: Unit testing, integration testing, input validation, and custom error handling. 
  • Development Tools: Using IntelliJ features, Gradle, and plugins like JPA Buddy and MapStruct. 
  • Soft Skills and Teamwork: Problem-solving techniques, Agile teamwork, collaboration, and progress reassessment 

Learning methods:
– Video lectures
– Practice exercises
– Meetings with mentors
– Group work
– peer to peer evaluation 

Study materials: The main learning materials are videos and digital materials. 

Evaluation, i.e. conditions for completing studies: 

  • Java and Spring Boot fundamentals -passed 
  • Advanced Development Tools and Database Design – passed 
  • Assignments – 80% completed. 
  • Workshops – 80% attended. 
  • Weekly reports – 80% submitted.
     

Documents to be issued
For learners who have achieved the learning outcomes and successfully completed the assessment, a certificate will be issued in accordance with the current continuing education standards in Estonia.

If participant fails to meet at least one of the following conditions a certificate of participation will be issued: completing less than 80% of assignments, participating in less than 80% of workshops, submitting less than 80% of weekly reports and not passing  exams.
 

Qualification of trainers
At least 80% of the trainers have a minimum of applied higher education or a bachelor’s degree or equivalent education level, and they have work experience as software developers.
 

Language of study: Course is conducted in English. 

Curriculum group: 0612 Database and network design and management 

Scrumi ABC – BCS Koolitus

Koolitus annab praktilise ülevaate agiilsest tarkvaraarendusraamistikust Scrum. Käsitletakse agiilse tööviisi aluseid: iteratiivsus, inkrementaalsus, väärtused ja põhisambad (läbipaistvus, kontrollimine, kohandumine).

Koolitusel tutvutakse Scrum’i põhikomponentidega – rollid, sündmused ja artefaktid – ning õpitakse, kuidas neid efektiivselt rakendada meeskonnatöös ja projektijuhtimises. Osalejad saavad teadmised Scrum Masteri, Product Owneri ja arendusmeeskonna ülesannetest ning vastutusest.

Koolitus sisaldab nii teoreetilist osa kui ka praktilisi harjutusi, mis aitavad mõista iteratiivset arendusprotsessi, sprintide planeerimist, töö visualiseerimist ja pidevat täiustamist.

Rohkem informatsiooni projekti kohta leiate siit: https://www.bcskoolitus.ee/projekt/koolitusprogramm-tark-tellija/

Õppe maht

Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi  

Iseseisev õpe: 2 akadeemilist tundi (tuleb läbida enne kontaktkoolitust) 

Kokku: 9 akadeemilist tundi 

Õppekavarühm

0413 Juhtimine ja haldus

Sihtgrupp 

Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusala asutuste tooteomanikud ja projektijuhid.

Eeldused koolitusel osalemiseks 

Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust materjali: 

  • Tutvub koolitaja edastatud juhendmaterjaliga (26 lk = 2 ak tundi). Materjali edastab koolitaja enne koolituse algust. 

Peamised teemad 

  • Agiilse juhtimise alused  
  • Agiilne arendus kui mõtteviis (Scrum meetod) 
  • Rollid arendusmeeskonnas  

Metoodika 

  • Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib  teooria iseseisvalt Digiriigi Akadeemias   
  • Loeng, praktilised näited, arutelud  
  • Mängustamine (nt Kahoot, Slido jms)  
  • Kogemusõpe (1-2-4-All meetod)  
  • Väitlus 

Õpiväljundid 

  • Osaleja mõistab Agiilse tarkvaraarenduse Scrum teooriat ja oskab rakendada agiilseid praktikaid arendusprotsessis.  
  • Omab sügavamat arusaamist agiilse arenduse põhimõtetest, eriti Scrumi meetodi rakendamisest.  

Koolituste toimumise kuupäevad ja registreerimine RTIP keskkonnas

  • 26. september (Tartu) – registreerumise LINK
  • 20. november (Tartu) – registreerumise LINK
  • 11. detsember (Tallinn) – registreerumise LINK

 

Ärianalüüs ja teenuse disain – BCS Koolitus

Koolitus annab osalejale ülevaate ärianalüüsi põhimõtetest, tööriistadest ja nende rakendamisest avalikus sektoris. Osaleja mõistab teenuse hinna kujunemist ning disainmõtlemise, kasutajakogemuse ja kasutajamugavuse olulisust teenuste loomisel.

Fookuses on kasutajakeskne lähenemine, seotud osapoolte kaasamine ning vajaduste selgitamine. Koolituse käigus õpitakse koostama kasutajalugusid, kirjeldama ja visualiseerima As-Is/To-Be protsesse.

Rohkem informatsiooni projekti kohta leiate siit: https://www.bcskoolitus.ee/projekt/koolitusprogramm-tark-tellija/

Õppe maht

Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi 

Iseseisev õpe: 1,5 akadeemilist tundi (tuleb läbida enne kontaktkoolitust) 

Kokku: 8,5 akadeemilist tundi 

Õppekavarühm

0413 Juhtimine ja haldus

Sihtgrupp 

Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusala asutuste tooteomanikud, ärianalüütikud ja peakasutajad.

Eeldused koolitusel osalemiseks 

Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust Digiriigi Akadeemias: 

  • Tutvub koolitaja edastatud BPMN (protsessikirjelduse notatsioon) juhendmaterjaliga (8 lk = 0,5 ak tundi). Materjali edastab koolitaja enne koolituse algust. 

Peamised teemad 

  • Teenusmajandus 
  • Väärtuspõhine teenusejuhtimine  
  • Ärianalüüsi sisendi põhimõtted ja peamised mõisted 
  • Disainmõtlemine 
  • Seotud osapoolte kaardistus (Stakeholder Mapping) ning kliendi vajaduste mõistmine 

Metoodika 

  • Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib  teooria iseseisvalt Digiriigi Akadeemias   
  • Loeng, praktilised näited, arutelud  
  • Mängustamine (nt Kahoot, Slido jms)  
  • Kogemusõpe (1-2-4-All meetod)  
  • Töötoad  
  • Harjutused   
  • Simulatsioon 

Õpiväljundid 

  • Osaleja mõistab ärianalüüsi põhimõtteid ja teab peamisi tööriistu. 
  • Osaleja oskab koolituse lõpuks ette kujutada, kuidas kujuneb tarkvara arenduse hind. 
  • Osaleja teab disainmõtlemise, kasutajamugavuse- ja kogemuse tagamise metoodikate rakendamise olulisust.  
  • Osaleja saab aru kasutajakesksetest teenuse ja toote loomise põhitõdedest.  
  • Osaleja teab, mis on „seotud osapool“ mõiste, oskab vajadusel osapooli kaasata ja tegelike vajadusi kirjeldada läbi erinevate meetodite.  
  • Oskab vormistada lõpliku kasutajalugu koos teekonda selgitava stsenaariumiga. 
  • Osaleja teab objektorienteeritud ärianalüüsi põhimõisteid ja meetodeid ja oskab kirjeldada arusaadavaid ja rakendatavaid As-Is/To-Be kirjeldusi ning nõudeid.  
  • Teab protsessikirjelduse notatsiooni algtõdesid.  

Koolituste toimumise kuupäevad ja registreerimine RTIP keskkonnas

  • 12. juuni (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 19. juuni (Tallinn) –  registreerumise LINK
  • 04. september (Tartu) –  registreerumise LINK
  • 18. september (Tartu) –  registreerumise LINK
  • 16. oktoober (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 6. november (Tallinn) – registreerumise LINK

Andmehaldus – BCS Koolitus

Koolitus keskendub andmehalduse olulisusele digitaalses avalikus teenuste arenduses. Osaleja omandab teadmised andmehalduse põhimõtetest ning tõhusate andmehaldusstrateegiate rakendamisest organisatsioonis. Koolitus aitab mõista, kuidas põhiandmed tekivad, miks on oluline nende kvaliteet ning kuidas tagada andmekoosseisude järjepidev haldamine. 

Osaleja saab ülevaate andmekogude toimimisest, riigi infosüsteemi ülesehitusest ning andmekogude põhimääruse ja andmete ristkasutuse nõuetest. Käsitletakse ka andmekaitse põhimõtteid – sh isikuandmete töötlemise nõuded, ning vastutava ja volitatud töötleja rollid ja kohustused. 

Koolitus annab osalejale teadmised andmepõhise tarkvaraarenduse põhimõtetest, andmete kättesaadavuse tagamisest ning riskidest, mis võivad tarkvaraarendust ohustada. Õppija saab oskused, et vältida levinud ebaõnnestumisi ja tagada paremad tulemused andmest juhitud teenuste arendamisel. 

Rohkem informatsiooni projekti kohta leiate siit: https://www.bcskoolitus.ee/projekt/koolitusprogramm-tark-tellija/

Õppe maht

Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi  

Iseseisev õpe: 2,5 akadeemiline tund (tuleb läbida enne kontaktkoolitust) 

Kokku: 9,5 akadeemilist tundi 

Õppekavarühm

0413 Juhtimine ja haldus

Sihtgrupp 

Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusala asutuste keskastmejuhid, teenuste juhid ja tooteomanikud.  

Eeldused koolitusel osalemiseks 

Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust Digiriigi Akadeemias: 

Peamised teemad 

  • Andmehaldus 
  • Põhiandmete teke  
  • Andmekogu ja infosüsteemi olemus  
  • Andmekogude põhimäärus 
  • Riigi infosüsteem  
  • Andmete ristkasutuse nõuded 
  • Andmekogu vastutav ja volitatud töötleja  
  • Isikuandmete töötlemise nõuded  
  • Andmepõhise süsteemi arendamine 
  • Andmete kättesaadavuse tagamine 
  • IT ja andmemudelite arhitektuur 

Metoodika 

  • Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib  teooria iseseisvalt (enne mooduli algust) Digiriigi Akadeemias  
  • Loeng, praktilised näited 
  • Kogemusõpe (1-2-4-All meetod) 

Õpiväljundid 

  • Osaleja mõistab andmehalduse põhimõtteid ja oskab rakendada tõhusaid andmehaldusstrateegiaid.  
  • Osaleja teab, kuidas põhiandmed tekivad ja suudab tagada nende kvaliteedi ning teab, miks on vajalik pidevalt hallata asutuses töödeldavate andmekoosseise.  
  • Osaleja saab aru andmekogu infosüsteemi põhimõtetest ja riigi infosüsteemi toimimisest.  
  • Osaleja tunneb andmekogude põhimääruse olemust ja andmete ristkasutuse nõudeid.  
  • Osaleja oskab järgida isikuandmete töötlemise nõudeid ning teab vastutava ja volitatud töötleja rolle ja kohustusi. 
  • Osaleja teab andmepõhise süsteemi arendamise põhimõtteid ja andmete kättesaadavuse tagamise olulisust. 

Koolituste toimumise kuupäevad ja registreerimine RTIP keskkonnas

  • 08. oktoober (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 22. oktoober (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 29. oktoober  (Tallinn) –  registreerumise LINK
  • 05. november (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 12. november (Tartu) – registreerumise LINK
  • 19. november (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 26. november (Tartu) – registreerumise LINK
  • 03. detsember (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 17. detsember (Tallinn) – registreerumise LINK

Agiilne (projekti) juhtimine – BCS Koolitus

Koolitus tutvustab osalejale agiilse juhtimise põhimõtteid ning mõtteviisi, sealhulgas tarkvaratoodete arenduse elutsüklit ja erinevust tarkvaraarendusprojekti ning toote arenduse vahel. Osaleja õpib eristama teenuse ja toote kontseptsioone, mõistab nende seoseid ning saab ülevaate tarkvaraarenduse ja -toodete elutsüklist.

Käsitletakse tarkvaraprojektide juhtimise põhimõtteid, sealhulgas rollide ja vastutuste jaotust, projekti planeerimist ning vajalikke ressursse ja dokumente. Koolitusel pööratakse tähelepanu ka tarkvara testimise põhimõtetele ja tööriistadele ning pikaajalise hoolduse ja arenduse mõjule projektides.

Osaleja saab teadmised, kuidas tõhusalt juhtida teenuse- ja tarkvaraarendust, rakendades agiilseid juhtimisvõtteid ning toetades meeskonnatööd. Koolitus aitab mõista juhi rolli ning jagab praktilisi teadmisi, et edukalt suunata arendusprotsessi digiühiskonnas.

Rohkem informatsiooni projekti kohta leiate siit: https://www.bcskoolitus.ee/projekt/koolitusprogramm-tark-tellija/

Õppe maht

Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi 

Iseseisev õpe: 4 akadeemilist tundi (tuleb läbida enne kontaktkoolitust) 

Kokku: 11 akadeemilist tundi 

Õppekavarühm

0413 Juhtimine ja haldus 

Sihtgrupp 

Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusala asutuste keskastmejuhid, teenuste juhid ja tooteomanikud. 

Eeldused koolitusel osalemiseks 

Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust Digiriigi Akadeemias: 

Peamised teemad 

  • Teenusemajandus 
  • Agiilse juhtimise alused 
  • Tarkvaratoodete agiilne arendamine ja juhtimine 
  • Juhi roll eduka tarkvaratoote arendamise elutsüklis 
  • Tarkvaraprojekti juhtimise alused 

Metoodika 

  • Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib  teooria iseseisvalt Digiriigi Akadeemias  
  • Loeng, praktilised näited, arutelud 
  • Mängustamine (nt Kahoot, Slido jms) 
  • Kogemusõpe (1-2-4-All meetod) 
  • Töötoad 
  • Harjutused  
  • Simulatsioon 

Õpiväljundid 

  • Osaleja saab aru, mida tähendab digiühiskonnas teenuste pakkumine, mis selleks tarvis ning, mis on õnnestumise ja ebaõnnestumise valemid. 
  • Osaleja eristab teenuse ja toote kontseptsioone ja saab aru nende seostest.  
  • Osaleja mõistab tarkvaratoodete ja tarkvaraarenduse projektide olemust ja erinevusi.  
  • Osaleja mõistab juhi rolli ja vastutust digiühiskonnas teenuse ja tarkvaratoote arendamise elutsüklis ning suudab rakendada tõhusaid juhtimisstrateegiaid.  
  • Osaleja oskab üldiselt rakendada agiilseid meetodeid tarkvaraarenduses ja juhtida inimressursse tõhusalt. 
  • Osaleja omandab tarkvaraprojektide juhtimise alused – teab, mis rollid, mida teevad.  
  • Osaleja teab tarkvara testimise eesmärki, põhitõdesid ja omandab esmased tööriistad.  
  • Osaleja oskab välja tuua tarkvaratoodete pikaajalise arenduse ja hoolduse olulisuse ning selle mõju projektiplaani koostamisele.  
  • Teab projektiplaani osiseid ning teab, milliseid ressursse on vaja planeerida  
  • Osaleja teab, millised on vajalikud dokumendid/kirjeldused tarkvaraarenduses. 

Koolituste toimumise kuupäevad ja registreerimine RTIP keskkonnas

  • 21. august (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 11. september (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 02. oktoober (Tartu) – registreerumise LINK
  • 09. oktoober (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 30. oktoober (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 13. november (Tartu) – registreerumise LINK
  • 27. november (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 04. detsember (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 10. detsember (Tallinn) – registreerumise LINK

 

Teenuste juhtimine infoühiskonnas – BCS Koolitus

Koolitus annab osalejatele arusaamise digiühiskonnas teenuste pakkumise olemusest, mõjuteguritest ja edu eeldustest. Õpitakse tundma makromajanduse trende teades, et see mõjutab avalike teenuse loomist ja pakkumist.

Koolitus käsitleb teenuse juhtimise põhikomponente, juhtimise eesmärke, võtmerolle ja erinevate osapoolte ülesandeid. Osalejad õpivad, mida tähendab olla „tark tellija“ ning kuidas väärtust loovaid teenuseid mõtestada – kellele ja kuidas tegelikult väärtust luuakse.

Koolitus tutvustab ka tööriistu ja meetodeid kliendi vajaduste kaardistamiseks, teenuste tulemuslikkuse hindamiseks ning kvaliteedi juhtimiseks. Koolitus toetab teadmiste rakendamist nii strateegilisel kui operatiivsel tasandil, mis aitaks luua kasutajakeskseid ning tulemuslikke teenuseid.

Rohkem informatsiooni projekti kohta leiate siit: https://www.bcskoolitus.ee/projekt/koolitusprogramm-tark-tellija/

Õppe maht

Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi  

Iseseisev õpe: 4 akadeemilist tundi (tuleb läbida enne kontaktkoolitust) 

Kokku: 11 akadeemilist tundi 

Õppekavarühm

0413 Juhtimine ja haldus

Sihtgrupp 

Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusala asutuste tippjuhtkond ja keskastmejuhid.

Eeldused koolitusel osalemiseks 

Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust Digiriigi Akadeemias: 

Kontaktkoolituse teemad 

  • Teenusmajandus 
  •  Makromajanduse trendid (mis meie ümber toimub ja kuidas see meid mõjutab?) 
  • Teenusjuhtimine 
  • Väärtust loova teenuse põhimõtted  
  • IT teenuste juhtimise põhimõtted 

Metoodika 

  • Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib  teooria iseseisvalt Digiriigi Akadeemias  
  • Loeng, praktilised näited, arutelud 
  • Mängustamine (nt Kahoot, Slido jms) 
  • Kogemusõpe (1-2-4-All meetod) 
  • Töötoad 
  • Harjutused  

Õpiväljundid 

  • Osaleja oskab tuvastada ja analüüsida peamisi makromajanduse trende, mis mõjutavad avalikku sektorit ja majandust tervikuna ning, kuidas see mõjutab riigis digiteenuste pakkumist.  
  • Osaleja saab aru mida tähendab digiühiskonnas teenuste pakkumine, mis selleks tarvis ning, mis on õnnestumise ja ebaõnnestumise valemid. 
  • Osaleja saab aru, mis on tema roll digiühiskonnas asutuses, mis pakub avalikusele (digi)teenuseid.  
  • Osaleja mõistab lõppkasutajale väärtust pakkuva tarkvaratoote juhtimise olulisust ja teab, miks seda peab rakendama avalikus sektoris ning mis on erinevate osapoolte rollid selle saavutamiseks. 
  • Osaleja teab sobivaid meetodeid ja tööriistu, et hinnata ja mõõta kliendile väärtust loova teenuse juhtimise tulemuslikkust, oskab kirjeldada asutuse lõppklienti ning teab meetodeid lõppkliendi tegelike vajaduste väljaselgitamiseks.  
  • Osaleja teab teenuste kvaliteedinäitajate üldisi põhimõtteid.  
  • Osaleja suudab kasutada (IT) teenusjuhtimise põhiteooriaid, et mõista ja hallata avaliku sektori teenuseid. 

Koolituste toimumise kuupäevad ja registreerimine RTIP keskkonnas

  • 11. juuni (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 07. august (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 13. august (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 14. august (Tallinn) – registreerumise LINK
  • 28. august (Tartu) – registreerumise LINK