Agiilne (projekti) juhtimine
Koolitus tutvustab osalejale agiilse juhtimise põhimõtteid ning mõtteviisi, sealhulgas tarkvaratoodete arenduse elutsüklit ja erinevust tarkvaraarendusprojekti ning toote arenduse vahel. Osaleja õpib eristama teenuse ja toote kontseptsioone, mõistab nende seoseid ning saab ülevaate tarkvaraarenduse ja -toodete elutsüklist.
Käsitletakse tarkvaraprojektide juhtimise põhimõtteid, sealhulgas rollide ja vastutuste jaotust, projekti planeerimist ning vajalikke ressursse ja dokumente. Koolitusel pööratakse tähelepanu ka tarkvara testimise põhimõtetele ja tööriistadele ning pikaajalise hoolduse ja arenduse mõjule projektides.
Osaleja saab teadmised, kuidas tõhusalt juhtida teenuse- ja tarkvaraarendust, rakendades agiilseid juhtimisvõtteid ning toetades meeskonnatööd. Koolitus aitab mõista juhi rolli ning jagab praktilisi teadmisi, et edukalt suunata arendusprotsessi digiühiskonnas.
Õppe maht
Kontaktõpe: 7 akadeemilist tundi
Iseseisev õpe: 4 akadeemilist tundi (tuleb läbida enne kontaktkoolitust)
Kokku: 11 akadeemilist tundi
Õppekavarühm
0413 Juhtimine ja haldus
Sihtgrupp
Keskastmejuhid, teenuste juhid, tooteomanikud
Eeldused koolitusel osalemiseks
Osaleja läbib teooria iseseisvalt enne kontaktkoolituse algust Digiriigi Akadeemias:
- Digiriigi teenuste arendamise ABC (1 ak tund)
- Agiilse ja säästva tarkvaraarenduse ABC (1 ak tund)
- Praktilise projektijuhtimise ABC (1 ak tund)
- Meeskonna juhtimine teenuse arendamisel (1 ak tund)
Peamised teemad
- Teenusemajandus
- Agiilse juhtimise alused
- Tarkvaratoodete agiilne arendamine ja juhtimine
- Juhi roll eduka tarkvaratoote arendamise elutsüklis
- Tarkvaraprojekti juhtimise alused
Metoodika
- Ümberpööratud klassiruum – osaleja läbib teooria iseseisvalt Digiriigi Akadeemias
- Loeng, praktilised näited, arutelud
- Mängustamine (nt Kahoot, Slido jms)
- Kogemusõpe (1-2-4-All meetod)
- Töötoad
- Harjutused
- Simulatsioon
Õpiväljundid
- Osaleja saab aru, mida tähendab digiühiskonnas teenuste pakkumine, mis selleks tarvis ning, mis on õnnestumise ja ebaõnnestumise valemid.
- Osaleja eristab teenuse ja toote kontseptsioone ja saab aru nende seostest.
- Osaleja mõistab tarkvaratoodete ja tarkvaraarenduse projektide olemust ja erinevusi.
- Osaleja mõistab juhi rolli ja vastutust digiühiskonnas teenuse ja tarkvaratoote arendamise elutsüklis ning suudab rakendada tõhusaid juhtimisstrateegiaid.
- Osaleja oskab üldiselt rakendada agiilseid meetodeid tarkvaraarenduses ja juhtida inimressursse tõhusalt.
- Osaleja omandab tarkvaraprojektide juhtimise alused – teab, mis rollid, mida teevad.
- Osaleja teab tarkvara testimise eesmärki, põhitõdesid ja omandab esmased tööriistad.
- Osaleja oskab välja tuua tarkvaratoodete pikaajalise arenduse ja hoolduse olulisuse ning selle mõju projektiplaani koostamisele.
- Teab projektiplaani osiseid ning teab, milliseid ressursse on vaja planeerida
- Osaleja teab, millised on vajalikud dokumendid/kirjeldused tarkvaraarenduses.
Koolituste toimumise kuupäevad
21. august 2025 |
11. september 2025 |
02. oktoober 2025 |
09. oktoober 2025 |
30. oktoober 2025 |
20. november 2025 |
27. november 2025 |
04. detsember 2025 |
10. detsember 2025 |
Koolitusele registreerumine