Kubernetes Fundamentals

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad teadmised ja praktilise läbimängu kogemuse konteinervirtualiseerimisest, teenuskonteineritest ning konteinersüsteemide haldamisest Kubernetese abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik teenuste ja serverisüsteemide administraatorid. Kasuks tuleb kergema Linuxi käsurea tundmine.

Õppevahendid: Linuxi operatsioonisüsteemil toimiv arvuti, millel on õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.

Programm:

Päev 1

Konteinervirtualiseerimine docker/podman baasil

  • Virtualiseerimise ülesanded, konteinervirtualiseerimine, ajaloost ja hetkeseisust
  • Konteinervirtualiseerimise ideoloogia, teenuste ühildamine
  • Konteinerite repod, rakendamisinfo repodes
  • Konteineri loomine ja rakendamine
  • Dockeri/Podmani installeerimine
  • Dockerfile – konteineri “kokaraamaturetsept”
  • Docker compose – konteinerisüsteemi “kokaraamat”
  • Podmani ja Dockeri erinevused ja sarnasused
  • Konteinerite võrgud
  • Konteinerite volüümid
  • Dockeri/Podmani kasutusjuhud, eelised ja miinused

Päev 2

Kubernetes – Olemus ja kasutamine

  • Mis on Kubernetes, milliseid eesmärke püstitab ja kuidas neid realiseerib
  • Master, Node, Desired state, deklaratiivkeel ja selle eesmärgid
  • Mõisted pod (konteiner), service (teenus), deployment (keskkond)
  • Minikube Windows/Linux keskkondades
  • Kubernetese käsitsi installeerimine
  • Konteinerid ja nende replikad
  • Teenused. Teenuse loomine iteratiivselt ja deklaratiivselt
  • Salvestuspind Kuberneteses – virtuaalkettad, kleimid ja klassid

Päev 3 

Kubernetes – Administreerimine ja automatiseerimine

  • Helm, Kubernetese paketihaldur
  • Erinevad võrgunduse ja salvestuslahendused
  • Kubernetese uuendamine
  • Monitooring
  • Kasutajate ja komponentide ligipääsude haldamine
  • Teenuste automaatne paigaldamine Kubernetesesse

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 27 tundi sh 15 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.
Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Andmete analüüs ja visualiseerimine

Kui teie eesmärk on teha suur samm edasi oma karjääriredelil või tõsta oma väärtust tööturul, siis üks suurepärastest võimalustest on viia oma oskused andmetega töötamisel täiesti uuele tasemele. Sellel mitme mooduliga kursusel saate kõik vajalikud teadmised alustades andmete korrastamisest, koondamisest kuni visualiseerimiseni välja. Aitab igavatest tulpadest ja segastest numbrite rodust.

Osalejad saavad esmased oskused andmete koondamiseks, analüüsimiseks ja visualiseerimiseks MS Exceli, Power Query ja Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kellel on vaja arvutada ja jälgida võtmenäitajaid (KPI-d), saada ülevaade ja koostada kokkuvõtteid erinevates tabelites olevatest andmetest ning visualiseerida graafikute ja maatriksite abil suuri andmehulkasid.

Eelduseks Exceli kasutamise oskus algtasemel (Exceli töökeskkond ei ole võõras; oskab sisestada tabelisse andmeid; saab aru, mis on tabel; oskab teha lihtsamaid arvutusi kasutades lahtrite aadresse).

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Osaleja võib kasutada oma personaalset arvutit. Programmidest peab olema peal: MS Excel 2016 või uuem versioon, Power BI Desktop (tasuta versioon).  

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. 

Koolituse programm: 

Moodul 1 (15 – 16.01.2021 9:00-16:30)

MS Excel edasijõunutele (16 akadeemilist tundi)

  • Töökeskkonna (MS Excel) kohaldamine
  • Dünaamiliselt seotud tabelite koostamine erinevatele töölehtedele:
    • töölehtede grupeerimine
    • valemid erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • absoluutne- ja suhteline aadress valemites, tekstivalemid
    • funktsioonide kasutamine (nt SUM, SUMIF, IF, AVERAGE, ROUND, MAX, MIN, COUNT, VLOOKUP, TODAY jt)
    • tabeli põhjalikum kujundamine, kujunduse kopeerimine
    • diagrammide koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
    • tingimuslik kujundamine (Conditional Formatting)
    • piirangute seadmine andmete sisestamisel
  • Eesmärgistatud otsing (Goal Seek)
  • Faili, töölehe ja tabeli kaitsmine
  • Ridade, veergude ja valemite peitmine
  • Tabelite analüüs:
    • ridade, veergude külmutamine, töölehe tükeldamine
    • suure tabeli printimine
    • veergude jagamine ja ühendamine
    • sorteerimine
    • filtreerimine
    • vahekokkuvõtted
    • risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 2 (23.01.2026 9:00-12:15)

MS Excel edasijõudnutele praktikum (4 akadeemilist tundi)

Tabelite loomine

  • Töölehtede märgistamine
  • Valemite koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
  • Absoluutse- ja suhtelise aadressi kasutamine valemites
  • Tekstivalemite moodustamine
  • Funktsioonide kasutamine (tingimus, statistika, otsing)
  • Piirangute seadmine andmete sisestamisel (Data Validation)
  • Tabeli põhjalikum kujundamine (Format Cells)
  • Tingimusliku kujundamise (Conditional Formatting) kasutamine
  • Diagrammide koostamine erinevatelt töölehtedelt
  • Eesmärgistatud otsingu (Goal Seek) kasutamine
  • Andmete kaitsmine 

 Tabelite analüüsimine

  • Ridade ja veergude külmutamine
  • Suure tabeli printimine
  • Veergude jagamine ja ühendamine
  • Sorteerimine
  • Filtreerimine
  • Vahekokkuvõtted

Risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Moodul 3 (30.01.2026 9:00-17:00)

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil (9 akadeemilist tundi)

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Päiste määramine
    • Andmetüüpide määramine
    • Tühjade lahtrite täitmine
  • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tingimuslaused
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

 Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Moodul 4 (18 – 20.02.2026 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Rakenduse paigaldamine, erinevad litsentsitüübid
  • Töökeskkond
  • Andmete toomine Power BI-sse Power Query päringute abil
    • Andmete korrastamine
    • Andmetüüpide määramine
    • Andmekvaliteedi kontrollimine
  • Andmemudeli loomine
    • Tabelite vahelised seosed, seosetüübid
    • Mittevajalike väljade peitmine
    • Uute mõõdete arvutamine (measures) DAX funktsioonide abil (SUM, COUNT, SUMX, CALCULATE, FILTER, ALL, SAMEPERIODLASTYEAR…)
  • Väljade kujundamine (komakohad, tuhandete eraldajad, rahasümbolid, kuupäeva näitamise võimalused)
  • Raporti loomine (visuaalide loomine töölauale)
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Kujundamise võimalused ( skaalad, andmesildid, värvid, tekstifondid, skaala liugur…)
      • Analüüsijoonte lisamine (eesmärk, keskmine, miinimum…)
      • Mitme kategooriaga diagrammid, kategooriates liikumine
    • Geograafilise asukohaga diagrammid
      • Asukoha tüübi määramine
      • Asukoha parandamine algandmetes
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
      • Tingimuslik kujundus
    • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill down) ja selle seadistamine
    • Visuaalide omavahelise interaktiivsuse seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Järjehoidjate kasutamine
  • Kuupäevatabeli loomine ja sidumine olemasoleva andmemudeliga
  • Töölaua jagamise võimalused veebikeskkonnas

Moodul 5 (18 – 20.03.2026 9:00-16:30)

Andmeanalüüs Power BI abil edasijõudnutele koos praktikumiga (24 akadeemilist tundi)

  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
  • Rakenduse paigaldamine
  • Töökeskkond
  • Andmemudeli loomine
  • Võtmenäitajad (KPI) 
    • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
    • Tabelid ja maatriksid
  • Graafikud
    • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
    • Geograafilise asukohaga diagrammid 
      • Asukoha tüübi määramine
      • Punktid kaardil
      • Piirkonnad
  • Tabelid ja maatriksid
  • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
    • Viilutajad
    • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
    • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
  • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
  • Visualiseerimisobjektide kujundamine
    • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine 
    • Skaalade seadistamine
    • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina…)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Metrics (Power BI Service võimalused eesmärkide ja kriitiliste tulemuste jälgimiseks)

Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 77 tundi sh 50 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Power BI põhi- ja edasijõudnute kursus koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kahest moodulist koosneval koolitusel saavad osalejad põhjalikud teadmised võimekast tööriistast, mis hõlbustab läbimõeldud ja eesmärgistatud otsuste tegemist. Power BI-ga saab andmeid koguda, korrastada, ühendada andmemudeliks,  visualiseerida ning jagada ettevõtte töötajatega .Lisaks saavad osalejad teadmised, kuidas luua kasutajatele interaktiivseid raporteid MS Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad põhjalikke oskusi, kuidas kasutada Power BI rakendust andmeanalüüsi töövahendina.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Power BI Desktop rakendus.

Programm:

Õppetöö toimub kahes moodulis:

Power BI põhikursus koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 18.02 – 20.02.2026

Power BI edasijõudnutele koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 18.03 – 20.03.2026

  • Päringute loomine Power Queryga
    • Andmete importimine erinevatest allikatest
      • Veebist
      • Andmebaasist
      • Tekstifailidest
      • Exceli tabelitest
      • Facebookist, Outlookist…
    • Tabelite ühendamine
      • Tabelite liitmine
      • Andmete võtmine teisesest tabelist ehk tabelite sidumine
    • Andmete korrastamine
      • Filtreerimine ja sorteerimine
      • Päiste määramine
      • Veergude ühendamine ja tükeldamine
      • Andmetüüpide määramine
      • Risttabelist (Pivot)  tavatabeli tegemine
      • Arvutustega veergude lisamine
    • Päringute värskendamine ja redigeerimine
    • Funktsioonid päringutes (“M”-funktsioonid)
      • Tingimuslaused
      • Formaadi muutmise funktsioonid
      • Ajafunktsioonid
      • Tekstifunktsioonid
      • Statistikafunktsioonid
  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
    • Rakenduse paigaldamine
    • Töökeskkond
    • Andmemudeli loomine
    • Võtmenäitajad (KPI)
      • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
      • Tabelid ja maatriksid
    • Graafikud
      • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Geograafilise asukohaga diagrammid
        • Asukoha tüübi määramine
        • Punktid  kaardil
        • Piirkonnad
    • Tabelid ja maatriksid
    • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
      • Viilutajad
      • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
      • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
    • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
    • Visualiseerimisobjektide kujundamine
      • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine
      • Skaalade seadistamine
      • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina.)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 48 tundi sh 30 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Power BI edasijõudnutele

3-päevane Power BI edasijõudnutele koolitus tutvustab võimsat tööriista, mis aitab hõlbustada läbimõeldud otsuste tegemist. Tegemist jätkukursusele Power BI põhikursus.
Osalejad saavad teadmised, kuidas luua kasutajatele interaktiivseid raporteid MS Power BI abil.
Koolitus sisaldab ka praktikumi viimasel päeval.  

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes oskavad juba lihtsamaid raporteid Power BI-s koostada, aga soovivad raportite loomisel kasutada keerukamaid lisavõimalusi või arvutada DAX funktsioonide abil uusi võtmenäitajaid. Samuti on koolitusele oodatud kõik Power BI põhikursusel osalenud.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Power BI Desktop rakendus.

Programm:

  • Andmete importimine Power Query abil (andmete korrastamine, päringute ühendamine)
  • Andmemudeli loomine (andmemudeli tüübid, seoste tüübid, ühe- ja mitmesuunaline filter)
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina…)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 24 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 15 tundi)

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisvate praktiliste harjutuste.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud iseseisvad praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus. 

Lektori CV

Klientide tagasiside:

“Koolitus oli väga sisukas ja tehniline ja andis palju uusi teadmisi. Ülesehitus väga hea. Koolitaja väga pädev.”

“Väga hea koolitaja ja väga kasulik/praktiline sisu.”

IT-administraatori baasõpe

-päevase koolituse käigus saavad osalejad järgnevad teadmised:

  • IT administraatori roll ja otstarve suurtes kui ka väikestes ettevõtetes
  • Seosed teiste lähedalt seotud rollidega ettevõttes
  • Võtmeoskused ja isikuomadused, mida arendada
  • Keskmise, hea ja erakordse administraatori erinevused
  • Peamised alustava administraatori  töörutiinid, töövahendid ja tööprotsessid
  • Kuidas ja kust leida tööks vajalikku infot
  • Universaalsed vajaminevad tehnilised oskused

Koolitusele on oodatud:

  • IT-valdkonnas tööd alustanu, kes soovib karjääriarengu eesmärgil omandada olulisi teoreetilisi taustateadmisi – nt valkdonna terminoloogia ja olulised tegevusprintsiibid.
  • IT-spetsialisti taustaga inimene, kes soovib areneda edasi IT-administraatori suunale.
  • Iseseisvalt IT valdkonda tudeerinud inimene, kes soovib oma teadmisi ja oskusi IT administreerimisel süvendada.

Õppevahendid: Internetiühendusega arvuti. Soovi korral võib osaleja kasutada oma isiklikku arvutit, mis toetab mingit virtualiseerimisplatvormi.

Programm:

1 päev
IT-administraatori ameti iseärasused

  • Administraatori roll ja otstarve, seonduvad rollid
  • Töö iseärasused erineva suurusega ettevõtetes
  • Administraatorite tegevusalad ja olulised oskused
  • Kuidas leida endale sobiv tee administraatorina
  • Töövahendid ja vajaliku info leidmine
  • Peamised tööprotsessid ja rutiinid:
    • Dokumenteerimine
    • Monitooring
    • Varundus
    • Keskhaldus
    • Kasutajatugi
    • Muudatuste haldus

2 päev
Universaalsed tehnilised oskused

  • Rikkeotsing
  • Tõrgete analüüs ja lahendamine
  • Turvapõhimõtted, Zero Trust
  • Virtualiseerimine, Hyper-V / VMWare näitel
  • Pilveteenused, Azure ja Microsoft 365 näitel
  • Automatiseerimine, Powershelli näitel
  • Kaughaldus, Intune näitel

3 päev
Võrgundus

  • OSI mudel
  • TCP/IP protokollid
  • IP v4 ja v6
  • Traadiga ja traadita võrgud
  • Levinumad võrguseadmete tüübid
  • Kaugtöö ja kodukontori tugi, VPN
  • Võrguühenduste testimine ja veaotsing

4 päev
Serverid ja teenused

  • Windows Server
  • Linux, Ubuntu näitel
  • Kasutajad ja grupid – Active Directory ja Entra ID
  • Faili- ja printserver, Windowsi näitel
  • Meili- ja rühmatööteenused

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 32 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 18 tundi)
Loeng, rühmatööd ja praktilised harjutused.

Hindamismeetod: Praktiliste tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi tagasisidestatud praktiliste harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud iseseisvad praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Certified Agile Leadership 2 (CAL-2)

After Certified Agile Leadership (CAL-1) program, you start to practice and dance, and you build deeper desire to understand agile capabilities to dominate the market, deliver maximum value to customers, and achieve their goals.

Support your organization with agile leadership skills that drive those capabilities.

In the Certified Agile Leader® 2 course, you’ll find out how to expand your earlier agile leadership learning to organizational structure, design, strategy, delivery, and further advance your own professional growth.

Certified Agile Leadership 2 (CAL 2)

In CAL 2, you’ll deepen your understanding of the key capabilities, behaviors, and practices of agile leadership, learning how to drive rapid adaptation, customer focus, and responsiveness to change across your organization.

Building on the foundation of CAL 1, the CAL 2 program helps you understand how to deliver greater value to customers, execute organizational strategies effectively, and lead people and teams toward desired outcomes using agile leadership principles.

This workshop is designed for passionate leaders looking to elevate themselves, their teams, and their organizations to the next level.

Who should take this workshop?

The program is beneficial to:

  • Managers in organizations where agile and scrum transformation takes place
  • Product leaders, delivery leads, project leaders, and leaders of all kinds who are passionate about growing self-leadership and supporting teams, products and organizations
  • Agile Coaches, change leaders who want to develop themselves and support their leaders and organizations
  • Pre-requisite – participants to CAL 2 should have completed CAL 1 program. If you don’t have CAL 1 yet, please reach out to us for Certified Agile Leadership pathway program, which includes both CAL 1 and CAL 2 programs.

Inclusives:

1. Scrum Alliance CAL 2 certifications.

2. 18 PDUs and/or SEUs that can be used to renew PMP and SA membership respectively

Workshop Topics

  • Organizational Structure and Design
    • Vision, Mission, Values, Culture and Org Performance
    • Org strategy and execution
    • Org structure and design principles and application
    • Org culture and value delivery
  • Organization Transformation
    • Org structure and transformation
    • Value and metrics for continuous value delivery and structure enhancements
    • Change management to achieve strategy execution
  • Leadership Competencies
    • People management and development
    • Decision-making to a collaborative leader
    • Advance with feedback for others and self-improvement
    • Navigating through conflicts
    • Influence for outcome
    • Taking self-leadership to the next level
  • Next steps

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s LinkedIn

Certified Agile Facilitator (CAF)

The Certified Facilitator (CF) program is to grow participants’ mindset, knowledge and ability in the area of professional facilitation. Effectively facilitating a group or team toward co-created, meaningful and committed outcomes is a core agile coaching competency as well asa a skill necessary for effective leadership.

(veel …)

Certified Agile Leadership (CAL-1)

The Scrum Alliance Certified Agile Leadership (CAL) program helps leaders build a comprehensive understanding of Agile principles, guiding them on how to support and lead Agile transformations, and how to leverage Agile to achieve organizational goals. The program combines education and practice to develop agile leadership competence and maturity.

Begin with our Certified Agile Leadership (CAL-1) program, which covers the essentials of Agile, personal development, and how to support teams and organizations. Progress to CAL-II to further deepen your knowledge, apply your skills, and share your Agile leadership experiences.

Certified Agile Leadership – 1 (CAL-1)

The CAL-1 program equips our leaders with everything related to being a fantastic leader in an agile context and the AI driven world. Our unique AI Augmented Certified Agile Leadership program aims to enhance and expand positive human impact by equipping leaders with the skills to lead and support teams and organizations effectively, and embracing AI in the VUCA context.

This workshop is designed for two different categories of participants: one is for managers and executives who want to develop their organization, the other is for agile coaches and change leaders who want to support their organization and leaders to go through organization development. Also, don’t forget – everyone is a leader, and everyone can benefit from our CAL-1 leadership program.

Who should take this workshop?

The training will be beneficial to:

  • Managers in organizations where agile and scrum transformation takes place
  • Agile Coaches, change leaders who want to developed themselves and support their leaders and organizations

Inclusives:

1. Scrum Alliance CAL-I certifications.

2. 18 PDUs and/or SEUs that can be used to renew PMP and SA membership respectively

Workshop Topics

  • Evolution of Everything
    • Management trends and fitting business environment
    • Evolution of organizations
  • Complex Adaptive System (C.A.S.)
    • Organiation as a C.A.S.
    • Excel in VUCA environment with Cynefin framework
  • Leadership Agility
    • Essence of Leadership Agility
    • Types of Leadership Agility and Levels of Leadership Agility
  • Self-leadership
    • Growth mindset
    • Neuroscience insights
    • The art of feedback and sefl-development
    • Cognitive Reappraisal
    • Behaviour loop
  • Growing teams
    • Using extrinsic and intrinsic motivators to support teams
    • Supporting teams via experiments
    • Working with common team challenges
  • Develop Organizations
    • Common agile challenges at organization levels
    • Fostering a Culture of Continuous Improvement
    • Culture assessment
    • Culture, leadership and strategy
  • Agile Approaches to Transformation
    • Patterns of Agile Transformations
    • A System approach to organization improvement
    • Creating organization experiments
    • Lead continuous improvement in C.A.S.
  • Excelling in the Business Environment
    • Product excellence and organization strategy
    • Excel in the business environment with innovations.
  • Agile leadership manifestos
  • Next steps

The workshop allows participants to gain insights on agile leadership and equipped with concepts, tools and practices for self-improvements and the development of the organization. Upon completion of the workshop, you will be ready to start your journey to become a great Certified Agile Leader!

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s LinkedIn

Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO)

As a Certified Scrum Product Owner® (CSPO®), you’ve been taught the Scrum terminology, ceremonies, and principles that enable you to fulfill the role of Product Owner on a Scrum team. You’re focused on maximizing business value and prioritization, and understand how to do the best possible job to satisfy key stakeholders. One of your priorities should be your own success! Becoming Agile is a lifelong journey and incorporating Scrum values and Agile principles into your world of work takes diligence, patience, and a commitment to continuous improvement.

To further enhance your knowledge and skills, the next step is achieving an Advanced Certified Scrum Product Owner™ (A-CSPO™) certification from Scrum Alliance®. This advanced offering is ideal for a Certified Scrum Product Owner who already has one year of experience working as a Product Owner on a Scrum team.

As a Product Owner, you know there are rarely enough hours in the day to do what really matters — building really great products for your customers and end users. With our new role-specific educational program, you’ll learn specific tools and techniques so you can truly deliver the business value that matters. You’ll gain new skills and deepen your knowledge in these areas, and most importantly, you’ll learn how to say “yes” to your career by saying “no.”

Who should take the course?

This course if for Certified Scrum Product Owners (CSPO) who are looking for the next level of growth.

  • Managers who want to help your organization build fantastic products
  • Product management and portfolio management professionals
  • Project management professionals
  • Business stakeholders
  • UX and CX practitioners, and business analysts
  • Product development team members
  • Product Owners, Scrum Masters, and agile coaches

The Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO) workshop requires previous Scrum Product Owner knowledge and experience. All attendees must have the Certified Scrum Product Owner certification (CSPO) and with some practice prior to this workshop.

Course Content

  • Product Essentials
    • Product basics
    • Product life cycle concept and corrsponding strategy
  • Empathizing Customers and Users
    • Perform customer research
    • Interview and tips for insightful interview
  • Advanced Product Assumption Validation
    • Cognitive biases and their impacts to product
    • Hypothesis Driven Development (HDD)
    • Compare different HDD approaches
    • Incorporating HdD into Scrum framework
    • Develop HDD and design validation plans
  • Advanced Purpose and Strategy
    • Developing product vision and strategies
    • Advanced roadmapping and its development
    • Advanced product planning and forecasting
    • Release planning
  • Advanced Product Backlog Management
    • Model and measure value for product
    • Advanced Product Backlog Ordering
    • Linking Product Backlog Ordering to product Strategy
    • Enhancement of slicing user story techniques
  • Product Owner Core Competencies
    • Skills, capabilities and practices of a Product Owner
    • Mindset of a Product Owner
      • Maximizing outcome and minimizing output
    • Facilitation skills of a Product Owner
    • Advanced stakeholder collaboration
      • Identify stakeholders and key stakeholder groups
      • Stakeholder management techniques
      • Collaboration methods and decision making with stakeholders
    • Advanced Development Team collaboration
      • Define technical debts
      • Technical practices to help improve quality and ways of working
      • Practice value maximization per sprint
    • Collaboration with multiple development
      • Recognize scaling manifestos
      • List scaling frameworks
      • Working with dependencies
  • Next steps for product owners

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s LinkedIn

Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO)

As a Certified Scrum Product Owner® (CSPO®), you’ve been taught the Scrum terminology, ceremonies, and principles that enable you to fulfill the role of Product Owner on a Scrum team. You’re focused on maximizing business value and prioritization, and understand how to do the best possible job to satisfy key stakeholders. One of your priorities should be your own success! Becoming Agile is a lifelong journey and incorporating Scrum values and Agile principles into your world of work takes diligence, patience, and a commitment to continuous improvement.

To further enhance your knowledge and skills, the next step is achieving an Advanced Certified Scrum Product Owner™ (A-CSPO™) certification from Scrum Alliance®. This advanced offering is ideal for a Certified Scrum Product Owner who already has one year of experience working as a Product Owner on a Scrum team.

As a Product Owner, you know there are rarely enough hours in the day to do what really matters — building really great products for your customers and end users. With our new role-specific educational program, you’ll learn specific tools and techniques so you can truly deliver the business value that matters. You’ll gain new skills and deepen your knowledge in these areas, and most importantly, you’ll learn how to say “yes” to your career by saying “no.”

Who should take the course?

This course if for Certified Scrum Product Owners (CSPO) who are looking for the next level of growth.

  • Managers who want to help your organization build fantastic products
  • Product management and portfolio management professionals
  • Project management professionals
  • Business stakeholders
  • UX and CX practitioners, and business analysts
  • Product development team members
  • Product Owners, Scrum Masters, and agile coaches

The Advanced Certified Scrum Product Owner (A-CSPO) workshop requires previous Scrum Product Owner knowledge and experience. All attendees must have the Certified Scrum Product Owner certification (CSPO) and with some practice prior to this workshop.

Course Content

  • Product Essentials
    • Product basics
    • Product life cycle concept and corrsponding strategy
  • Empathizing Customers and Users
    • Perform customer research
    • Interview and tips for insightful interview
  • Advanced Product Assumption Validation
    • Cognitive biases and their impacts to product
    • Hypothesis Driven Development (HDD)
    • Compare different HDD approaches
    • Incorporating HdD into Scrum framework
    • Develop HDD and design validation plans
  • Advanced Purpose and Strategy
    • Developing product vision and strategies
    • Advanced roadmapping and its development
    • Advanced product planning and forecasting
    • Release planning
  • Advanced Product Backlog Management
    • Model and measure value for product
    • Advanced Product Backlog Ordering
    • Linking Product Backlog Ordering to product Strategy
    • Enhancement of slicing user story techniques
  • Product Owner Core Competencies
    • Skills, capabilities and practices of a Product Owner
    • Mindset of a Product Owner
      • Maximizing outcome and minimizing output
    • Facilitation skills of a Product Owner
    • Advanced stakeholder collaboration
      • Identify stakeholders and key stakeholder groups
      • Stakeholder management techniques
      • Collaboration methods and decision making with stakeholders
    • Advanced Development Team collaboration
      • Define technical debts
      • Technical practices to help improve quality and ways of working
      • Practice value maximization per sprint
    • Collaboration with multiple development
      • Recognize scaling manifestos
      • List scaling frameworks
      • Working with dependencies
  • Next steps for product owners

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Lecturer’s LinkedIn