PRAKTIKUM MS Excel edasijõudnutele

Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse MS Excel edasijõudnutele ja samuti kõik, kes pole veel kursusel käinud, aga soovivad proovida iseseisvalt leida lahendusi MS Exceli edasijõudnute taseme harjutustele

Programm:

Tabelite loomine

  • Töölehtede märgistamine
  • Valemite koostamine erinevatel töölehtedel paiknevatest andmetest
  • Absoluutse- ja suhtelise aadressi kasutamine valemites
  • Tekstivalemite moodustamine
  • Funktsioonide kasutamine (tingimus, statistika, otsing)
  • Piirangute seadmine andmete sisestamisel (Data Validation)
  • Tabeli põhjalikum kujundamine (Format Cells)
  • Tingimusliku kujundamise (Conditional Formatting) kasutamine
  • Diagrammide koostamine erinevatelt töölehtedelt
  • Eesmärgistatud otsingu (Goal Seek) kasutamine
  • Andmete kaitsmine

Tabelite analüüsimine

  • Ridade ja veergude külmutamine
  • Suure tabeli printimine
  • Veergude jagamine ja ühendamine
  • Sorteerimine
  • Filtreerimine
  • Vahekokkuvõtted
  • Risttabeli koostamine ja muutmine (Exceli tabelist)

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 4 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 3,5 tundi)

NB! Praktikumil osalemine toimub oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada meie arvutit!

Praktikumi lõpetaja saab tõendi osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Võimalus praktiseerida Excel omandatud teadmisi omas tempos koos võimalusega küsida juhendajalt infot, väga hea õppimise vorm”

PRAKTIKUM MS Excel põhikursus

Praktikum pakub Sulle võimalust oma koolitusel saadud teadmisi ja oskusi veel kinnitada tehes läbi erinevaid praktilisi harjutusi endale sobivas tempos. Iga harjutuse juures on näidisfailid ja juhendid ning klassis nõustamas ja aitamas oma ala proff. Praktikumi läbides saad juurde kindlust ja kaasa näidisfailid, mis on suureks abiks edaspidiste tööde tegemisel.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes on läbinud kursuse MS Excel põhikursus ja samuti kõik, kes pole veel kursusel käinud, aga soovivad proovida iseseisvalt leida lahendusi MS Exceli põhikursuse taseme harjutustele

Programm:

  • Arvutused, valemid ja funktsioonid;
  • Andmete märgistamine;
  • Tabelite kujundamine;
  • Diagrammide koostamine ja kujundamine;
  • Tabeli ettevalmistus väljatrükiks;
  • Töö suure andmetabeliga;

Andmete sorteerimine ja filtreerimine.

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 4 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 3,5 tundi)

NB! Praktikumil osalemine toimub oma arvutiga. Palun andke meile teada, kui soovite kasutada meie arvutit!

Praktikumi lõpetaja saab tõendi osalemise kohta.

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Võimalus praktiseerida Excel omandatud teadmisi omas tempos koos võimalusega küsida juhendajalt infot, väga hea õppimise vorm”

Andmete importimine ja analüüsimine Power Query ja Pivot Tabel abil

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad oskused, kuidas rakenduse Power Query abil saab erinevatest andmeallikatest andmeid importida, omavahel ühendada, korrastada ning lõpuks Pivot Table abil analüüsida.

Sihtgrupp: Koolitusele on oodatud kõik, kellel vajadus luua andmetest raporteid ja kokkuvõtteid ning saadud tulemusi võrrelda ja analüüsida. Koolitusel osalemine eeldab Exceli kasutuskogemust baastasemel.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.

Programm:

Andmete importimine ja korrastamine Power Query abil:

  • Power Query töökeskkond
  • Andmete importimine erinevatest allikatest (veebilehelt, Exceli- ja tekstifailist, andmebaasist, kaustast, …)
  • Andmete korrastamine
    • Struktuuri korrastamine
    • Veergude tükeldamine ja ühendamine
    • Asendused
    • Filtrid
    • Unpivot
    • Tühjade lahtrite täitmine
    • Arvutusveeru loomine (M-funktsioonid)
  • Tabelite ühendamine päringute abil (ühendamis- ja liitmispäringud)
  • Päringute värskendamine (manuaalne ja automaatne)

Kokkuvõtete ja raportite koostamine liigendtabeliga Pivot Table

  • Millal ja milleks liigendtabelit kasutada
  • Liigendtabeli ehitus
    • Lihtsa liigendtabeli moodustamine
    • Nõuded algandmetele
    • Andmete valimine
    • Väljade lisamine raportisse
    • Raporti filtri kasutamine
    • Andmete uuendamine
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli puhvri jagamine teistele liigendtabelitele 
    • Liigendtabeli ümberpaigutus
  • Liigendtabeli kohandamine
    • Väljade grupeerimine
    • Visuaalsed muudatused raportis
    • Kokkuvõtte-funktsiooni valik raportis (SUM; COUNT; AVERAGE; STDEV jm)
    • Vahekokkuvõtete lisamine ja eemaldamine
    • Vahekokkuvõtete arvutusvõimalused (kumulatiivsed summad, protsendid…)
    • Uued arvutusväljad ja arvutusväärtused liigendtabelis (Calculated field, Calculated item)
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis (Slicer)
  • Andmete kuvamine liigendtabelis 
    • Väljade grupeerimine
    • Väljade ümberpaigutus raportis
    • Andmete sorteerimise võimalused liigendtabelis
    • Filtreerimise võimalused liigendtabelis
    • Liigendtabeli raporti andmete kuvamine diagrammina
    • Tingimusliku kujundamise kasutamine liigendtabelis
  • Eraldi paiknevate tabelite analüüs liigendtabeliga

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on  9 tundi sh 6  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.
Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.
Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.
Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.
Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Kliendi tagasiside:

“Koolituse sisu oli hästi üles ehitatud. Praktiline ja teoreetiline käsi-käes. Lihtne oli jälgida ja kaasa teha. Head praktilised ja asjalikud näited, mis reaalselt võivad tööalaselt ette tulla. Koolitaja suutis oma tarkusi hästi edasi anda. Väga meeldis ja tuleks kindlasti mõnele teisele IT alasele koolitusele BCSi veel.”

Power BI põhi- ja edasijõudnute kursus koos praktikumiga

Koolituse eesmärk: Kahest moodulist koosneval koolitusel saavad osalejad põhjalikud teadmised võimekast tööriistast, mis hõlbustab läbimõeldud ja eesmärgistatud otsuste tegemist. Power BI-ga saab andmeid koguda, korrastada, ühendada andmemudeliks,  visualiseerida ning jagada ettevõtte töötajatega .Lisaks saavad osalejad teadmised, kuidas luua kasutajatele interaktiivseid raporteid MS Power BI abil.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad põhjalikke oskusi, kuidas kasutada Power BI rakendust andmeanalüüsi töövahendina.

Õppevahendid: Windows operatsioonisüsteemi arvuti. Power BI Desktop rakendus.

Programm:

Õppetöö toimub kahes moodulis:

Power BI põhikursus koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 08.06 – 10.06.2026

Power BI edasijõudnutele koos praktikumiga 3 päeva (24 tundi) 17.08 – 19.08.2026

  • Päringute loomine Power Queryga
    • Andmete importimine erinevatest allikatest
      • Veebist
      • Andmebaasist
      • Tekstifailidest
      • Exceli tabelitest
      • Facebookist, Outlookist…
    • Tabelite ühendamine
      • Tabelite liitmine
      • Andmete võtmine teisesest tabelist ehk tabelite sidumine
    • Andmete korrastamine
      • Filtreerimine ja sorteerimine
      • Päiste määramine
      • Veergude ühendamine ja tükeldamine
      • Andmetüüpide määramine
      • Risttabelist (Pivot)  tavatabeli tegemine
      • Arvutustega veergude lisamine
    • Päringute värskendamine ja redigeerimine
    • Funktsioonid päringutes (“M”-funktsioonid)
      • Tingimuslaused
      • Formaadi muutmise funktsioonid
      • Ajafunktsioonid
      • Tekstifunktsioonid
      • Statistikafunktsioonid
  • Andmete visualiseerimine töölaual (Dashboard) Power BI Desktop abil
    • Rakenduse paigaldamine
    • Töökeskkond
    • Andmemudeli loomine
    • Võtmenäitajad (KPI)
      • Võtmenäitajate ja kokkuvõtete arvutamine
      • Tabelid ja maatriksid
    • Graafikud
      • Dünaamilised tulp-, joon-, sektordiagrammid
      • Geograafilise asukohaga diagrammid
        • Asukoha tüübi määramine
        • Punktid  kaardil
        • Piirkonnad
    • Tabelid ja maatriksid
    • Filtreerimise võimalused – Veelgi põhjalikum!
      • Viilutajad
      • Visuaali-, lehe- ja raportifiltrid
      • Sissevaated (Drill) ja selle seadistamine
    • Kohandatud visuaalide importimine (uued diagrammid, pildid…)
    • Visualiseerimisobjektide kujundamine
      • Fondid, värvid, graafikutele objektide lisamine ja eemaldamine
      • Skaalade seadistamine
      • Dünaamiliste joonte lisamine
  • DAX funktsioonide kasutamine
    • Uute võtmenäitajate arvutamine (tingimus-, aja-, teksti- viitamis- ja filtrifunktsioonid), näiteks: võrdlus eelmise perioodiga, YTD, erinevus keskmisest, liikuv keskmine, top5, osakaalud…)
    • Kiirmõõdikud
    • Veeru lisamine DAX funktsioonide abil
    • Tabeli lisamine DAX funktsioonide abil
    • Mõõdikute kasutamine visuaalide kujundamisel
  • Raporti disainimine (tingimuslik kujundamine, järjehoidjate kasutamine raporti kasutajaliidese loomisel, nuppude kasutamine, välja väärtuste kasutamine parameetrina.)
  • Hierarhiate ja andmegruppide loomine ja kasutamine
  • Drill Down filtreerimise seadistamine
  • Row Level Security (andmeridade vaatamise õiguste määramine)
  • Raporti ja töölaua jagamise võimalused Power BI Service keskkonnas

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom. Koolituse maht on 48 tundi sh 30 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab:

  • Lõunat või kohvipausi (poole päeva puhul) koolituskeskuses
  • 2-nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust peale koolituse lõppu

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Microsoft 365 Administrator (MS-102T00-A)

This course covers the following key elements of Microsoft 365 administration: Microsoft 365 tenant management, Microsoft 365 identity synchronization, and Microsoft 365 security and compliance.

(veel …)

Administering Microsoft Exchange Server (MOC#20345 baasil)

4-päevane kursus Microsofti ametliku koolituse MOC#20345 baasil on mõeldud spetsialistidele, kes soovivad õppida tundma Exchange 2016 ja 2019 e-postiserveri funktsionaalsust, seadistamist ja haldamist ettevõtte keskkonnas.

Koolituse eesmärk on anda osalejale Exchange 2016 ja 2019 e-posti serveri paigalduse ja seadistamise oskused.

Sihtgrupp: Koolitusele ootame IT-spetsialiste, kel on kogemused ettevõtte arvutivõrgu ja domeeniteenuse haldamisel ning serverite administreerimisel.

Programm:

  • Exchange serveri planeerimine ja paigaldus
  • Exchange serveri haldus
  • Vastuvõtuobjektide loomine ja haldamine
  • Exchange objektide haldus kasutades käsurida (Powershell)
  • Kliendiühenduste planeerimine ja haldamine
  • Kõrgkäideldavuslahenduste planeerimine ja seadistamine
  • E-postiteenuste taastamine
  • Sõnumite tranpordi seadistamine
  • Sõnumivahetuse turvamine
  • Turvaline haldamine ja auditeerimine
  • Exchange seire ja diagnostika
  • Exchange Online paigalduse rakendamine ja haldus

Õppemeetodid: Praktiline harjutus, iseseisev töö.

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Hind sisaldab:

Lektori CV

Administering System Center Configuration Manager (MOC#20703-1BC)

This four-day course describes how to use Configuration Manager and its associated site systems to efficiently manage network resources. In this four-day course, you will learn day-to-day management tasks, including how to manage applications, client health, hardware and software inventory, operating system deployment, and software updates by using Configuration Manager. You also will learn how to optimize System Center Endpoint Protection, manage compliance, and create management queries and reports. Additionally, this course, in conjunction with Microsoft Official Course 20703-2B, helps certification candidates prepare for Exam 70-703: Administering System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration.

This course is for experienced information technology (IT) professionals, typically described as Enterprise Desktop Administrators (EDAs). These EDAs deploy, manage, and maintain PCs, devices, and applications across medium, large, and enterprise organizations. A significant portion of this audience uses, or intends to use, the latest release of Configuration Manager to manage and deploy PCs, devices, and applications.

This course also is for individuals who are interested in taking Exam 70-703: Administering System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration. Courses 20703-1B and 20703-2B, or equivalent knowledge and skills, are necessary to prepare for this exam.

Õppemeetod: Praktilised harjutused, iseseisev töö.

Hindamismeetod: Iseseisvate tööde sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisva praktilise töö.

Hind sisaldab:

Automating Administration with PowerShell (AZ-040T00)

This course provides students with the fundamental knowledge and skills to use PowerShell for administering and automating administration of Windows servers. This course provides students the skills to identify and build the command they require to perform a specific task. In addition, students learn how to build scripts to accomplish advanced tasks such as automating repetitive tasks and generating reports.

Prerequisites:

  • Experience with Windows networking technologies and implementation.
  • Experience with Windows Server administration, maintenance, and troubleshooting.

Program:

  • Module 1: Getting started with Windows PowerShell
  • Module 2: Windows PowerShell for local systems administration
  • Module 3: Working with the Windows PowerShell pipeline
  • Module 4: Using PSProviders and PSDrives
  • Module 5: Querying management information by using CIM and WMI
  • Module 6: Working with variables, arrays, and hash tables
  • Module 7: Windows PowerShell scripting
  • Module 8: Administering remote computers with Windows PowerShell
  • Module 9: Managing Azure resources with PowerShell
  • Module 10: Managing Microsoft 365 services with PowerShell
  • Module 11: Using background jobs and scheduled jobs

Target audience: This course is intended for IT Professionals who are already experienced in general Windows Server, Windows client, Azure, and Microsoft 365 administration, and who want to learn more about using Windows PowerShell for administration. No prior experience with any version of PowerShell or any scripting language is assumed. This course is also suitable for IT Professionals already experienced in server administration, including Microsoft Exchange Server, Microsoft SharePoint Server, and Microsoft SQL Server.

Learning methods: Practical exercise, independent work.
Assesment methods: Execution of independent work.
Assesment form: Independent practical tasks on relevant topics.

Price includes coffee breaks and lunch

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lecturer’s Linkedin

Äri- ja süsteemianalüüsi baaskoolitus

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad teadmised ja oskused, et iseseisvalt läbi viia ja dokumenteerida äri- ja süsteemianalüüsi.

Üheksast päevast koosnev kursus katab ära järgmised teemad:

  • ülevaade IT projektidest ja analüüsi teostavatest rollidest, kasutatavatest tehnikatest;
  • dokumenteerimise korraldamine;
  • ärianalüüs, sh nõuete ja protsesside analüüs koos praktiliste ülesannete läbitegemisega;
  • IT-süsteemide arhitektuuri ülevaade;
  • süsteemianalüüsi erinevad tehnikad koos praktiliste ülesannete läbitegemisega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Kursus on mõeldud kõigile ametitele, kes teostavad oma organisatsioonis äri- ja süsteemianalüüsi või soovivad sellesse rolli liikuda (näiteks ärianalüütik, süsteemianalüütik, tooteomanik, tootejuht, lahenduse arhitekt, IT projektijuht). Varasem kogemus äri- ja süsteemianalüüsis on kasulik, kuid mitte nõutav.

Õppevahendid: Arvuti, millel on ligipääs internetile ning millele on installeeritud Microsoft Office’i tarkvara või vastav analoog nagu Draw.io, Miro vms.
Osalejal, kellel puudub vajalik õppevahend, on võimalus see BCS Koolituselt rentida. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Üle Teamsi ühinejatel on soovitav lisaks eelkirjeldatud arvutile kasutada kahte monitori – ühes Ms Teams ja teisel eelnevalt kirjeldatud programmid harjutuste tegemiseks.

Programm:
Kursus koosneb üheksast moodulist

Moodul 1: Ärianalüüsi kontekst 21.04.2026

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Produktiivse koostöö põhimõtted
  • Ärianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest ärianalüüsiga seonduvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 2: Kvaliteedijuhtimine 28.04.2026

  • Eesmärgistamine
  • Riskide analüüs
  • Osapoolte analüüs

Moodul 3: Ärianalüüsi alusoskused 05.05.2026

  • Mõistete haldamine
  • Ärireeglid, mittefunktsionaalsed nõuded
  • Andmete kaardistamine

Moodul 4: Ärianalüüsi põhioskused 12.05.2026

  • Protsesside kaardistamise tehnikad
  • Protsesside optimeerimine
  • Analüüsi tulemi üleandmine

Moodul 5: Süsteemianalüüsi kontekst 21.05.2026

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Süsteemianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest süsteemianalüüsiga seostuvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 6: Nõuete ja kasutajaliidese analüüs 28.05.2026

  • Funktsionaalsed nõuded
  • Mittefunktsionaalsed nõuded
  • Kasutajaliidese analüüs

Moodul 7: Taustakomponentide analüüs 04.06.2026

  • Ülevaade IT süsteemide arhitektuurist
  • Funktsionaalsete komponentide struktureerimine
  • Funktsionaalsuse voogude modelleerimine

Moodul 8: Andmebaasi disain 11.06.2026

  • Ülevaade andmehalduse põhimõtetest
  • Relatsiooniliste andmebaaside mõisted
  • Andmemudeli mustrid
  • Andmemudeli loomine ja optimeerimine

Moodul 9: Integratsioonide analüüs 18.06.2026

  • Peamised integratsioonimustrid
  • JSON ja XML andmete kirjeldamise keeled
  • Integratsiooni kaardistamine
  • APIde ja integratsioonide spetsifikatsioonid

Kõigil koolituspäevadel on nii teoreetilised kui ka praktilised osad, mis annavad hea ülevaate õpitavatest teadmistest.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Teams. Mõlemal juhul on tagatud ligipääs õppematerjalidele ja praktilistele ülesannetele.

Koolituse maht on 81 tundi sh 41  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas (3 EAP)

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Koolituse hind sisaldab osalemist, õppematerjale, vajadusel koolitusarvuti kasutust, samuti kohvipause ja lõunasööke koolituskeskuses õppivatele osalejatele.

Tagasiside eelmistelt koolitustelt:

Alustavalt ärianalüütikult: “See koolitus aitas mul aru saada, kuidas erinevad teemad kokku sobivad ja seostada oma ülikoolis õpitut päriseluga. Sain palju nippe, kuidas oma tööd paremini teha!”

Kogenud süsteemianalüütikult:“Iga teema juures sain uusi mõtteid ja nippe, kuidas erinevatele teemadele läheneda. Kaja jagatud kogemuslood ja praktilised näpunäited aitasid paremini lahti mõtestada ka oma tööd ja kuidas seda teha parimal viisil.”

IT-väliselt inimeselt, kes tellib IT-lt projekte: ”Tänu sellele koolitusele sain paremini aru, kuidas IT-ga koostööd teha, mida erinevad rollid IT-s teevad ning mida nad minult ootavad millises projekti etapis. Oskan nüüd ennetada mõnesid tekkida võivaid probleeme ja olla IT-le parem koostööpartner. Samuti oskan nüüd paremini lugeda jooniseid, mida IT-inimesed on mulle varemgi näidanud.”

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus ( IT juhtimine).

Äri- ja süsteemianalüüsi baaskoolitus

Koolituse eesmärk: Osalejad saavad teadmised ja oskused, et iseseisvalt läbi viia ja dokumenteerida äri- ja süsteemianalüüsi.

Üheksast päevast koosnev kursus katab ära järgmised teemad:

  • ülevaade IT projektidest ja analüüsi teostavatest rollidest, kasutatavatest tehnikatest;
  • dokumenteerimise korraldamine;
  • ärianalüüs, sh nõuete ja protsesside analüüs koos praktiliste ülesannete läbitegemisega;
  • IT-süsteemide arhitektuuri ülevaade;
  • süsteemianalüüsi erinevad tehnikad koos praktiliste ülesannete läbitegemisega.

Sihtrühm ja eelteadmised: Kursus on mõeldud kõigile ametitele, kes teostavad oma organisatsioonis äri- ja süsteemianalüüsi või soovivad sellesse rolli liikuda (näiteks ärianalüütik, süsteemianalüütik, tooteomanik, tootejuht, lahenduse arhitekt, IT projektijuht). Varasem kogemus äri- ja süsteemianalüüsis on kasulik, kuid mitte nõutav.

Õppevahendid: Arvuti, millel on ligipääs internetile ning millele on installeeritud Microsoft Office’i tarkvara või vastav analoog nagu Draw.io, Miro vms.
Osalejal, kellel puudub vajalik õppevahend, on võimalus see BCS Koolituselt rentida. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Üle Teamsi ühinejatel on soovitav lisaks eelkirjeldatud arvutile kasutada kahte monitori – ühes Ms Teams ja teisel eelnevalt kirjeldatud programmid harjutuste tegemiseks.

Programm:
Kursus koosneb üheksast moodulist

Moodul 1: Ärianalüüsi kontekst 03.02.2026

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Produktiivse koostöö põhimõtted
  • Ärianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest ärianalüüsiga seonduvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 2: Kvaliteedijuhtimine 10.02.2026

  • Eesmärgistamine
  • Riskide analüüs
  • Osapoolte analüüs

Moodul 3: Ärianalüüsi alusoskused 17.02.2026

  • Mõistete haldamine
  • Ärireeglid, mittefunktsionaalsed nõuded
  • Andmete kaardistamine

Moodul 4: Ärianalüüsi põhioskused 26.02.2026

  • Protsesside kaardistamise tehnikad
  • Protsesside optimeerimine
  • Analüüsi tulemi üleandmine

Moodul 5: Süsteemianalüüsi kontekst 12.03.2026

  • Analüüsi teostavad rollid ja vastutusalad
  • Süsteemianalüüsi dokumentatsiooni haldamine
  • Ülevaade olulisematest süsteemianalüüsiga seostuvatest raamistikest ja standarditest

Moodul 6: Nõuete ja kasutajaliidese analüüs 19.03.2026

  • Funktsionaalsed nõuded
  • Mittefunktsionaalsed nõuded
  • Kasutajaliidese analüüs

Moodul 7: Taustakomponentide analüüs 26.03.2026

  • Ülevaade IT süsteemide arhitektuurist
  • Funktsionaalsete komponentide struktureerimine
  • Funktsionaalsuse voogude modelleerimine

Moodul 8: Andmebaasi disain 02.04.2026

  • Ülevaade andmehalduse põhimõtetest
  • Relatsiooniliste andmebaaside mõisted
  • Andmemudeli mustrid
  • Andmemudeli loomine ja optimeerimine

Moodul 9: Integratsioonide analüüs 09.04.2026

  • Peamised integratsioonimustrid
  • JSON ja XML andmete kirjeldamise keeled
  • Integratsiooni kaardistamine
  • APIde ja integratsioonide spetsifikatsioonid

Kõigil koolituspäevadel on nii teoreetilised kui ka praktilised osad, mis annavad hea ülevaate õpitavatest teadmistest.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Teams. Mõlemal juhul on tagatud ligipääs õppematerjalidele ja praktilistele ülesannetele.

Koolituse maht on 81 tundi sh 41  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas (3 EAP)

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Koolituse hind sisaldab osalemist, õppematerjale, vajadusel koolitusarvuti kasutust, samuti kohvipause ja lõunasööke koolituskeskuses õppivatele osalejatele.

Tagasiside eelmistelt koolitustelt:

Alustavalt ärianalüütikult: “See koolitus aitas mul aru saada, kuidas erinevad teemad kokku sobivad ja seostada oma ülikoolis õpitut päriseluga. Sain palju nippe, kuidas oma tööd paremini teha!”

Kogenud süsteemianalüütikult:“Iga teema juures sain uusi mõtteid ja nippe, kuidas erinevatele teemadele läheneda. Kaja jagatud kogemuslood ja praktilised näpunäited aitasid paremini lahti mõtestada ka oma tööd ja kuidas seda teha parimal viisil.”

IT-väliselt inimeselt, kes tellib IT-lt projekte: ”Tänu sellele koolitusele sain paremini aru, kuidas IT-ga koostööd teha, mida erinevad rollid IT-s teevad ning mida nad minult ootavad millises projekti etapis. Oskan nüüd ennetada mõnesid tekkida võivaid probleeme ja olla IT-le parem koostööpartner. Samuti oskan nüüd paremini lugeda jooniseid, mida IT-inimesed on mulle varemgi näidanud.”

Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus ( IT juhtimine).