AI töötuba andme-, finants- ja riskianalüütikule

Kolmel pealelõunal toimuvas AI töötoas saab koolitatav uusi teadmisi, kuidas AI abil kasutada andmeanalüütiku ja andmeinseneri tasemega võrreldavaid andmeanalüüsivõtteid. Töötoa käigus saab selgeks, kuidas edukalt sooritada keskmisest keerukamaid andmeanalüüsi ülesandeid. Praktilistest harjutustest koosnev koolitus on mõeldud organisatsioonide töötajatele, kes kasutavad erinevaid andmeanalüüsivõtteid ja -tööriistu, et lahendada finants- ja/või riskide halduse ning vastavuskontrolliga seotud probleeme.

Tuuakse välja ka põhilised AI-ga töötamisel kaasnevad riskid.

Õpituba toimub  koostöös KPMG spetsialistidega.

Õpituba toimub ainult klassiruumis kohapeal.

Õpituba toimub kolmel järjestikusel pealelõunal 14:00 – 17:00

Sihtrühm ja eelteadmised: Õpituba on suunatud organisatsioonide töötajatele, kes kasutavad andmeanalüüsivõtteid ja -tööriistasid, et lahendada finants- ja/või riskide halduse ning vastavuskontrolliga seotud probleeme.
Programmeerimisoskused ei ole osalemiseks nõutavad.

Õppevahendid: Koolitusel osalejal peab olema kaasas enda sülearvuti. Peab omama kehtivat eraisiku Google kontot 3 GB vaba mäluruumiga.

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:
Sissejuhatus ja andmeanalüüs Google Colabis AI-ga

  • Sissejuhatus AI toega andmeteadus ja -analüüsi kasutades Google Colab tööriista;
  • Google Colabi kasutamine: kasutajaliides, võimalused ja piirangud;
  • Vabavaraliste tööriistade andmehaldusriskid organisatsiooni andmete kasutamise korral.

Harjutus: Programmikoodi ja sisu genereerimine, andmeobjektide (dataframe) andmetabeli genereerimine AI-ga.

Harjutus: Andmeallikate kasutamine ja andmetöötlus

  • Failide kasutamine tabeltöötluses kasutades ilmastiku avaandmeid AI-ga
  • Energeetika hinnaandmete töötlus
  • API seadistamise ja automaatpäringute koostamine AI-ga, kasutades API päringu dokumentatsiooni ning päringuobjekti tabeliks liigendamist
  • Ilmaandmete ja energeetika hinnaandmete kokkuvõtmine ja regressioonianalüüs AI-ga

Äriandmete töötlus AI-ga

  • Soovitused AI tööriistade kasutamiseks vastavalt organisatsioonis olemasolevatele andmetele

Harjutus: Simuleeritud raamatupidamisandmete töötlus AI-ga tuvastamaks riskikohti

  • Andmete genereerimine prompt’ide ja Pythoni koodiga AI abil
  • Tabelandmete töötlus AI toel riskide tuvastamiseks
  • Äriregistri avaandmete keskkond, API päringu seadistamine
  • Äriregistri SOAP päringudokumentatsiooni põhine töötlus ning API funktsiooni koostamine, päritud andmeobjekti tabeliks liigendamine
  • Andmete analüüs Äriregistri päringute toel riskide tuvastamiseks

Harjutus: Dokumendi vastavuskontroll AI-ga

  • Riigiteataja õigusaktide otsing ja potentsiaalsete ning asjakohaste õigusaktide tuvastamine
  • Riigiteataja õigusaktide allalaadimine ja teksti ekstraktimine automatiseeritud AI-ga
  • Regulaaravaldisi kasutava tekstivõrdlusanalüüsi funktsiooni ja dokumendianalüüs AI-ga

Osalejad saavad kaasa iseseisvaks õppimiseks õppevideosid ja ligipääsu õppekeskkonnale.

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda tulles klassiruumi BCS Koolitus Aia 7, Tallinn.

Auditoorne töö klassikeskkonnas 12 tundi (sh 8 tundi praktilisi harjutusi)

Hindamismeetod: Õpiväljundite saavutamist ei hinnata.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetajale väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab:

  • Kohvipausi koolituskeskuses
  • Lisamaterjalina õppevideod
  • Ligipääs spetsiaalsesse õppekeskkonda

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Loe lähemalt lektori kohta.

Küberturvalisuse koolitus

Koolituse eesmärgiks on kasutaja tähelepanu juhtimine tulipunktis olevatele küberrünnaku liikidele ja anda ülevaade võimalikest tulevikuohtudest.

Koolituse jaoks vajalikud eelteadmised: arvutioskus tavakasutaja tasemel, orienteerumine vähemalt mõnes sotsiaalvõrgustikus ja otsimootori kasutamise oskus.

Programm:

  • Hetkeolukord maailmas
  • Andmeturbe olemus
  • Internet
    • Mis on küberkuritegevus?
    • Viirused
    • Mis on viirusetõrje ja kuidas ta töötab?
    • Enimlevinud ründed
    • Social Engineering
    • WiFi ja VPN
    • Sotsiaalmeedia – kuidas seal käituda?
  • Elektronpost
    • Milline on e-kirja teekond?
    • Kuidas tagada turvalisus dokumentide saatmisel?
  • Oma arvuti turvaline kasutamine
    • Paroolide loomise ja hoiustamise ideoloogia
  • Telefoni/nutitelefoni/tahvelarvuti turvaline kasutamine
  • Kuidas kaitsta oma koduarvutit?

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Klassikoolitustel oleme omalt poolt võtnud kasutusele kõik ettevaatusabinõud, et koolitustel osalemine oleks teile meeldiv ja turvaline kogemus.

Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.

 

Õppemeetodid: Loeng, arutelu, praktiline harjutus
Hindamismeetod: Õpitulemuste saavutamist ei hinnata
Hindamiskriteerium:

BCS Koolitus pakub soovijatele rentimiseks arvuteid ja monitore. Vaata pakkumist.

Hind sisaldab:

  • 2 nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Küberturvalisuse koolitus

Koolituse eesmärgiks on kasutaja tähelepanu juhtimine tulipunktis olevatele küberrünnaku liikidele ja anda ülevaade võimalikest tulevikuohtudest.

Koolituse jaoks vajalikud eelteadmised: arvutioskus tavakasutaja tasemel, orienteerumine vähemalt mõnes sotsiaalvõrgustikus ja otsimootori kasutamise oskus.

Programm:

  • Hetkeolukord maailmas
  • Andmeturbe olemus
  • Internet
    • Mis on küberkuritegevus?
    • Viirused
    • Mis on viirusetõrje ja kuidas ta töötab?
    • Enimlevinud ründed
    • Social Engineering
    • WiFi ja VPN
    • Sotsiaalmeedia – kuidas seal käituda?
  • Elektronpost
    • Milline on e-kirja teekond?
    • Kuidas tagada turvalisus dokumentide saatmisel?
  • Oma arvuti turvaline kasutamine
    • Paroolide loomise ja hoiustamise ideoloogia
  • Telefoni/nutitelefoni/tahvelarvuti turvaline kasutamine
  • Kuidas kaitsta oma koduarvutit?

Koolitusel saab osaleda nii klassis kui ka veebi teel.

Klassikoolitustel oleme omalt poolt võtnud kasutusele kõik ettevaatusabinõud, et koolitustel osalemine oleks teile meeldiv ja turvaline kogemus.

Veebikoolitusel saab osaleda  videokonverentsi keskkonnas Zoom. Koolituse keskkonda sisenemise link koos juhendiga saadetakse koolitusele registreerujatele enne koolitust. Hoolsa õpilasena pääsed „klassiruumi“ 15 min enne koolituse algust, et kõik vajalik (pilt, mikrofon ja vestlus) häälestada. Väga tervitatav on kahe ekraani kasutamise võimalus (kui ei ole, saab hakkama ka ühega). Koolituse käigus tehakse läbi praktilisi harjutusi, mis eeldab osaleja interaktiivset panustamist.

 

Õppemeetodid: Loeng, arutelu, praktiline harjutus
Hindamismeetod: Õpitulemuste saavutamist ei hinnata
Hindamiskriteerium:

BCS Koolitus pakub soovijatele rentimiseks arvuteid ja monitore. Vaata pakkumist.

Hind sisaldab:

  • 2 nädalast e-õppe platvormi Skillaby kasutusõigust

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektori CV

Edukas digiajastu töötaja

Koolituse eesmärk: Osalejad lihvivad ja kaasajastavad oma arvuti tavakasutaja oskusi lähtuvalt digiajastust tuleneva tööiseloomu muutusest ning samal ajal kaasates sinna uusi, enamlevinud digilahenduste võimalusi.

Sihtrühm ja eelteadmised:

Koolitusele on oodatud kõik aktiivsed arvutikasutajad, kelle oskused on mõnevõrra vananenud ning kes saaksid kaasaegsete oskustega oma tööd kiirendada ja efektiivistada.

Lisaks üldisele arvutioskusele peaks koolitusel osaleja olema varasemalt kokku puutunud Microsoft Office kontoritarkvaraga (dokumentide loomine ja redigeerimine Wordis, lihtsamate esitluste loomine PowerPointis).

Hea on ka töökogemus Exceliga, baasteadmised Exceli tööpõhimõtetest ning programmis lihtsamate valemite kasutamisoskus.

Õppevahendid:

Osalejal läheb vaja töötava mikrofoni ja kaameraga arvutit, võimalusel lisaekraani, stabiilset internetiühendust. Microsoft Office365 programmide litsentsi olemasolu.

Programmid, mida koolitusel kasutatakse:

  • PowerPoint
  • Word
  • Excel
  • Outlook
  • SharePoint
  • Teams
  • Onedrive
  • Power Automate (Microsoft 365-ga kaasnev tasuta versioon)
  • Microsoft Power BI (tasuta versioon) 

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega.

Programm:

  • Office365 põhikomponentide täiendõpe
    • Word
    • Excel
    • Outlook
    • PowerPoint
  • Küberturbe põhimõtted
    • Ülevaade internetiohtudest
    • Viiruste ja küberrünnete erinevad liigid
    • Ohtude vältimine
    • Paroolid, varukoopiad, kust ja kellelt saab abi!
  • Sujuva meeskonnatöö korraldamine üle veebi
    • MS Teams, MS Sharepoint
      • Tekstivestluste haldamine
      • Töörühmade haldamine
      • Videokoosolekute korraldamine
    • Slack, Trello
      • Keskkonna seadistamine
      • Meeskondade loomine, koostöö korraldamine
      • Tööprotsesside loomine
  • Sharepoint kui dokumentatsioonihalduslahendus
    • Olemasolevate dokumentide paigutamine ühisesse pilvehoidlasse
    • Dokumentide samaaegne redigeerimine
    • Versiooniajaloo haldamine
    • SharePointi sünkroonimine oma arvutisse
  • Töövoogude automatiseerimine
    • Power Automate tutvustus ja kasutusvõimalused
    • Ülevaade erinevat liiki voogudest
    • Mallide kasutamine
    • Veaotsing
  • Andmetöötlus ning andmete visualiseerimine
    • Andmete importimine ja korrastamine Power Query abil
    • Andmemudeli loomine Power BI abil
    • Raportite koostamine ja jagamine Power BI abil
    • Andmete visualiseerimine Power BI abil

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- ja veebikeskkonnas 60 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 40 tundi)

Koolituse esimene ja kolm viimast päeva toimuvad klassiruumis, vahepealsed loengud toimuvad veebikeskkonnas ZOOM.

Hindamismeetod: Praktiliste tööde sooritamine koolikeskkonnas

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi iseseisvate praktilise harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud iseseisvad praktilised harjutused.

Koolituse hind sisaldab:

  • Kursuse esimesel ja viimasel päeval lõunat ja kohvipausi koolituskeskuses
  • Koolitusmaterjale
  • 1 tund üks-ühele konsultatsiooni koolitajaga enda valitud teemal (toimub peale koolitusperioodi)
  • Tunnistust/tõendit koolituse läbimise kohta

Koolituse toimumise kuupäevad:

01.12 9:00 – 16:30
08.12 9:00 – 16:30
15.12 9:00 – 12:15
22.12 9:00 – 16:30
05.01 9:00 – 16:30
12.01 13:15 – 16:30
19.01 9:00 – 16:30
20.01 9:00 – 16:30

Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus.

Lektorite CV-d

AZ-104T00 Microsoft Azure Administrator

Veebinarid toimuvad: 3,7,14,21 ja 28.11.2026

Koolituse eesmärk: Koolitusel osalejad saavad vajalikud põhioskused Microsoft Azure kasutuselevõtuks ja haldamiseks.

4-nädala jooksul toimuv koolitus sisaldab iseseisvat tööd kui ka veebiseminare lektoriga.

Koolitusele on oodatud:

  • Microsoft Azure alustavad administraatorid;
  • ettevõtte IT-spetsialistid;
  • kõik, kes soovivad ettevõttes alustada Azure juurutamist või lihtsalt täiendada oma teadmisi Azure põhiliste haldusoskuste osas. Mõningased kogemused Azure administreerimisega on soovitatavad kursuse edukaks läbimiseks.

Õppevahendid: Osalejal läheb vaja töötava mikrofoni ja kaameraga arvutit, soovitavalt lisaekraani ning stabiilset internetiühendust. Koolitusel on soovitav kasutada Windows operatsioonisüsteemi arvutit.
Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega.

Valdavad inglise keelt tasemel, mis võimaldab iseseisvalt aru saada õppematerjalidest, iseseisvalt õppida ja vajadusel oma mõtteid sõnastada (soovitavalt tase B1).

Programm:

  • Azure haldusvahendid
  • Identiteetide haldus ja halduse juhtimine reeglitega
  • Virtuaalvõrgud, võrgu turvagrupid, võrkude sidumine
  • Nimeteenus, marsruutimine
  • Koormusjaotur, rakenduslüüs, võrgu jälgimine
  • Salvestuskontod, blob ja faili tüüpi salvestus
  • Virtuaalmasinad ja kõrgkäideldavus
  • Veebiserveri teenus ja konteinerid
  • Varundus ja virtuaalmasinate varundamine
  • Probleemilahenduse kiirendamine teavituste abil

Koolitus põhineb Microsofti ametliku koolituse „AZ-104 Microsoft Azure Administrator“ ingliskeelsetel materjalidel.

Õppemeetodid: Koolitus põhineb Microsoft AZ-104T00-A „Microsoft Azure Administrator“ ametlike materjalide ja laborite baasil.

Õppetöö toimub suhtluskanalis MS Teams
Korralised veebinarid toimuvad veebikeskkonnas MS Teams, reedeti, üks kord nädalas, korraga 2 akadeemilist tundi.
Kellaaeg: 9:15-10:45
Erand:
1. sissejuhatav veebinar kestab 1 akadeemiline tund 9:15 – 10:00

Koolituse kogumaht on 33 tundi (4 õppenädalat), seal hulgas:
24 tundi iseseisvat õpet koos praktiliste harjutustega (harjutused on mõeldud teemade kaupa õppetöö toetamiseks ja neid tehakse selleks spetsiaalselt ette valmistatud pilvekeskkonnas asuvates virtuaalmasinates).
9 tundi veebiseminari eksperdiga.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.
Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui koolituse õpiväljundid on saavutatud. See tähendab:

  • sooritab kõik koolituse jooksul etteantud praktilised harjutused;
  • osaleb vähemalt 75% kontakttundides

Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Ligipääsu koolituskeskkonda iseseisvaks õppeks,  suhtluskanalisse Ms Teams ja regulaarseid veebiseminare (koos salvestisega).
Ligipääsu Microsoft AZ-104 kursuse ametlikku õppelaborisse ja vabalt valitud ametliku eksami sooritamist (ei sisalda korduseksami tegemist)

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

AI ja automatiseerimise praktiline häkaton meeskonnale

5-päevane praktiline häkaton-koolitus ettevõtete tiimidele

Hind sisaldab ühe tiimi (maksimum 5 inimest) osalust

Tuleviku võitjad on need ettevõtted, kes suudavad kiiresti ja nutikalt kasutada tehisintellekti ning automatiseerimist oma igapäevatöös. See 5-päevane häkaton-koolitus annab teie tiimile praktilised oskused ja valmis prototüübi, millega saab koheselt äriprotsesse lihtsustada, töömahtu vähendada ja innovatsiooni ellu viia.

Osalejad töötavad ühe või mitme automatiseerimise kasutusjuhtumi kallal, kasutades tööriistu nagu n8n, Make.com või Microsoft Copilot Agent Studio.
Lõplik tööriista valik tehakse koolituse jooksul meeskonna poolt.

PragmatiqAI ja BCS Koolituse koostöös läbiviidav koolitus aitab ettevõtetel viia AI ja automatiseerimine reaalselt tööprotsessidesse, andes tiimile valmis lahenduse ja oskused, kuidas jätkata arendamist või juurutamist ka pärast koolitust.

Koolituse tulemused ja kasu ettevõttele

  • Teie tiimil on päriselt töötav AI/automatiseerimise prototüüp – mitte lihtsalt idee või demo.
  • Tiim omandab võtmeoskused tööprotsesside automatiseerimiseks n8n-i, Make.com’i või MS Copilot Agent Studio abil.
  • Protsessid muutuvad tõhusamaks, väheneb töökoormus ja inimlikud vead.
  • Tekib ühtne visioon, kuidas AI ja automatiseerimist ettevõttes edaspidi rakendada.

Meeskondadel palume kaasa tuua konkreetne äriprobleemi, mille lahendamisele häkatoni jooksul keskendutakse. Probleem sobib häkatonil käsitlemiseks, kui see on:

  • seotud korduvate või ajamahukate tööprotsessidega (nt aruannete koostamine, andmete sisestamine, päringutele vastamine);
  • põhjustab ettevõttes ebaefektiivsust, liigseid kulusid või töökoormuse kasvu;
  • takistab müüki, klienditeenindust või sisekommunikatsiooni;
  • seotud andmete haldamise või dokumentide töötlemisega;
  • olukord, kus ettevõte näeb, et digitaliseerimine või automatiseerimine võiks tuua olulise ajasäästu või kvaliteedivõidu.

Häkatoni käigus realiseeritavad lahendusstsenaariumid võivad olla midagi sellist:

  • Kohandatud vestlusroboti loomine ja ühendamine ettevõtte infosüsteemidega (nt klienditeenindus, personali Q&A, sisemine teadmusbaas).
  • Turundusmaterjalide assistent, mis genereerib sotsiaalmeedia postitusi, e-kirju või pakkumiste tekste.
  • Dokumentide või lepingute automaatne analüüs, kokkuvõtete koostamine ja andmete väljavõte.
  • Arvete, tellimuste või raportite töötlemise töövoog (ERP/CRM integratsiooniga).
  • Müügitöö toe automatiseerimine (nt potentsiaalsete müügikontaktide  eeltöötlus, kliendikirjade koostamine, CRM-i sisestamine).
  • Personali- või finantsprotsesside lihtsustamine (nt kuluaruannete töötlemine, töötajate päringutele vastamine).

Häkatoni järgselt on võimalik jätkata prototüübi piloteerimist ning edasiarendamist (erikokkuleppel kaasates selleks mentoreid).

Kellele on koolitus mõeldud?

  • Keskmised ja suured ettevõtted, kes soovivad kiiresti jõuda reaalse AI ja automatiseerimise tulemuseni.
  • Osaleda saab 3-5-liikmeline meeskond (soovituslik kaasata vähemalt 1 IT inimene, kes saab väljastada ligipääse ning vajadusel omab õiguseid integratsioonide tegemiseks ettevõtte süsteemidesse).
  • Koolitus sobib nii arendus-, müügi-, klienditeenindus-, finants- kui ka tootmistiimidele oma protsesside uuendamiseks.
  • Oodatud on nii IT  kui äripoolega seotud töötajad.  Koolitusel osalemine eeldab eelkõige uudishimu, sihikindlust ja avatud meelt!

Õppevahendid: Windows või macOS operatsioonisüsteemi arvuti, millel on kõik õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:

Koolituse ülesehitus ja sisu

Päev 1: Sissejuhatus AI-automaatikasse ja esimeste assistentide loomine

  • AI ja automatiseerimise maastik: olulisemad platvormid ja tööriistad (n8n, Make.com, MS Copilot Agent Studio). 
  • Tööriistade seadistamine ja esimesed lihtsamad automatiseerimised. 
  • Näited tüüpilistest kasutusjuhtudest ja kiire väärtuse loomisest. 
  • Väljund: tiimil on loodud oma esimene lihtne automatiseerimise töövoog.

Päev 2: Süvitsi tööriistadega ja praktilise oskuste omandamine

  • Automatiseerimisplatvormide ülevaade: n8n, Make.com – võimalused ja loogika.
  • Töövoogude loomine: Samm-sammult praktiline harjutus – iga tiim loob esimese töövoopõhise automatiseeringu (nt lepingute analüüs, arvete töötlemine, raportite koostamine jne).
  • Assistentide integreerimine töövoogu.
  • Probleemide ja protsesside kaardistus: Visualiseerime äriprotsessi või kasutajateekonna (“Map”).
  • Väljund: Iga tiim suudab iseseisvalt automatiseerida lihtsa, ent väärtusliku äriprotsessi.

Päev 3: Lahenduse leidmine ja disain Design Sprinti tehnikatega

  • Loovlahendused (“How Might We”, “Crazy 8s”): Süsteemne ideede genereerimine.
  • Lahenduste valik ja prioriseerimine: Dot voting.
  • Storyboard/User Journey: Lahenduse detailne samm-sammult lahti kirjutamine.
  • Tehniliste vajaduste kaardistus: API-d, ligipääsud, tehnilised eeltingimused.
  • Väljund: Igal tiimil selge ja lahti kirjutatud lahendusidee ning tegevusplaan prototüübiks.

Päev 4: Prototüübi arendus ja tehniline tugi

  • Kogu päev praktilist tööd: Tiimid ehitavad päris prototüübi (töövood, UI, vajadusel front-end vibe-coding platvormil nt Replit).
  • Mentorite ja tehnilise arendaja tugi: Abi probleemide lahendamisel, UX/GUI nõuanded.
  • Esmane testimine, tagasiside.
  • Väljund: Töövõimeline prototüüp, mida saab testida ja kohe katsetada.

Päev 5: Viimistlus, demo ja järgmised sammud

  • Prototüübi lõplik viimistlus: Funktsionaalsuse, UX ja dokumentatsiooni täiendamine.
  • Demo ja esitlused: Iga tiim esitleb oma lahendust (probleem – lahendus – äriväärtus – edasised sammud).
  • Mentorite tagasiside ja soovitused.
  • Reaalne kasutajatest: Vajadusel testimine kolleegidega, struktureeritud tagasiside.
  • Edasiarenduse plaan: Kokkulepe, kas liigutakse piloteerimisele, edasiarendusele, praktikandiga koostööle või laiemale juurutusele.
  • Tunnistused ja jätkutoe võimalus.

Õppemeetodid:

Häkatoni formaat –

  • intensiivne rühmatöö;
  • mentorlus;
  • vahe- ja lõppesitlused.

Koolituse maht on 50  akadeemilist tundi sh 45  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod:

  • praktiliste harjutuste sooritamine;
  • ühine arutelu;
  • mentor vaatab üle lahenduse vastavuse eesmärgile, samuti teostatavuse ja esitluse kvaliteedi.

Hindamiskriteerium:Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine:
Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui:

  • sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused;
  • osaleb 80% õppeajast;
  • osaleb meeskondliku lahenduse valmimises ja esitlemises.

Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab:

  • ühe tiimi (maksimum 5 inimest) osalust;
  • kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Koolitaja Andres Gavriljuk:

Kompetents ja oskused:

  • Digitaliseerimise ja automatiseerimise lahenduste ning infosüsteemide arendamine ja juurutamine üle 6 riiki.
  • Ettevõtete digitaliseerimise juhtimine.
  • Protsesside automatiseerimine ja efektiivsuse optimeerimine.
  • AI-põhised talentide juhtimise lahendused.
  • Innovatiised lahendused EdTech ja FinTech valdkondades.

Kogemus:

  • Asutanud ja kasvatanud mitmeid edukaid tehnoloogiaettevõtteid.
  • Juhtinud automatiseerimise lahenduste väljatöötamist suurtes asutustes (Omniva, KredEx, Eesti Maksu-ja Tolliamet, Rietumu Banka).
  • Aidanud 550+ täiskasvanut liikuda IT-karjääri enda poolt loodud online ülikoolis Cerebrum Hub.
  • Arendanud ja juurutanud AI–infosüsteeme FinTech, EdTech ja riigiettevõtete jaoks.
  • Koolitanud ja nõustanud tehisintellekti juurutamisel selliseid ettevõtteid nagu Luminor, Verston, KMG Infra, LTH-Baas, TalTech ja eLMEK.

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Konfiguratsioonihaldussüsteemid Ansible, Chef ja Puppet

Kolmepäevase koolituse eesmärgiks on anda ülevaade ja praktilised kogemused konfiguratsioonihaldussüsteemidest. Vaadeldakse kolme erinevat platvormi (Ansible, Chef ja Puppet), millega saab hallata Windows, Linux ja Macintosh kliente ning servereid.

Koolitusel saab osaleda ka moodulite kaupa, keskenduses vaid just endale sobiva konfiguratsioonihaldussüsteemi õppimisele.  Igal päeval keskendutakse ühele konkreetsele konfiguratsioonihaldussüsteemile.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad juurutada klientide/serverite tsentraalset haldust ja seadistamist.

Vajalik on algtasemel Linuxi ja/või Windowsi kasutamise- ja admnistreerimiskogemus. Samuti algteadmised operatsioonisüsteemide ülesehitusest ja komponentidest.

Õppevahendid: Linuxi operatsioonisüsteemil toimiv arvuti.

Programm:
1. moodul – Ansible

  • Konfiguratsioonihaldussüsteemidest üldiselt. Seadistuste unifitseerimine, deklaratiivsed keeled
  • Ansible paigaldus, võimalikud lähterepod ja meetodid
  • Ansible ad-hoc käsud. Ansible moodulid.
  • Ansible playbook
  • Kasutaja ja tema rekvisiidid, tarkvara installatsioon, tarkvara teenusena
  • Template (põhi), selle väärtustamine
  • Muutujad ja nende väärtustamine ja prioriteedid  Ansible-s.
  • Ansible Collection kui struktureeritud komplekt haldusjuhendeid. Valmis-collection-id, oma collectioni loomine
  • Turbekomplektid, operatsioonisüsteemi turvamine etteantud kriteeriumite järgi, STIG

2. moodul – Chef

  • Klient-server konfiguratsioonihaldussüsteemi ülesehitus. Tsentraalse serveri eelised ja puudused
  • Sertifikaadipõhine autent, selle rakendamine Chefi keskkonnas
  • Chef Solo, push-põhine lähenemine Chef puhul
  • Chef-i kasutamine Vagranti abil
  • Chefi rakendamisest pilves. Hosted Chef
  • Chef serveri installatsioon
  • Chef kliendi installatsioon
  • Chefi süntaks, Cookbookid
  • Chefi keelendid, muutujad
  • Rakenduse ülesehitamine Chefi põhjal
  • Chef Automate kui etteantud template-dega haldusvahend

3. moodul – Puppet

  • Puppet kui klient-server süsteem
  • Puppet DSL (Domain Specific Language) Ülesehitus, operatsiooni pealiskiht kui konfiguratsiooni unifitseerimise alus, keele komponendid
  • Puppeti moodulid
  • Puppeti kliendi installatsioon, kliendi komponentide vaade puppeti keeles (windows + linux)
  • Puppet ja operatsioonisüsteemi profileerimine (Facter)
  • Puppetserveri installatsioon, klientide lisamine ja eemaldamine
  • Standardiseeritud konfiguratsiooni struktuur – võimalikud eri keskkonnad Live/Test/Dev
  • Puppetforge
  • Hiera kui puppeti konfiguratsioonide infokogum

Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 24 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 15 tundi).

Hindamismeetod: Praktiliste tööde sooritamine koolituskeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist kontrollitakse läbi praktiliste harjutuste koolikeskkonnas.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused. Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemisest.

Hind sisaldab:

  • Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke;
  • Mooduli kaupa koolitusel osalemise soovist tuleb teavitada registreerumisel koolitusasutust.

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

Lektori CV

Praktiline AI rakendamise intensiivkursus tehnilistele spetsialistidele

Spetsiaalselt tehnilistele meeskondadele loodud intensiivne ja praktiline koolitusprogramm annab oskused erinevate AI tööriistade ja rakenduste kasutamiseks. Erinevalt teoreetilistest AI kursustest keskendub  programm AI-lahenduste praktilisele kasutamisele arendustöövoogudes, testimises ja automatiseerimises.

Osalejad õpivad kasutama AI-koodiassistente, rakendama AI-põhist testimist ja looma tõhusaid automatiseerimissüsteeme, et kiirendada ettevõtte arendus- ja tarneprotsesse.

Sihtrühm ja eelteadmised: Koolitusele on oodatud tehnilised spetsialistid, kes tunnevad huvi tehisintellekti rakendamise vastu, näiteks:

  • Tarkvaraarendajad ja programmeerijad
  • DevOps spetsialistid
  • Süsteemiarhitektid
  • Kvaliteedikontrolli insenerid
  • Süsteemianalüütikud
  • Andmebaasi insenerid
  • Tehnilised projektijuhid ja meeskonnajuhid

Õppevahendid: Windows või macOS operatsioonisüsteemi arvuti, millel on õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.
Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:
Tehnilised alused (30 min)

  • AI ja masinõppe põhialused tehnilistele meeskondadele
  • Efektiivne promptimine AI kasutamiseks
  • AI mudelite kasutamise põhimõtted

AI arenduses (1 tund)

  • Kaasaegsed AI-koodiassistendid
  • GitHub Copilot’i kasutusvõimalused
  • Cursor IDE kasutusvõimalused
  • WindSurf kasutusjuhtumid

Dokumentatsioonihaldus (1 tund)

  • Kaasaegsed dokumentatsioonitööriistad
  • Mintlify API dokumentatsiooni jaoks
  • GitHub Copilot tehniliste tekstide kirjutamiseks
  • Notebook LLM

Testimine ja kvaliteedi tagamine (1 tund)

  • AI-põhised testimistööriistad
  • DeepCode turbeanalüüsiks
  • TestSigma testide automatiseerimiseks
  • AI-ga genereeritud testid
  • Turvalisuse testimise täiustamine

AI tööristad prototüüpimiseks (1 tund)

  • Kaasaegsed prototüüpimistööriistad
  • Replit prototüüpimiseks
  • Bolt.diy kasutamine prototüüpimisel

AI-agendid ja automatiseerimine (2 tundi)

  • AI-agentide tööpõhimõtted
  • n8n automatiseerimise võimalused
  • LangGraph rakendamine
  • Agentide orkestreerimise alused

AI-rakendamise ajurünnak (1 tund)

  • AI-rakendamise ideede ajurünnak
  • Edukriteeriumide määratlemine
  • Praktiliste eesmärkide seadmi

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.
Koolituse maht on 8 tundi sh 4 tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod: Praktiliste harjutuste sooritamine ja ühine arutelu.

Hindamiskriteerium: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühist lõunasööki.

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.

Tehisintellekti määrus ja teised olulised õigusnormid IT-valdkonnas 2025

Koolituse eesmärk: 2. augustil 2024 jõustus tehisintellekti käsitlev määrus (EL) 2024/1689, mida hakati osaliselt rakendama juba alates 2. veebruarist 2025

Koolitus annab osalejatele vajalikud teadmised kehtivatest IT-sektori õiguslikest nõuetest, isikuandmete kaitse üldmääruse EL/2016/679 (IKÜM) ning  tehisintellekti üldmääruse EL/2024/1689 (TI-määrus) tingimustes.

Koolitusele on oodatud:

  • IT-spetsialistid (arendajad, süsteemiadministraatorid), kes peavad oma töös arvestama õiguslike regulatsioonidega.
  • IT-ettevõtete juhid ja tellijad, kes soovivad mõista TI  kasutamisele kehtestatud õigusalaseid nõudeid.

Lisaks kõik ülejäänud, kellel on teema vastu huvi.

Varasem õigusalane haridus pole vajalik. Kasuks tulevad baasteadmises IT-süsteemidest ja andmetöötlusest.

Soovituslik lugemine: Isaac Asimovi novell „The Machine That Won the War“, 1961 („Masin, mis võitis sõja“, eesti keeles 1976, kogumik Lilled Allgernonile)

Õppevahendid: Veebis osalemise puhul on vaja veebibrauseriga arvutit  koos Zoomi rakendusega.

Programm:

Õigusnormi selgitus

  • õigusnormide omavaheline seos
  • õigusnormi tõlgendamine

TI-määrus

  • kohaldamisala
  • keelatud kasutusviisid
  • suure riskiga tehisintellektisüsteemid
    • esitatavad nõuded
    • pakkujate ja juurutajate ning muude osaliste kohustused
    • läbipaistvuskohustused
  • üldotstarbelised tehisintellektimudelid
    • liigitamine
    • pakkujate kohustused
    • süsteemse riskiga üldotstarbeliste tehisintellektimudelite pakkujate kohustused
  • turustamisjärgne seire intsidentidest teatamine

Ülevaade privaatsusõiguse õiguslikust reguleerimisest:

  • millised on isiku õigused ja kohustused isikuandmete töötlemisel
  • isikuandmete töötlemise regulatsioonid rahvusvahelisel ja siseriiklikul tasandil
  • isikuandmete töötleja õigused ja kohustused isikuandmete töötlemisel
  • IKÜM isikuandmete kasutamisest uuringutest
  • IT lahenduste vastavus IKÜM nõuetele
  • kuidas on võimalik isikuandmeid töödelda, viia läbi uuringuid, ilma IKÜM nõudeid rikkumata
  • ainult isikuandmete töötlemisele omastest erisustest võrreldes andmeturbega laiemalt. Andmete kaitse (data security) ja isikandmete kaitse (personal data protection) ühisosa ja erinevused.

Õigusaktide andmebaasid

  • Euroopa Liidu teataja kasutamine
  • Riigi Teataja kasutamine
  • kuidas leida omavahel seotud õigusakte
  • muud andmebaasid

Õppemeetodid: Õppetöös saab osaleda klassiruumi tulles või liitudes koolitusega läbi veebikeskkonna Zoom.

Koolituse maht on 8 akadeemilist  tundi.

Hindamismeetod: Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse lõpus teadmiste testiga selleks ettevalmistatud õppekeskkonnas.

Hindamiskriteerium: Test loetakse positiivseks kui 51% vastustest on õiged.

Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui sooritab positiivselt koolituse lõpus tehtud teadmiste testi.  Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab: Materjale

Õppekavarühm: 0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus.

AI ja automatiseerimise praktiline häkaton meeskonnale

5-päevane praktiline häkaton-koolitus ettevõtete tiimidele

Hind sisaldab ühe tiimi (maksimum 5 inimest) osalust

Tuleviku võitjad on need ettevõtted, kes suudavad kiiresti ja nutikalt kasutada tehisintellekti ning automatiseerimist oma igapäevatöös. See 5-päevane häkaton-koolitus annab teie tiimile praktilised oskused ja valmis prototüübi, millega saab koheselt äriprotsesse lihtsustada, töömahtu vähendada ja innovatsiooni ellu viia.

Osalejad töötavad ühe või mitme automatiseerimise kasutusjuhtumi kallal, kasutades tööriistu nagu n8n, Make.com või Microsoft Copilot Agent Studio.
Lõplik tööriista valik tehakse koolituse jooksul meeskonna poolt.

PragmatiqAI ja BCS Koolituse koostöös läbiviidav koolitus aitab ettevõtetel viia AI ja automatiseerimine reaalselt tööprotsessidesse, andes tiimile valmis lahenduse ja oskused, kuidas jätkata arendamist või juurutamist ka pärast koolitust.

Koolituse tulemused ja kasu ettevõttele

  • Teie tiimil on päriselt töötav AI/automatiseerimise prototüüp – mitte lihtsalt idee või demo.
  • Tiim omandab võtmeoskused tööprotsesside automatiseerimiseks n8n-i, Make.com’i või MS Copilot Agent Studio abil.
  • Protsessid muutuvad tõhusamaks, väheneb töökoormus ja inimlikud vead.
  • Tekib ühtne visioon, kuidas AI ja automatiseerimist ettevõttes edaspidi rakendada.

Meeskondadel palume kaasa tuua konkreetne äriprobleemi, mille lahendamisele häkatoni jooksul keskendutakse. Probleem sobib häkatonil käsitlemiseks, kui see on:

  • seotud korduvate või ajamahukate tööprotsessidega (nt aruannete koostamine, andmete sisestamine, päringutele vastamine);
  • põhjustab ettevõttes ebaefektiivsust, liigseid kulusid või töökoormuse kasvu;
  • takistab müüki, klienditeenindust või sisekommunikatsiooni;
  • seotud andmete haldamise või dokumentide töötlemisega;
  • olukord, kus ettevõte näeb, et digitaliseerimine või automatiseerimine võiks tuua olulise ajasäästu või kvaliteedivõidu.

Häkatoni käigus realiseeritavad lahendusstsenaariumid võivad olla midagi sellist:

  • Kohandatud vestlusroboti loomine ja ühendamine ettevõtte infosüsteemidega (nt klienditeenindus, personali Q&A, sisemine teadmusbaas).
  • Turundusmaterjalide assistent, mis genereerib sotsiaalmeedia postitusi, e-kirju või pakkumiste tekste.
  • Dokumentide või lepingute automaatne analüüs, kokkuvõtete koostamine ja andmete väljavõte.
  • Arvete, tellimuste või raportite töötlemise töövoog (ERP/CRM integratsiooniga).
  • Müügitöö toe automatiseerimine (nt potentsiaalsete müügikontaktide  eeltöötlus, kliendikirjade koostamine, CRM-i sisestamine).
  • Personali- või finantsprotsesside lihtsustamine (nt kuluaruannete töötlemine, töötajate päringutele vastamine).

Häkatoni järgselt on võimalik jätkata prototüübi piloteerimist ning edasiarendamist (erikokkuleppel kaasates selleks mentoreid).

Kellele on koolitus mõeldud?

  • Keskmised ja suured ettevõtted, kes soovivad kiiresti jõuda reaalse AI ja automatiseerimise tulemuseni.
  • Osaleda saab 3-5-liikmeline meeskond (soovituslik kaasata vähemalt 1 IT inimene, kes saab väljastada ligipääse ning vajadusel omab õiguseid integratsioonide tegemiseks ettevõtte süsteemidesse).
  • Koolitus sobib nii arendus-, müügi-, klienditeenindus-, finants- kui ka tootmistiimidele oma protsesside uuendamiseks.
  • Oodatud on nii IT  kui äripoolega seotud töötajad.  Koolitusel osalemine eeldab eelkõige uudishimu, sihikindlust ja avatud meelt!

Õppevahendid: Windows või macOS operatsioonisüsteemi arvuti, millel on kõik õigused rakenduste installeerimiseks ja seadistamiseks.

Neil, kellel puudub vajalik arvuti on võimalik seda rentida kokkuleppel BCS Koolitusega. Palume sellest koolitusettevõtet eelnevalt teavitada.

Programm:

Koolituse ülesehitus ja sisu

Päev 1: Sissejuhatus AI-automaatikasse ja esimeste assistentide loomine

  • AI ja automatiseerimise maastik: olulisemad platvormid ja tööriistad (n8n, Make.com, MS Copilot Agent Studio). 
  • Tööriistade seadistamine ja esimesed lihtsamad automatiseerimised. 
  • Näited tüüpilistest kasutusjuhtudest ja kiire väärtuse loomisest. 
  • Väljund: tiimil on loodud oma esimene lihtne automatiseerimise töövoog.

Päev 2: Süvitsi tööriistadega ja praktilise oskuste omandamine

  • Automatiseerimisplatvormide ülevaade: n8n, Make.com – võimalused ja loogika.
  • Töövoogude loomine: Samm-sammult praktiline harjutus – iga tiim loob esimese töövoopõhise automatiseeringu (nt lepingute analüüs, arvete töötlemine, raportite koostamine jne).
  • Assistentide integreerimine töövoogu.
  • Probleemide ja protsesside kaardistus: Visualiseerime äriprotsessi või kasutajateekonna (“Map”).
  • Väljund: Iga tiim suudab iseseisvalt automatiseerida lihtsa, ent väärtusliku äriprotsessi.

Päev 3: Lahenduse leidmine ja disain Design Sprinti tehnikatega

  • Loovlahendused (“How Might We”, “Crazy 8s”): Süsteemne ideede genereerimine.
  • Lahenduste valik ja prioriseerimine: Dot voting.
  • Storyboard/User Journey: Lahenduse detailne samm-sammult lahti kirjutamine.
  • Tehniliste vajaduste kaardistus: API-d, ligipääsud, tehnilised eeltingimused.
  • Väljund: Igal tiimil selge ja lahti kirjutatud lahendusidee ning tegevusplaan prototüübiks.

Päev 4: Prototüübi arendus ja tehniline tugi

  • Kogu päev praktilist tööd: Tiimid ehitavad päris prototüübi (töövood, UI, vajadusel front-end vibe-coding platvormil nt Replit).
  • Mentorite ja tehnilise arendaja tugi: Abi probleemide lahendamisel, UX/GUI nõuanded.
  • Esmane testimine, tagasiside.
  • Väljund: Töövõimeline prototüüp, mida saab testida ja kohe katsetada.

Päev 5: Viimistlus, demo ja järgmised sammud

  • Prototüübi lõplik viimistlus: Funktsionaalsuse, UX ja dokumentatsiooni täiendamine.
  • Demo ja esitlused: Iga tiim esitleb oma lahendust (probleem – lahendus – äriväärtus – edasised sammud).
  • Mentorite tagasiside ja soovitused.
  • Reaalne kasutajatest: Vajadusel testimine kolleegidega, struktureeritud tagasiside.
  • Edasiarenduse plaan: Kokkulepe, kas liigutakse piloteerimisele, edasiarendusele, praktikandiga koostööle või laiemale juurutusele.
  • Tunnistused ja jätkutoe võimalus.

Õppemeetodid:

Häkatoni formaat –

  • intensiivne rühmatöö;
  • mentorlus;
  • vahe- ja lõppesitlused.

Koolituse maht on 50  akadeemilist tundi sh 45  tundi praktilisi harjutusi koolituskeskkonnas.

Hindamismeetod:

  • praktiliste harjutuste sooritamine;
  • ühine arutelu;
  • mentor vaatab üle lahenduse vastavuse eesmärgile, samuti teostatavuse ja esitluse kvaliteedi.

Hindamiskriteerium:Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse ajal läbi viidud tagasisidestatud praktiliste harjutuste põhjal.

Koolituse lõpetamine:
Koolituse lõpetaja saab tunnistuse kui:

  • sooritab kõik koolituse jooksul antud praktilised harjutused;
  • osaleb 80% õppeajast;
  • osaleb meeskondliku lahenduse valmimises ja esitlemises.

Osalejatele, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole väljastatakse soovi korral tõend koolitusel osalemise kohta.

Hind sisaldab:

  • ühe tiimi (maksimum 5 inimest) osalust;
  • kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.

Koolitaja Andres Gavriljuk:

Kompetents ja oskused:

  • Digitaliseerimise ja automatiseerimise lahenduste ning infosüsteemide arendamine ja juurutamine üle 6 riiki.
  • Ettevõtete digitaliseerimise juhtimine.
  • Protsesside automatiseerimine ja efektiivsuse optimeerimine.
  • AI-põhised talentide juhtimise lahendused.
  • Innovatiised lahendused EdTech ja FinTech valdkondades.

Kogemus:

  • Asutanud ja kasvatanud mitmeid edukaid tehnoloogiaettevõtteid.
  • Juhtinud automatiseerimise lahenduste väljatöötamist suurtes asutustes (Omniva, KredEx, Eesti Maksu-ja Tolliamet, Rietumu Banka).
  • Aidanud 550+ täiskasvanut liikuda IT-karjääri enda poolt loodud online ülikoolis Cerebrum Hub.
  • Arendanud ja juurutanud AI–infosüsteeme FinTech, EdTech ja riigiettevõtete jaoks.
  • Koolitanud ja nõustanud tehisintellekti juurutamisel selliseid ettevõtteid nagu Luminor, Verston, KMG Infra, LTH-Baas, TalTech ja eLMEK.

Õppekavarühm: 0613 Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs.